دانلود و خرید کتاب تحول زندگی با جادوی نظم کن ماری کندو ترجمه سیدمصطفی ساداتی تکیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحول زندگی با جادوی نظم اثر کن ماری کندو

کتاب تحول زندگی با جادوی نظم

نویسنده:کن ماری کندو
انتشارات:انتشارات بامک
امتیاز:
۳.۸از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحول زندگی با جادوی نظم

کتاب تحول زندگی با جادوی نظم نوشته کن ماری کندو است که با ترجمه سید مصطفی ساداتی تکیه منتشر شده است. در این کتاب نحوه صحیح نظم و ترتیب را به گونه‌ای خواهید آموخت که زندگیتان برای همیشه تغییر خواهد کرد.

درباره کتاب تحول زندگی با جادوی نظم

در این کتاب نحوه صحیح نظم و ترتیب را به گونه‌ای خواهید آموخت که زندگیتان برای همی‌شه تغییر خواهد داد. آیا شما فکر می‌کنید این امر، غیرممکن است؟ طبیعی است که اینطور فکر کنید، زیرا تقریبا همه مردم حداقل یکبار بعد از نظم دادن به محیط زندگی خود، به وضع آشفته قبلی برگشته‌اند. آیا تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده که با وسواس و جدیت، همه جا را مرتب کنید ولی پس از مدت زمان کوتاهی خانه و محل کار خود را به همان وضع نامرتب قبل ببینید؟ اگر اینطور است، نویسنده راز موفقیت را با شما در میان می‌گذارد. روش او فقط یک تکنیک ساده نیست. هنر منظم بودن شامل مجموعه‌ای از کارهای ساده است که در آن اشیاء از یک محل به محل دیگری منتقل می‌شوند. این کار یعنی گذاشتن اشیاء در محلی که به آن تعلق دارند. شاید این، کار بسیار ساده‌ای به نظر برسد و انتظار می‌رود که حتی یک بچه شش ساله هم بتواند از عهده انجام آن برآید. با این حال بیشتر مردم قادر به انجام اینکار نیستند. بعد از مرتب کردن خانه‌شان طولی نمی‌کشد که همه جا به هم ریخته و بی‌نظم می‌شود. دلیلش کمبود مهارت نیست؛ بلکه کمبود آگاهی و ناتوانی در ایجاد یک عادت ذهنی برای منظم بودن است. این کتاب به شما کمک می‌کند عادت هایتان را تغییر دهید. 

خواندن کتاب تحول زندگی با جادوی نظم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی منظم و آرامش‌بخش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تحول زندگی با جادوی نظم

زمانی که به مردم می‌گویم من متخصص آموزش نظم به دیگران هستم، معمولا با نگاه‌های حیرت زده مواجه می‌شوم. اولین سؤالشان این است: «واقعا با این کار می‌توانی درآمد کسب کنی؟» و در ادامه معمولا می‌پرسند «مگر مردم برای منظم بودن به آموزش احتیاج دارند؟» درست است! وقتی که مدارس و آموزشگاه‌ها کلاس‌های مختلفی از آشپزی گرفته تا روش پوشیدن لباس، یوگا و یا مراقبت ذهن برگزار می‌کنند، قبول اینکه کلاسی برای آموزش نظم وجود داشته باشد، چندان سخت نیست. دیدگاه عمومی‌، حداقل در ژاپن این است که منظم بودن ذاتی است و نیازی به آموزش ندارد. مهارت‌ها و دستورالعمل‌های آشپزی به عنوان سنت‌های خانوادگی از مادربزرگ به مادر و از مادر به دختران منتقل می‌شود، اما هیچکس تابه حال نشنیده است که کسی اسرار بر منظم بودن را به نسل‌های بعدی منتقل کند. به گذشته و به زمان کودکی خود فکر کنید. من مطمئن هستم که بیشتر ما به خاطر مرتب نبودن اتاق‌هایمان، توسط والدین مورد شماتت قرار می‌گرفتیم، ولی چه تعداد از والدین به عنوان بخشی از تربیت فرزندانشان، روش منظم بودن را به آنها آموزش می‌دهند؟ والدینمان از ما توقع داشتند که اتاقهایمان را مرتب کنیم، ولی آنها هم هرگز نحوه منظم بودن را نیاموخته بودند. وقتی صحبت از منظم شدن می‌شود، ما همه خودآموز می‌شویم. آموزش در بحث نظم نه تنها در خانه بلکه در مدرسه نیز مورد غفلت قرار می‌گیرد. وقتی که به کلاس‌های آموزشی گذشته فکر می‌کنیم، بیشتر ما به خاطر می‌آوریم که چگونه همبرگر درست کنیم یا اینکه چگونه با استفاده از چرخ خیاطی یک پیشبند بدوزیم، ولی در مقایسه با آشپزی و خیاطی، به طرز شگفت انگیزی زمان کمی‌ به موضوع نظم اختصاص می‌یابد. حتی اگر در کتاب‌های درسی هم این مطالب وجود داشته باشد، آن بخش فقط در کلاس، روخوانی می‌شود، یا بدتر از آن، مطالعه آن به وقت دیگری در منزل موکول می‌شود و مطالب پرطرفدارتری مانند تغذیه و سلامت مورد توجه قرار می‌گیرند. درنتیجه حتی معدود فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد خانواده که به‌طور رسمی‌ «منظم بودن» را مطالعه کرده‌اند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند. خوراک، پوشاک و مسکن اساسی‌ترین نیازهای بشر هستند، بنابراین انتظار می‌رود که جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم به اندازه غذایی که می‌خوریم و لباسی که می‌پوشیم اهمیت داشته باشد. با اینحال، در بیشتر جوامع، منظم کردن -کاری که یک خانه را به محلی قابل سکونت تبدیل می‌کند- کاملا نادیده گرفته می‌شود و این به دلیل تصور غلطی است که ما درباره نظم داریم. تصور اینکه نظم ازطریق تجربه به دست می‌آید و نیازی به آموزش ندارد.

نظرات کاربران

پری
۱۴۰۱/۰۸/۰۵

عالیه عالی پیشنهادمیکنم بخونین وبهش عمل کنین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۹۹۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۵۰۰
تومان