دانلود و خرید کتاب اطلس نبرد بیت المقدس امیرحسین کیهان‌پناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اطلس نبرد بیت المقدس اثر امیرحسین کیهان‌پناه

کتاب اطلس نبرد بیت المقدس

معرفی کتاب اطلس نبرد بیت المقدس

کتاب اطلس نبرد بیت المقدس نوشته امیرحسین کیهان پناه است. کتاب اطلس نبرد بیت المقدس برای کسانی جمع‌آوری شده است که به درک وقایع دفاع مقدس علاقه دارند.

درباره کتاب اطلس نبرد بیت المقدس

در هریک از علوم و فرهنگ‌های نوشتاری تعاریف به نسبت واحدی از اطلس ارائه شده است. به دلیل وابستگی اطلس به علم جغرافیا و کاربردی که در نقشه نگاری دارد، از گذشته‌های دورجغرافی دانان پرچم‌دار تألیف و تدوین اطلس بوده‌اند. در علم جغرافیا، اطلس (ATLAS) مجموعه‌ای از نقشه‌ها همراه با متن است که درآن پدیده‌های جغرافیایی تفسیر شــده است. در اطلس با بهره‌گیری از نوشتار، نقشــه، دیاگرام، جدول و تصاویر، موضوعات گوناگونی درچارچوب‌های علمی تبیین و تفسیر می‌شود. ایده تدوین اطلس حماسی شهرها به اوایل دهه ۸۰ در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برمی‌گردد که در این راستا ۱۲ جلد اطلس راهنمای شهری و استانی در این مرکز به چاپ رسید.

استقبال از این اطلس‌های فشرده که ناشی از صحت مطالب و نیز تأیید آنها از سوی برخی خبرگان حوزه دفاع مقدس بود، مسؤلان مرکر اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را به ادامه کار ترغیب کرد. بدین ترتیب، تدوین اطلس‌های مبسوط شهری برای شهرهای مهم و مقاوم دوران دفاع مقدس که با روحیه‌ حماسی دربرابر تجاوز دشمن بعثی مقاومت می‌کردند و برگ زرینی در کارنامه درخشان مردمان این شهرها به یادگار گذاشتند، در دستورکار بخش جغرافیای نظامی مرکز قرار گرفت.

در ادامه پیروزی‌های پی در پی، با اجرای نبردهای طریق‌القدس و فتح‌المبین بخش‌های وسیعی از مناطق اشغالی دشت آزادگان، غرب شوش و رودخانه کرخه آزاد شد. در این اوضاع نیروهای خودی و دشمن هردو متوجه خرمشهر بودند و حتی ارتش عراق با پیش‌بینی نبرد در این منطقه، بیشترین توان پدافندی خود را با طرح‌های گوناگون دفاعی در خرمشهر متمرکز کرد تا از دستیابی ایران به این شهر جلوگیری نماید، اما در مقابل اراده و همدلی رزمندگان ارتش و سپاه موفق نشد. آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و آزادگی مردمانی بود که اشغال این شهر غرور ملی آنها را جریحه دار کرده بود. آزادی خرمشهر قله افتخارات مردمی‌ترین انقلاب دوران معاصر شد. ازآنجا که حماسه آزاد سازی خرمشهر بازتاب گسترده جهانی را به دنبال داشت، زمینه ساز بازنگری تحمیل کنندگان جنگ در سیاست‌ها و برنامه‌هایشان شد. رژیم بعثی عراق در شوک شکست سنگین نبرد بیت المقدس، تلاش می‌کرد با تغییر راهبرد خود از گرداب ایجاد شده رهایی یابد؛ ازجمله سرفرماندهی ارتش عراق با اعلام پذیرش یک جانبه آتش بس، درحالیکه برخی نقاط مهم مرزی را در اشغال نگه داشته بود، از بخش‌های وسیع مناطق اشغالی در جبهه‌های میانی عقب نشینی کرد. روانه شدن گروه‌های مختلف میانجی و صلح طلب به ایران و ارائه پیشنهادهایی برای پایان دادن به جنگ و تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، از مهمترین پیامدهای نبرد بیت المقدس بود که در جای خود بررسی خواهد شد. اطلس نبرد بزرگ بیت المقدس، روایتگر رویدادهای آغاز جنگ تحمیلی تا پایان نبرد برای آزادی خرمشهر است. سیر تحولاتی که نویسنده تلاش می‌کند با کنکاش تاریخی این دوره از مقاومت، ازخودگذشتگی و حماسه آفرینی، نقش مردم ایران را در شکل گیری و سرانجام آن نمایان سازد.

خواندن کتاب اطلس نبرد بیت المقدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه