دانلود و خرید کتاب گام به گام تا سپیده کیومرث پیرگلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گام به گام تا سپیده اثر کیومرث پیرگلو

کتاب گام به گام تا سپیده

انتشارات:انتشارات معین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گام به گام تا سپیده

کتاب گام به گام تا سپیده نوشته کیومرث پیرگلو است. کتاب گام به گام تا سپیده گام‌ها، آرپژها و ده تمرین پیشرفته برای پیانو است که شما را از هر کتاب دیگری بی‌نیاز می‌کند.

درباه کتاب گام به گام تا سپیده

آگاهی و اشراف کافی به موارد و نکات تکنيکی از پایه تا پيشرفته در امر نوازندگی پيانو همچون گام‌ها و آرپژهای مربوطه و تکنيک‌های اين دو، در مجامع آموزشی به ويژه مدارس موسيقی و کنسرواتوارها امری ضروری و مهم است . تمرين‌های روزانه اين گونه تکنيک‌ها است که به نوازنده چيرگی و تسلط کافی بخشيده و آمادگی گذر از پيچ و خم‌های وادی پيانو را می‌دهد و توفيق در اجرای آثار مکتوب نوشته شده توسط بزرگان موسيقی را برای وی ميسر می‌سازد.

با قبول و باور به اصل مذکور، کتابی که می‌خوانید با توجه به نکات عرضه شده در آن بی‌شک تسهيل و تسريع در امر پيشرفت را برای هنرجويان در بر خواهد داشت و نيز با نواختن مکرر گام‌ها و آرپژهای داده‌شده و ضمن اشراف و شناخت کامل به بخشی از مبانی موسيقی چون آشنايی با علائم سر کليد و نام و ترتيب گام‌ها به طور غيرمستقيم تجربه فراوانی در اجرای موارد مشابه و پاساژهای ضروری در قطعات پيانويی به دست خواهد آمد که در غايت سهولت اجرايی را تضمين می‌کند.

نویسنده در دوران تحصيل اين راه که سال‌ه‌ای زيادی را در برمی‌گيرد، هميشه به دنبال کتابی بوده است که تمامی گام‌ها و آرپژها به صورت کامل و با شيوه اجرايی باز و بسته شدن در اکتاوهای عديده را يک جا عرضه کرده باشد. هر چه گشته، کمتر يافته است. در پایان تصميم گرفت که خود اين کار مهم را انجام دهد. بيش از دو سال و اندی صرف وقت برای نگارش تک به تک نت‌ها و علائم مربوطه کرد، سرانجام اين مجموعه آن طور که مد نظرش بود براساس تجربيات شخصی شکل گرفت.

دراين مجموعه تمامی گام‌ها و آرپژها در فواصل سوم‌های بزرگ و کوچک، ششم‌های بزرگ و کوچک، دهم‌ها و در نهايت به صورت اکتاو نوشته شده که هنرجويان پيانو با اجرای منظم اين تمرين‌ها به ويژه تمرين‌های انتهای کتاب، نگرش و فهم گسترده‌ای از درجات و موقعيت‌های گوناگون پيانو را پيدا کرده و در غايت امر اين احاطه و اشراف به قواعد و دستورالعمل‌های کتاب حاضر، سهولت در اجرای قطعات تصنيف شده و پرتکنيک اين ساز که بنا به ضرورت از آکوردهای پرشی، موتيف‌های پيچيده ريتميک و ترمولو استفاده کرده‌اند را آسان می‌کند.

پیانو را بارتولومئو کریستافوری در حدود سال ۱۷۰۰ میلادی در شهر پادووای ایتالیا اختراع کرد. اما این ساز تا یک دهه ناشناخته ماند تا اینکه در سال ۱۷۱۱ یک نویسنده ایتالیایی مقاله‌ای دربارهٔ آن نوشت که بعدها به آلمانی ترجمه و به صورت گسترده منتشر شد. این مقاله شامل دیاگرام مکانیزم پیانو نیز بود و اکثر سازندگان بعدی پیانو کار خود بر اساس این مقاله شروع کردند. کسانی که می‌خواهند این ساز را به خوبی یاد بگیرند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و قدم به قدم با آن پیش بروند تا به توانایی‌ای که می‌خواهند برسند. 

خواندن کتاب گام به گام تا سپیده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام هنرآموزان پیانو پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۵۱ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۵۱ صفحه

قیمت:
۲۶۳,۰۰۰
تومان