دانلود و خرید کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در فضای سایبر حامد کمال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در فضای سایبر اثر حامد کمال

کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در فضای سایبر

معرفی کتاب آموزش سواد رسانه‌ای در فضای سایبر

کتاب آموزش سواد رسانه ای در فضای سایبر نوشته حامد کمال و محمد کمال است. این کتاب یکی از آثار کاربردی در زمینه سواد رسانه‌ای است. سواد رسانه‌ای شامل کنترل سوادهای پیشین مانند خواندن و نوشتن، سواد سمعی و بصری، سواد دیجیتال و مهارت‌های جدید مورد نیاز در شرایط همگرایی رسانه‌ها است.

درباره کتاب آموزش سواد رسانه ای در فضای سایبر

رسانه در لغت از مصدر رسانیدن و به معنای وسیله رسانیدن و در اصطلاح علوم ارتباطات اجتماعی مقصود از رسانه وسیله رسانیدن پیام از پیام‌دهنده به پیام‌گیرنده است. رسانه‌ها مهمترین و موثرترین ابزار انتقال اطلاعات و آگاهی‌ها در تحقق فرآیند ارتباطات هستند. 

این کتاب با نگاهی علمی و دینی به مقوله فضای مجازی و محاسن و آسیب‌ها و آینده این فضا می‌پردازد. فضای مجازی یک قدرت نرم فوق‌العاده است در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی، ایمان، اعتقادات دینی و اخلاقیات. 

تاریخچه پیدایش سواد رسانه‌ای، به سال ۱۹۶۵ باز می‌گردد. مارشال مک لوهان اولین بار در کتاب خود تحت عنوان درک رسانه: گسترش ابعاد وجودی انسان، این واژه را به کار برد و نوشت: «زمانی که دهکده جهانی تحقق یابد، لازم است انسان‌ها به سواد جدیدی به نام سواد رسانه‌ای دست یابند...»

فضای مجازی را باید به عنوان حقیقتی مهم و بزرگ در حال و آینده قبول کنیم و خود را برای تغییراتی بزرگ در سبک زندگی‌مان آماده نماییم. کشورهای غربی نیز این حقیقت را جزئی از زندگی واقعی خود دانسته و تمام نهادهای خود از جمله آموزش و پرورش را متناسب با نیازهای آینده خود آماده کرده‌اند و از مقطع دبستان (و اخیراً حتی زودتر) روش کار با رسانه را به کودکان آموزش می‌دهند.

خواندن کتاب آموزش سواد رسانه ای در فضای سایبر را به‌ چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند یک زندگی دینی سالم داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش سواد رسانه ای در فضای سایبر

س ۱۱۸۴. مشاهده برنامه‌های تلویزیونی که از ماهواره دریافت می‌شوند، چه حکمی دارد؟ اگر ساکنان استان‌های مجاور دولت‌های خلیج فارس برنامه‌های تلویزیونی آن دولت‌ها را مشاهده کنند، حکم آن چیست؟

ج. از آن جا که برنامه‌هایی که توسط ماهواره‌های غربی پخش می‌شوند و همچنین برنامه‌های تلویزیونی بیشتر دولت‌های مجاور، دربردارنده آموزش افکار گمراه کننده و تحریف حقایق و لهو و فساد هستند و غالباً مشاهده آن‌ها باعث گمراهی و فساد و ارتکاب کارهای حرام می‌گردد، بنابراین دریافت و دیدن آن‌ها جایز نیست.

س ۱۱۸۸. آیا دیدن تصاویر زنان برهنه و نیمه برهنه در فیلم‌های سینمایی و غیر آن، در صورتی که آنان را نشناسیم، جایز است؟

ج. نگاه کردن به فیلم‌ها و تصاویر،حکم نگاه کردن به اجنبی را ندارد و در صورتی که از روی شهوت و ریبه نباشد و مفسده‌ای هم بر آن مترتّب نشود، شرعاً اشکال ندارد ولی با توجه به این که دیدن تصویر برهنه‌ای که شهوت برانگیز است، غالباً از روی شهوت بوده و به همین دلیل مقدمه ارتکاب گناه می‌باشد، بنابراین دیدن آن‌ها حرام است. 

س ۱۱۹۳. بعضی از جوانان به تصاویر مستهجن نگاه می‌کنند و برای کار خود توجیهات ساختگی ارائه می‌دهند، حکم آن چیست؟ و اگر دیدن این تصاویر مقداری از شهوت انسان را تسکین دهد و در جلوگیری از ارتکاب حرام مؤثر باشد، چه حکمی‌دارد؟

ج. اگر نگاه کردن به آن تصاویر به قصد ریبه باشد و یا انسان بداند که منجر به تحریک شهوت او می‌شود و یا خوف ارتکاب گناه و مفسده باشد، در این صورت نگاه کردن به آن‌ها حرام است و این که به خاطر آن انسان به حرام دیگری نمی‌افتد، مجوّز ارتکاب فعلی که شرعاً حرام است، نمی‌باشد.

س ۱۱۹۵. با توجه به کیفیت فیلم‌ها (خارجی یا داخلی) و موسیقی که از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‌شود، دیدن و گوش دادن به آن‌ها چه حکمی‌دارد؟

روش های تدریس اثربخش با تاکید بر فناوری های نوین
علی رضا اصلاحی
یک فیلم، یک جهان؛ امبرسون های باشکوه
وی. اف. پرکینز
تربیت توحیدی (دفتر نخست)
گروه علمی اخلاق و تربیت
جمع بندی شیمی کنکور
عباس سرمایه
تحلیل غیر خطی سازه‌ های بتن آرمه
علی خیرالدین
آموزش جامع آردوینو؛ آموزش میکروکنترلرها با برد Arduino
اشکان طالبی
عصر حجر
پاتریشیا د. نتسلی
بیدل‌تر از مجنون
رحیم زریان
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری زبان تخصصی تاریخ
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
یک مناظره‌ی سیاسی کهن
رامین سلیمانی
ردپای عشق
محبوبه کاوسی
رازهای حافظه برتر
محمدسینا یعقوب‌نژاد
حکمت نامه همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی
جمعی از نویسندگان
ترجمه‌ی جامع یومنز ۲۰۱۷؛ جلد ۴
کیوان رضوانی
مسئولیت پزشک در برابر بیمار
سعید محمدی نیک
زندگی در پرده خردمندی؛ با تاکید بر هوش و خلاقیت
طاهره سام خانیان
اگر موهای شما شبیه موهای حیوانات بود!؟
ساندرا مارکل
گنجینه‌ی اقوام ایران (قوم کرد)
محسن رستمی
یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز
لیو برادی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان