دانلود و خرید کتاب خلاقیت فردی و سازمانی سیدمصطفی مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاقیت فردی و سازمانی اثر سیدمصطفی مرتضوی

کتاب خلاقیت فردی و سازمانی

معرفی کتاب خلاقیت فردی و سازمانی

کتاب خلاقیت فردی و سازمانی نوشته سید مصطفی مرتضوی و بهزاد شوقی است. کتاب خلاقیت فردی و سازمانی به شما کمک می‌کند دید کاملی نسبت به خلاقیت و اهمیت آن در محیط‌های کسب و کار داشته باشید.

درباره کتاب خلاقیت فردی و سازمانی

خلاقیت یکی از داغ‌ترین کلمات در دنیای کسب و کار امروز است. به‌خصوص در روند جهانی شدن و توسعه سریع تکنولوژی مدرن، خلاقیت به مؤثرترین روش شرکت‌ها برای زنده ماندن و رقابت کردن در بازار جهانی تبدیل شده است.

افزایش رقابت جهانی، که با تغییرات سریع فناوری و کوتاه شدن چرخه عمر محصول پیوند خورده است، مؤسسات را نسبت به زمان گذشته آسیب پذیرتر ساخته است. بنابراین، این تغییرات باعث شده است که سازمان‌ها توجه بیشتری به مسأله خلاقیت داشته باشند.

سازمان‌های صنعتی امروزی، سازمان‌هایی دانش محور هستند و موفقیت و دوام آنها به خلاقیت، نوآوری، کشف و ابداع آن‌ها بستگی دارد.

خلاقیت به‌عنوان نتیجه انعطاف پذیری ساختاری و قدرت نوآوری در موفقیت‌های سازمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سازمان‌هایی که درباره عوامل مؤثر بر موفقیت‌های سازمانی قصور ورزند برای بقای خود با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد. این کتاب سعی دارد رویکری جامع نسبت به این موضوع ارائه کند.

خواندن کتاب خلاقیت فردی و سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خلاقیت فردی و سازمانی

امروزه خلاقیت قسمت مهم زندگی سازمانی را تشکیل می‌دهد زیرا تغییرات سریع همه جانبه جهان آنچنان محیط فعالیت سازمان‌ها را دگرگون کرده است که سازمان‌ها و مدیران آنها برای سازگاری با تغییرات و تحولات جهانی مجبورند راه‌های نویی برای اقدامات خود بیابند. بنابراین همه سازمانها برای بقاء نیازمند اندیشه‌های نو و نظرات بدیع و تازه‌اند. افکار و نظرات جدید همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می‌شود و آن را از فنا، نجات می‌دهد، اما رقابت‌های فشرده و سخت، سلیقه و خواست مشتریان موجب پیش بینی ناپذیری امور سازمان‌ها شده است. در چنین شرایطی برای حفظ ارتباط سازمان با مشتریان، از دست ندادن سهم بازار، تأمین نیاز و سلیقه مشتریان، دست یافتن به سهم مناسبی از بازار جهانی، توفیق در مبارزه با مشتریان و مانند آنها باید به اندیشه‌های نو و راه های نو دست یافت (بولانوسکی ،۲۰۰۸).به همین دلیل امروز خلاقیت و نوآوری به‌عنوان یک میدان رقابتی جدید برای سازمان‌های توسعه محصول، شناخته شده است و از مهندسین و طراحان محصول انتظار می‌رود که علاوه بر اینکه شایستگی و لیاقت داشته باشند؛ خلاق، نوآور و مولد ایده‌های فراوان باشند(کودرویتز ، ۲۰۱۰).سازمان‌های موفق، سازمان‌هایی هستند که خلاقیت و نوآوری، نوک پیکان حرکت آنان را تشکیل می‌دهد. بعبارتی سازمان‌های امروزی برای ادامه حیات، بایستی پویا بوده و مدیران و کارکنان آنها، افرادی خلاق و نوآور باشند تا بتوانند سازمان را با این تحولات منطبق ساخته و جواب‌گوی نیازهای جامعه باشند. می‌توان گفت در سیستم اقتصاد جهانی و رقابت روزافزون موجود، خلاقیت و نوآوری در حکم بقا و کلید موفقیت سازمان است، به طوری که نبود خلاقیت و نوآوری را برابر با نابودی سازمان دانسته‌اند. سازمانی که خلاقیت و نوآوری نداشته باشد، نمی‌تواند بقا یابد و در طول زمان از صحنه محو می‌شود. از این رو سازمان‌ها پیوسته در جستجوی راه‌هایی هستند تا خلاقیت و نوآوری را (هم در سطح فردی و هم در سطح سازمانی) تقویت نموده و موانع آن را در سازمان بر طرف نمایند. زیرا افزایش خلاقیت در سازمان می‌تواند به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف منابع، کاهش بروکراسی، افزایش رقابت، افزایش کارایی و بهره‌وری، ایجاد انگیزش و رضایت شغلی کارکنان منجر می‌شود(راندال ،۲۰۰۸).پرورش افراد خلاق و گسترش خلاقیت ممکن نمی‌شود مگر بر اثر وجود بستری مناسب که پرورش و رشد اندیشه‌ها را ممکن سازد و آنها را به مرز آفرینندگی برساند. بطوریکه در پژوهش‌های انجام شده در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، از جمله بخش‌های صنعتی و کشاورزی، مشخص شده است که عوامل سازمانی تأثیر زیادی در افزایش خلاقیت و نوآوری دارند و سازمان می‌تواند محیطی مطلوب برای پرورش این دو استعداد فراهم آورد. متأسفانه عدم وجود چنین فضایی در ایران، مهمترین علت به هدر رفتن توانایی‌های خلاق و نوآور است و تا زمانی که نتوانیم با شناسایی عوامل مؤثر بر خلاقیت و نوآوری بستر مناسبی را فراهم آوریم، فعالیت‌های مقطعی در پرورش اندیشه‌های خلاق و نوآور سودی در بر نخواهد داشت و با توجه به محیط پرشتاب امروز، به سمت نابودی سازمان سوق داده خواهیم شد. شناخت عوامل مؤثر بر خلاقیت و نوآوری افراد در سازمان‌ها، میتواند کمک کند تا با تقویت آنها، بستری مناسب برای پرورش و تعالی سازمان فراهم شود (حسینی وصادقی،۱۳۸۹). بنابراین خلاقیت کارکنان عامل اثرگذاری در سازمان‌ها است که نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۳,۷۰۰
تومان