دانلود و خرید کتاب جنگ؛ بازیابی ثبات محمد درودیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جنگ؛ بازیابی ثبات

جنگ؛ بازیابی ثبات اثر محمد درودیان کتاب دوم از مجموعه تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق است که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

بررسی و مطالعه جنگ ايران و عراق كه هشت سال اين دو كشور، كشورهای منطقه و نزديک به كل جهان را تحت تأثير قرار داده بود و آثار آن هنوز باقی است، از جنبه‌ها و ابعاد گوناگون ضروری است. مركز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس با همكاری و تلاش پژوهشگران خود تاكنون بيش از ۱۵۰ اثر درباره جنگ ايران و عراق تدوين و منتشر كرده است كه اين تلاش همچنان ادامه دارد.

مجموعه تجزيه و تحليل جنگ ايران و عراق از جمله مجموعه‌های پژوهشی و تحليلی اين مركز درباره جنگ تحميلی است كه تاكنون سه جلد آن با عناوین ريشه‌های تهاجم، جنگ بازيابی ثبات، تنبيه متجاوز منتشر شده است.

كتاب حاضر جلد دوم از اين مجموعه است و در آن به تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق پرداخته می‌شود. جنگ، ابعاد گوناگونی دارد كه برجسته‌ترين آنها، بعد نظامی است. در طول تاريخ معاصر ايران همواره در پی بروز هر جنگی، شاهد جدايی بخشهايی از اين سرزمين پهناور به دست بيگانگان بوده‌ايم. اسناد تاريخی گويای اين نكته است كه در دويست سـال گذشـته، يعنی دقيقاً از زمان سلطنت فتحعلی شاه قاجار تاكنون، نزديک به يک ميليون كيلومتر مربع از خاک ايران جدا شده است. اما در جنگ ايران و عراق، با وجود پشتيبانی قدرتهای بزرگ از متجاوز، نه تنها يک وجب از خاک ايران در دست نيروهای عراقی باقی نماند، این کتاب سعی دارد به ابعاد مختلف جنگ ایران و عراق را بررسی کند.

خواندن کتابجنگ؛ بازیابی ثبات؛ تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران تاریخ معاصر و تاریخ جنگ تحمیلی و علاقه‌مندان به مباحث جنگ.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه