دانلود و خرید کتاب نقدنامه علوم تربیتی (۳) محمدرضا نیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقدنامه علوم تربیتی (۳) اثر محمدرضا نیلی

کتاب نقدنامه علوم تربیتی (۳)

معرفی کتاب نقدنامه علوم تربیتی (۳)

کتاب نقدنامه علوم تربیتی (۳) زیر نظر سید محمدرضا نیلی و سیدمحمدحسین حسینی است. کتاب نقدنامه علوم تربیتی (۳) یکی از مجموعه کتاب‌های نقدنامه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که به نقر کتاب دانشگاهی می‌پردازد.

پژوهش و تحقیق و تتبع در تمامی حوزه‌های علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و کمک به توسعه بیشتر علوم انسانی در کشور از جمله اهداف و وظایف اصلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به شمار می‌رود که این مجموعه کتاب هم در همین راستا نوشته شده است.

درباره مجموعه نقدنامه

نقد کتب دانشگاهی و علوم انسانی یک ضرورت است که مقدمه گذر از وضع موجود به سوی وضع مطلوب است. نقد فی‌نفسه ضروری و ارزشمند است، اما خود زمینه ساز نظریه پردازی‌های نوین و نگارش آثار جدید است. نقد محتوایی هر اندیشه و اثری با نقد شکلی آن همراه است. به همین دلیل در گروه‌های تخصصی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، بررسی، تحلیل و نقد آثار دانشگاهی از دو بعد شکلی و محتوایی صورت می‌گیرد و داوری علمی این آثار، مؤلفه‌های گوناگون شکلی/ بیرونی و محتوایی/ درونی هر کتابی را در نظر می‌گیرند و به مرحله نقد علمی می‌رسانند.

در واقع شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، تنها مجموعه علمی و دانشگاهی است که سیزده گروه علمی و تخصصی را که ناظر بر رشته‌های مختلف علوم انسانی در دانشگاه است، ساماندهی می‌کند و بیش از بیست سال سابقه فعالیت در زمینه بررسی، تحلیل، ارزیابی و نقد متون و کتب علوم انسانی را دارد. در این راستا از مشارکت شبکه استادان حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور و صاحب نظران و استادان علوم انسانی بهره‌مند است. سیاست اصلی این شورا، کمک به رشد تفکر انتقادی در تولید آثار علمی و دانشگاهی است؛ زیرا تولید علم در حوزه علوم انسانی بدون نقد وضعیت موجود و به ویژه نقد کتب درسی و دانشگاهی و منابع علمی حوزه علوم انسانی امکان پذیر نیست. توسعه فرهنگ نقد در جامعه علمی، تقویت جایگاه علوم انسانی، نسبیت سنجی سازواری تولید علوم انسانی با مبانی فرهنگ و جهان بینی ایرانی - اسلامی، تدوین و اصلاح سرفصل‌های درسی برنامه‌های آموزش علوم انسانی و تولید متون دانشگاهی با رویکرد بومی ایرانی - اسلامی، از دیگر اهداف این شورا است.

هر یک از گروه‌های تخصصی شورا، وظایف و برنامه‌های متنوعی را در جهت رسیدن به اهداف پیگیری می‌کنند. در این میان، تنظیم و تدوین و چاپ و نشر نقدنامه‌های تخصصی در حوزه‌های تخصصی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌های مزبور است.

مجموعه حاضر با عنوان «نقدنامه گروه تخصصی زبان و ادبیات فارسی»، یکی از دستاوردهای علمی و محصولات کار انتقادی گروه‌های «شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی» است که به سراغ کتاب‌های رشته‌های زبان و ادبیات فارسی رفته است تا با تحلیلی دقیق سازوکار این آثار را بررسی کند.

این مجموعه به متخصصان علوم انسانی کمک می‌کند حاصل تلاش و پژوهش متخصصان رشته‌های علوم انسانی را جامع بررسی کنند و بتوانند نتیجه‌گیری کامل‌تر و دقیق‌تری داشته باشند.

خواندن مجموعه نقدنامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه را به تمام پژوهشگران و اساتید که می‌خواهند اطلاعات کاملی از آثار دانشگاهی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان