دانلود و خرید کتاب حسابرسی مالیاتی محمدعلی بیگ‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابرسی مالیاتی اثر محمدعلی بیگ‌پور

کتاب حسابرسی مالیاتی

معرفی کتاب حسابرسی مالیاتی

کتاب حسابرسی مالیاتی نوشته محمدعلی بیگ‌پور است. کتاب حسابرسی مالیاتی را انتشارات دانشگاه خوارزمی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به اقتصاد منتشر کرده است. این کتاب براساس اصلاحیه مصوب ۹۴/۴/۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم نوشته شده است.

درباره کتاب حسابرسی مالیاتی

اخذ مالیات از دیرباز برای دولت‌ها امری اجتناب‌ناپذیر بوده است، تا آنجا که می‌‌توان گفت هر دولتی در هر برهه از زمان، به منظور رفع نیاز‌های جامعه تحت حاکمیتش، به انحاء مختلف اقدام به وصول مالیات از مردم کرده و اکنون نیز تعیین و وصول مالیات، با اهمیت بیش از گذشته، مدنظر متولیان امور است.

تا قبل از تدوین اصول و مبانی علم اقتصاد، مالیات صرفاً به لحاظ جنبه‌‌های درآمدی آن مطرح بوده است؛ اما امروزه دولت‌ها علاوه بر هدف اساسی مذکور، از وصول مالیات که رکن اصلی در حوزه مالیه عمومی هر کشور است، به عنوان مهم‌ترین وسیله در تخصیص منابع، حصول اشتغال کامل، درجه معقولی از ثبات قیمت‌ها، توازن حساب‌های بین‌‌المللی و بالاخره توزیع عقلایی و صحیح درآمد‌ها بین طبقات و گروه‌‌ها و بخش‌‌های مختلف اقتصادی جامعه، بهره م‌ی‌برند. به این ترتیب مالیات به عنوان عامل اصلی در چرخه اقتصادی کشور نقش خود را ایفا می‌کند و در واقع ابزاری است برای، رشد تولید و برنامه‌‌‌های توسعه، توزیع عادلانه امکانات و جلوگیری از شکست بازار در تخصیص بهینه منابع.

مالیات در عین حال که باید آن را از ضروریات مربوط به بقاء کشور و دولت به شمار آورد، همواره موجب بروز تضاد و کشمکش بین مؤدیان و مأموران مالیاتی و یا به عبارت دیگر بین مردم و دولت بوده و خواهد بود. 

کتاب حسابرسی مالیاتی، مجموعه‌ای کاربردی و مفید برای متخصصان امور ادرای، مالی و اقتصادی کشور به‌ویژه رشته حسابرسی مالیاتی است.

خواندن کتاب حسابرسی مالیاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان اقتصاد و حسابرسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حسابرسی مالیاتی

به منظور دستیابی به اهداف حسابرسی مالیاتی مطالب این کتاب به سه بخش عمده به شرح زیر طبقه‌‌بندی گردیده است.

۱ـ مقد‌مه‌ای راجع به اصول و موازین حسابرسی عمومی، اصطلاحات به کار برده شده در این حرفه به عنوان پیش نیاز حسابرسی مالیاتی.

۲ـ حسابرسی مالیاتی در عمل، تلفیقی از اصول و موازین حسابداری و حسابرسی با مقررات قانون مالیات‌‌های مستقیم و سایر قوانین مرتبط و بخشنامه‌‌‌ها و آیین‌‌نامه‌‌‌ها.

۳ـ بحث و بررسی در خصوص قرارداد‌‌ها و مبادلات جدید بین‌‌المللی از نظر مطابقت با اصول و موازین حسابداری و حسابرسی و مقررات مالیاتی و سایر قوانین مرتبط.

تعریف حسابرسی عمومی

حسابرسی عبارتست از جمع‌‌آوری و بررسی اطلاعات و مدارک کافی مربوط به کلیه فعالیت‌های مالی یک مؤسسه به طوری که بر اساس آن مدارک و اطلاعات بتوان در خصوص اقلام مندرج در صورت‌های مالی آن مؤسسه اظهارنظر نمود.

اطلاعات جمع‌‌آوری شده توسط حسابرس باید نشان دهد که معاملات به طور صحیح تجزیه و تحلیل و در دفاتر ثبت شده و عمل تلخیص حساب‌های دفتر کل برای تهیه صورت‌های مالی با توجه به اصول و موازین حسابداری به طور دقیق انجام گرفته است.

انواع اطلاعات و مدارک

اطلاعات، مستندات و مدارکی که حسابرس بر اساس آن‌ها اظهارنظر می‌نماید عبارتست از:

۱ـ مشاهدات عینی

حسابرس باید قبل از شروع رسیدگی عملیاتی، با مراجعه به محل یا محل‌های فعالیت مؤسسه و بازرسی کلیه قسمت‌ها، مشاهدات عینی خود را تا آنجا که به عملیات حسابرسی ارتباط دارد یادداشت و با ارتباط دادن حقایق مربوط به عملیات مؤسسه با اطلاعات حسابداری تهیه شده (صورت‌های مالی) به شواهد خاصی پی‌برده و اطلاعات دست اول، در زمینه فعالیت مؤسسه مورد رسیدگی به دست آورد.

۲. اسناد و مدارک

اطلاعات و مدارکی که حسابرس از طریق مشاهده، پرسش و بررسی به دست می‌آورد باید کافی و باارزش باشد. مدارکی که از لحاظ کیفیت ارزش دارد حتی اگر تعداد آن‌ها کم باشد، از مدارک بی‌‌شماری که ارزش ندارد مهمتر است. بنابراین حسابرس باید در مورد اقلام عمده و بزرگ، یعنی اقلامی که از نظر مبلغ، اثر مهمی در صورت‌های مالی دارد، رسیدگی بیشتری نماید. هرچه مبلغ بزرگتر باشد، مدارکی که وجود آن‌ها را تأیید می‌‌نماید، باید معتبرتر باشد.

از پنجره‌ای در وارتوف
هانس کریستین اندرسن
تاثیر تکنولوژی در مسیر موفقیت
مارک مک کورمک
مجموعه قوانین و مقررات شورای نگهبان
سیدمجتبی حسینی‌پور اردکانی
دیدگاه های پولی میزس
گری نورث
آزادی مطبوعات درایران از منظرحقوق بشر
ندا قاضی‌زاده
شالوده آمایش سرزمین
مجید مخدوم
مجموعه قوانین و مقررات رفاه، کار، تأمین اجتماعی
شهلا رضایی
بهترین راهنمای الگوهای شمعی
استیو برنز
زنگارهای واپسین عشق (جلد دوم)
انسیه آزادی
سیری در تفکرات و اندیشه‌های اقتصادی
ابراهیم گرجی
چرا فیلم می سازم؟
فرانسوآ تروفو
قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات ۱۳۹۴
شهلا رضایی
قانون مالیات‌های مستقیم آموزش با روش نوین
محمد صادق عبدالهی پور
مجموعه قوانین و مقررات مالی و محاسباتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی
سیدمحمد تقی‌زاده
حسابداری میانه ۲
عبدالکریم مقدم
هوش، دقت و توجه (جلد اول)
داریوش صادقی
آشنایی با کشور ازبکستان
مریم خسروی اصل
فارکس برای مبتدیان
آنا کولینگ
مبانی اقتصاد کلان
سهیلا بی‌ریا
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان