دانلود و خرید کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء حمیدرضا جمشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء اثر حمیدرضا جمشیدی

کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء

معرفی کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء

کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء اثری پژوهشی از حمیدرضا جمشیدی و فائزه رحمانی است که در انتشارات عطران منتشر شده و یک کتاب راهنما در زمینه بانکداری و مدیریت پروژه به شمار می‌آید.

درباره کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء

به طور کلی مدیریت پروژه یعنی از دانش، مهارت، ابزار و تکنیک‌هایی که در اختیار داریم استفاده کنیم تا بتوانیم تمام فعالیت‌های پروه و نیازهای عوامل پروژه را تامین کرده و به هدفی که از انجام آن داشتیم برسیم. اصطلاح اینترنت اشیا نیز به اشیا و تجهیزات محیط پیرامون‌مان اطلاق می‌شود که به شبکه اینترنت متصل شده و ما می‌توانیم با کمک اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت آن‌ها را کنترل و مدیریت کنیم.

حمیدرضا جمشیدی و فائزه رحمانی در کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء به گردآوری مجموعه نکات و مطالبی پرداختند که در انجام پروژه‌های بانکداری و پروژه‌های مختلف حوزه اقتصادی می‌تواند برای همه ما مفید باشد 

کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء را به تمام فعالان در حوزه مدیریت و بانکداری پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مدیریت پروژه بانکداری با رویکرد اینترنت اشیاء

مدیریت پروژه، به کار بردن دانش، مهارت، ابزار و تکنیک‌ها در فعالیت‌های پروژه است تا نیازهای عوامل پروژه و انتظارات از پروژه تامین گردد. مدیریت عمومی محدوده وسیعی از مهارت‌ها را شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان امور مالی، سازماندهی، هدایت و رهبری نیروی انسانی و برنامه ریزی استراتژیک را نام برد. با توجه به ماهیت و وسعت پروژه، مدیریت پروژه بخش‌هایی از مدیریت عمومی را در بر می‌گیرد. به طور مسلم مدیر پروژه نباید متخصص در تمام امور باشد، اما برای موفقیت پروژه، مدیر پروژه به عنوان مسوول منفرد، هدایت امور را بعهده دارد. جنبه‌های فنی پروژه نیز باید مدیریت شود. در پروژه‌های کوچک، انتظار می‌رود که مدیر پروژه بعنوان متخصص فنی و همچنین بعنوان مدیر عمل کند. بطور کلی، با توجه به اندازه پروژه، بخش‌هایی از مدیریت پروژه، مدیریت عمومی و مدیریت فنی با هم همپوشانی دارند، هر چه اندازه پروژه کوچکتر باشد، سطح همپوشانی بیشتر می‌شود (فتوره چی و همکاران، 2016).

مهارت‌های مدیریت پروژه

تعریف علمی پروژه

پروژه ترتیبی از فعالیت‌های یکتا و مرتبط، پیچیده است که دارای یک هدف اصلی یا منظور بوده و باید در مدت و بودجه معین و طبق مشخصات به اتمام برسد (شخص همدانی و همکاران، 2018).

تعریف مدیریت

فرایند دستیابی به اهداف و مقاصد مشخص

پارامترهای پروژه

در هر پروژه یک سیستم با چهار قید هدف، هزینه، زمان و کیفیت اعمال می‌گردد. تمام این قید‌ها تابع هستند؛ زیرا تغییر در هر یک، سبب تغییر در دیگری می‌شود. به طور کلی میتوان یک مثلث فرض کرد که در مرکز مثلث هدف قرار دارد و هر یک از اضالع مثلث نشان دهنده هزینه، زمان، کیفیت است. در تمام مدت چرخش زندگی پروژه، هزینه یکی از مهمترین پارامترها می‌باشد (هاشم شریعتمدار و چراغچی یاشی آستانه، 2013).

پارامترهای پروژه

مدت و هزینه تا اندازه‌ای قابل معامله با یکدیگر هستند. زمان را می‌توان کاهش داد، اما این کار افزایش هزینه را به دنبال دارد. منابع شامل نیروی انسانی، ماشین آلات، مواد و مصالح و تجهیزات محدود هستند. بنابراین محدودیت منابع در مدت و هزینه پروژه اثر دارد. معمولا، کارفرما کنترل کننده هدف، کیفیت و تاریخ اتمام پروژه است و مدیر پروژه، کنترل کننده منابع و هزینه می‌باشد. هر چند زمانبندی پروژه نیز از وظایف مدیر پروژه محسوب می‌شود (باقری نژاد و همکاران، 2017).

آشنایی بامدیریت پروژه:

مدیریت پروژه تخصیص، پیگیری و کاربرد منابع برای رسیدن به اهداف مشخص در یک دوره زمانی خاص را مدیریت پروژه می‌گویند. به بیان دیگر مدیریت پروژه به کارگیری دانش، مهارت‌ها، ابزارها و تکنیک‌ها برای فعالیت‌های پروژه به منظور تحقق الزامات پروژه است. مدیریت پروژه با استفاده از فرایندهایی هم‌چون فرایندهای آغازین، برنامه‌ریزی، اجرایی، پایشی و اختتامی انجام می‌پذیرد. مدیریت‌پروژه، برنامه‌ریزی و هدایت پروژه در چهارچوب زمان، هزینه و کیفیت مشخص به‌ سوی ایجاد نتایج مشخص‌ آن است. مدیریت‌پروژه فعالیت‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت بر اجرا و هدایت اجرا را در بر می‌گیرد و سعی ‌دارد تا با استفاده‌ درست از منابع، نتایج مشخص و موردانتظار را با هزینه‌ توافق‌شده‌ قبلی در موعد درست خود تحویل ‌دهد. به بیان دیگر مدیریت پروژه بکارگیری دانش، مهارت‌ها، ابزار و تکنیکهای لازم در اداره جریان اجرای فعالیت‌ها، به منظور رفع نیازها و انتظارات متولیان از اجرای پروژه است. مدیریت پروژه در اجرای این مهم از دو بازوی قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه بهره می‌گیرد. تاریخچه مدیریت پروژه در جهان را معمولا به مدیریت پروژه‌های عظیمی همچون ساخت اهرام مصر، دیوار چین و یا بنا نهادن تخت جمشید به دستور داریوش مربوط می‌دانند.

نظرات کاربران

خیلی کتاب مزخرفیه نگیرید
۱۴۰۱/۰۹/۱۲

نخرید که اشتباه میکنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان