دانلود و خرید کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات تخصصی مهندسی نرم فزار شکوفه سیوندی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات تخصصی مهندسی نرم فزار اثر شکوفه سیوندی‌پور

کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات تخصصی مهندسی نرم فزار

معرفی کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات تخصصی مهندسی نرم فزار

فرهنگ واژگان و اصطلاحات تخصصی مهندسی نرم فزار اثر شکوفه سیوندی‌پور و فریده بلالی کمیزی به توضیح و تشریح بیش از ۳۰۰ اصطلاح کاربردی و تخصصی در رشته مهندسی نرم‌افزار به تفکیک موضوع پرداخته است.

درباره کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات تخصصی مهندسی نرم فزار

هر رشته‌‌ علمی، واژگان، لغات، اصطلاحات، مفاهیم و در معنای دقیق‌‌تر، ادبیاتِ علمیِ مختصِّ خود را دارد. در واقع این واژگان و اصطلاحات هستند که ادبیاتِ علمی در یک رشته را تشکیل می‌‌دهند. شناخت و اِشراف کامل نسبت به ادبیات علمی در یک رشته‌‌ی دانشگاهی، فواید زیادی برای دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌‌مندان به آن رشته به همراه دارد؛ درک تفاوت‌‌ها و شباهت‌‌های موجود در معنای واژگان، انجام تحقیق‌‌ها و پژوهش‌‌ها با رویکرد مورد‌‌کاوی، میزان ارتباطِ مفهومی بین واژگان در یک رشته، درک هم‌‌پوشانی معنایی واژگان و ... از مهمترین این فواید به شمار می‌‌روند.

واژه‌‌نامه‌‌ها، دانشنامه‌‌ها، فرهنگ ‌‌واژگان، دایره‌‌المعارف‌‌های علمی و هرکتاب دیگری با هر عنوان، سبک و رویکردی که دارد، چنانچه بتواند این شناخت همه جانبه و منسجم را نسبت به واژگان، اصطلاحات و در معنای دقیق¬تر، ادبیات علمی در یک رشته دانشگاهی فراهم و آن را به ذهن خواننده منتقل کند، می‌‌تواند نقش مهمی را در تحقق اهداف بالا ایفا نماید.

آنچه در کتاب‌‌های فرهنگ واژگانِ تخصصی، معمول است قرارگیری واژه‌‌ها به ترتیب الفباست، نه به تفکیک موضوع. شاید سوالی که هنگام مطالعه این کتاب در ذهن خواننده ایجاد شود این باشد که چرا واژه‌‌ها در این کتاب به تفکیک موضوع قرارگرفته اند و چرا به ترتیب الفبای فارسی یا انگلیسی چینش نشده‌‌اند؟ همین سوال، هنگام پیشنهاد طرح پژوهشی این کتاب از طرف انتشارات دومینو به مولفین، مطرح گردید. در این خصوص برخی به تفکیک الفبایی معتقد بودند و برخی به تفکیک موضوعی. از مهمترین دلایلی که برای چینش الفبایی واژگان مطرح گردید می‌‌توان به رایج بودن ترتیب الفبایی و دسترسی آسان¬تر پژوهشگر به واژه مورد نیاز، اشاره کرد.

اما آنچه که برای انتشارات دومینو علاوه بر موارد فوق، اهمیت دارد، میزان نظم و انسجام کتاب است. انسجام در اندیشه، انسجام در کتاب، انسجام در گفتار، انسجام در ادبیات علمیِ یک رشته دانشگاهی و ... از مطلوب ترین موادی است که باید به آن توجه شود و یکی از اولویت‌‌هایی است که پژوهشگران در انجام پژوهش‌‌های خود باید آن را در نظر بگیرند. زیرا انسجام در محتوای کتاب، باعث افزایش کیفیت و درنتیجه افزایش تأثیر‌‌گذاری و بهره‌‌وری علمی کتاب می‌‌شود. همچنین ذهن مخاطب کتاب را نسبت به ادبیات علمی در آن رشته‌‌ی دانشگاهی منسجم‌‌تر و درک ارتباط بین مفاهیم را آسان‌‌تر و نتیجه‌‌گیری‌‌ها را مطلوب‌‌تر می‌نماید.

همچنین برای دسترسی آسان‌‌تر پژوهشگر به واژه‌‌های مورد نیاز، در انتهای کتاب یک بار واژه‌‌ها به ترتیب الفبای فارسی و یک بار هم به ترتیب الفبای انگلیسی قرار داده شده است. اما واژه‌‌ها در ساختار کتاب بنا به دلایلی که در بالا بیان شد به تفکیک موضوع چینش شده‌‌اند.

 خواندن کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات تخصصی مهندسی نرم فزار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مهندسان نرم‌افزار مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

omid
۱۴۰۰/۰۸/۱۱

بسیار جامع، منسجم و کاربردی.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان