دانلود و خرید کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا شیوا باباگپ‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا اثر شیوا باباگپ‌پور

کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا

معرفی کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا

کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا نوشته شیوا باباگپ‌پور و علی باباگپ‌پور و سید علی موسوی است. کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا به یکی از صنعت‌های مهم گردشگری پرداخته است. 

درباره کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا

صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین و پر بازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی دنیا است. غذای محلی هر منطقه نمادی از فرهنگ آن منطقه محسوب می‌شود. هیچ برنامه مسافرتی بدون چشیدن غذای محلی منطقه مورد بازدید تکمیل نخواهد شد. غذا موجب پیوند صمیمی میان تاریخ و فرهنگ مردم جامعه میزبان با گردشگران می‌شود. در این کتاب سعی شده است تا علاوه بر معرفی غذاهای محلی هر استان، راهکارهایی جهت توسعه این نوع گردشگری ارائه شود.

خواندن کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه گردشگری پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ایجاد اشتغال از طریق گردشگری غذا

تاریخ و تمدن جزء لاینفک هویت هر کشور می‌باشد. کشورهایی که از این موهبت برخوردارند و به خوبی از پتانسیل گردشگری آن بهره گرفته‌اند، پیشرفت قابل توجهی در صنعت گردشگری خود ایجاد کرده‌اند. صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین و پر بازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیاست. اهمیت این صنعت، تا آنجاست که بسیاری از کشورها در راستای رهایی از اقتصاد تک پایه‌ای به این صنعت و ارتقای آن روی آورده‌اند. اصولا در دنیای امروز، گردشگری به مبحثی جهانی و صنعتی تبدیل شده است و این صنعت گسترده، بخش عظیمی از درآمد سالانه کشورها را به خود اختصاص داده است. برهمین اساس، صنعت توریسم یکی از گسترده‌ترین حرفه‌ها در جهان می‌باشد که میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان را به کار مشغول کرده است؛ حتی کشورهای جنگ زده، قحطی زده و بمب اتمی خورده هم می‌توانند هدفی برای جذب توریست باشند. این صنعت ارزآوری و درآمدزایی بسیار عظیم و مناسبی را درپی دارد و می‌تواند برای میلیون‌ها نفر اشتغال زایی کند. توریسم و یا گردشگری یکی از در حال رشدترین صنعت‌های روز دنیاست که به طریق مختلف روی دنیا تاثیر گذاشته است. هر ساله، میلیون‌ها نفر به دلایل مختلفی مانند دیدن جاذبه‌ها، از خانه‌های خود به مناطق مختلفی سفر می‌کنند. گردشگران به طرق مختلفی سفر می‌کنند تا نقاط مختلف جهان را ببینند. صنعت گردشگری اما محدود به بازدید از جاذبه‌ها نمی‌شود بلکه این صنعت انواع بسیار گوناگونی دارد که در سراسر جهان در حال توسعه است. گردشگری به گونه‌ای رشد می‌کند که حتی مکان‌های بسیار دور افتاده و غیر قابل دسترس نیز به جاذبه‌ای تبدیل گردد که مردم تمایل به رفتن به آن جا را داشته باشند. این درحالی ست که با توجه به اهمیت موضوع، دولت‌ها می‌کوشند با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های مناسب، از حداکثر پتانسیل‌های خود در راستای جذب گردشگر بهرهمند شوند. چراکه، این اقدام علاوه بر کسب درآمد و بهبود چرخه اقتصادی کشورها، به معرفی آداب و رسوم و گسترش فرهنگ کشورها به دیگران نیز تاثیر بسزایی دارد.

تعریف گردشگری

گردشگری شامل فعالیت‌هایی است برای افرادی که در حال سفر هستند و قصد اقامت در یک محلی به دور از خانه خود را دارند، چه برای اوقات فراغت چه برای کسب و کار و یا اهداف دیگر. متیسون گردشگری را به صورت زیر تعریف می‌کند:

«گردشگری به حرکت موقت مردم به خارج از محل کار و زندگیشان و فعالیت‌هایی که در طول اقامت در آن مقصد می‌خواهند انجام دهند و همچنین امکاناتی که شرایطی را ایجاد می‌کند تا به خواسته‌هایشان برسند گفته می‌شود.» گردشگری به‌طور معمول در ابتدا به شکل سنتی بود. با تکامل فرهنگ‌ها، اقتصادها و دانش، گردشگری به فرم و شکل دیگری به نام گردشگری پایدار رسید. توریسم به عنوان یکی از پر رونق‌ترین صنعت‌های روز دنیا، تاثیر زیادی روی بسیاری از کشورهای توریست‌پذیر داشته است. همه ساله، میلیون‌ها نفر به دلایل مختلف از جمله بازدید از مناطق تاریخی، تفریح، استراحت و... به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند. اما این نکته را فراموش نکنید که این صنعت فقط برای بازدید از جاذبه‌ها، استراحت یا تفریح نیست. صنعت گردشگری انواع مختلف و بسیاری دارد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
تومان