دانلود و خرید کتاب همبستگی های ژئوتکنیکی برای خاک ها و سنگ ها ژان کلود وربروگ ترجمه علی نورزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همبستگی های ژئوتکنیکی برای خاک ها و سنگ ها اثر ژان کلود وربروگ

کتاب همبستگی های ژئوتکنیکی برای خاک ها و سنگ ها

معرفی کتاب همبستگی های ژئوتکنیکی برای خاک ها و سنگ ها

کتاب همبستگی های ژئوتکنیکی برای خاک ها و سنگ ها نوشته ژان کلود وربروگ و کریستین شرودر است که با ترجمه علی نورزاد و سیدعلیرضا اسمعیلی منتشر شده است. این کتاب را انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر کرده است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب همبستگی های ژئوتکنیکی برای خاک ها و سنگ ها

طراحی ایمن سازه‌های ژئوتکنیکی، مستلزم دسترسی به پارامترها و اطلاعات کافی دربارۀ خاک ‌ها و سنگ‌ها است. از طرفی با توجه به ماهیت طبیعی خاک و سنگ، مسائل ژئوتکنیکی با برخی عدم‌قطعیت‌هایی ازجمله تغییرپذیری طبیعی و نیز عدم‌ قطعیت دانش روبه‌روست و از همین‌رو، مهندسان طراح را ناچار به استفاده از آزمایش ‌ها و مطالعات ژئوتکنیکی کافی می‌کند. ازسوی‌دیگر، با توجه به هزینه‌بر و زمان‌بر بودن آزمایش‌های ژئوتکنیکی و نیز با توجه به اینکه هر آزمایش ژئوتکنیکی الزاماً تمامی پارامترهای مورد نیاز برای طراحی را فراهم نمی‌کند، مهندسان طراح به دنبال یک پل ارتباطی میان پارامترهای موجود (حاصل از آزمایش) و پارامترهای مطلوب هستند. این پل ارتباطی در حقیقت همان روابط همبستگی است که طیِ سال‌های گذشته، بسیاری از محققان در پی کشف و ارائة آن بوده‌اند. نویسندگانِ کتاب کوشیده‌اند روابط یادشده را از میان انبوه آثار و مقالات گوناگون گردآوری کنند.

در ترجمۀ این اثر، تلاش مترجمان بر این بوده است که ضمن رعایت امانت‌داری، متنی شیوا و رسا ارائه‌ کنند و اندک اشتباهات موجود در نسخۀ لاتین، ازطریقِ مکاتبه با نویسندگان، در ترجمه اصلاح گردد و با بررسی آثار ترجمه‌شدۀ موجود درزمینۀ ژئوتکنیک و زمین‌شناسی مهندسی، معادل‌های فارسی تاجایی‌که به صحت علمیِ کار لطمه‌ای وارد نشود، منطبق بر زبان فنی رایج باشند. این کتاب اثری ارزشمند و مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان است.

خواندن کتاب همبستگی های ژئوتکنیکی برای خاک ها و سنگ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب همبستگی های ژئوتکنیکی برای خاک ها و سنگ ها را به پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های زمین‌شناسی و عمران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۱۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان