دانلود و خرید کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم ویویان کوک ترجمه ساسان بالغی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم اثر ویویان کوک

کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم

معرفی کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم

کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم نوشته ویویان کوک و دیوید سینگلتون یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم

این کتاب شامل هشت فصل یا مبحث کلیدی دربارۀ پژوهش‌های فراگیری زبان دوم است. هریک از فصل‌های کتاب خود شامل مباحثی مقدماتی در زمینۀ مسائل مرتبط با آموزش و یادگیری زبان دوم است و پیشنهادها و منابع گوناگونی برای مطالعۀ بیشتر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در این کتاب موضوعاتی مانند نحوۀ ارتباط دو زبان در ذهن، بهترین سن برای یادگیری زبان دوم، اهمیت دستور زبان در فراگیری و استفاده از زبان دوم، نحوۀ یادگیری واژه‌ها در زبان دوم، نحوۀ یادگیری مهارت نوشتاری در زبان دوم، نقش انگیزش و نگرش در یادگیری زبان دوم و اهمیت مطالعات پژوهشی در فراگیری زبان دوم برای آموزش زبان بررسی شده‌اند. 

انتخاب این کتاب برای ترجمه به چند علت مهم بوده است: 

نخست آنکه این کتاب نه‌فقط مباحث مطرح‌شده در مسائل کلیدی در فراگیری زبان دوم را در بستر زمان با ارائۀ مثال‌هایی مرتبط به‌گونه‌ای ساده و قابل‌فهم بیان می‌کند، بلکه مطالب مهمی را نیز با هدف ایجاد ارتباط بین یافته‌های پژوهشی، محیط‌های آموزشی و فعالیت‌های آموزشی بررسی می‌کند. علت بارز دیگر این است که، باوجود کتاب‌های فراوانی که به بررسی موضوعات نظری در حوزۀ فراگیری زبان دوم پرداخته‌اند، کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم از کتاب‌های بِروز جهان است که توانسته است، با ارائۀ اطلاعاتی بسیار جذاب، چشم‌اندازی نوین برای خوانندگان ترسیم کند. همچنین نویسندگان کتاب، ویویان کوک و دیوید سینگلتون، از زبان‌شناسان برجسته و بنیان‌گذاران مباحث اصلی و پایه‌ای در حوزۀ فراگیری و آموزش زبان دوم هستند که بی‌شک با نوشتن چنین کتاب جامعی تجربه و بینش عالمانه و پژوهشی خود را در زمینه‌های گوناگون فراگیری زبان در اختیار علاقه‌مندان به این علم نوین گذاشته‌اند. افزون بر این، کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم می‌تواند منبع درسی مناسبی برای دانشجویان رشته‌های زبان‌شناسی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا) و نیز دیگر دانشجویان علاقه‌مند به حوزۀ فراگیری زبان دوم باشد.

خواندن کتاب مباحث کلیدی در فراگیری زبان دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 متخصصان  و دانشجویان حوزه زبان‌شناسی و آموزش زبان مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

Mohhamad201
۱۴۰۰/۰۸/۰۶

کتابی عالی برای بسترسازی آموزش زبان دوم ،نه تنها برای دانشجویان و فراگیران زبان های خارجی.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان