دانلود و خرید کتاب توسعه نامتوازن نیل اسمیت ترجمه نریمان افشاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه نامتوازن اثر نیل اسمیت

کتاب توسعه نامتوازن

نویسنده:نیل اسمیت
امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب توسعه نامتوازن

کتاب توسعه نامتوازن اثری از نیل اسمیت است که با ترجمه نریمان افشاری  و ویراستاری محمدرضا ربیعیان به چاپ رسیده است. این کتاب نگاهی دارد به جغرافیای نامتوازن توسعه در جهان.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب توسعه نامتوازن

این کتاب طلایه‌دار رویکردی سراسر نوین به جغرافیای نامتوزان توسعه در لحظه‌ای تاریخی است؛ لحظه‌ی برخورد نظریه‌پردازی مارکسی و اندیشه‌ جغرافیایی که هرچند در آغاز خود است اما در مرحله‌ای بسیار پربار و روشنگر قرار دارد. 

 این کتاب، چنان‌که ادوارد سعید در فرهنگ و امپریالیسم می‌‌گوید «صورت‌بندی درخشانی از چگونگی تولید نوع خاصی از طبیعت و فضا در شرایط تاریخی سرمایه‌داری ارائه می‌دهد که امری است حیاتی برای توسعه‌ی نابرابرِ منظری که فقر را با ثروت، و شهرسازی صنعتی را با تنزل کشاورزی یک‌کاسه می‌کند.»

این کتاب نمایانگر محل تلاقی دو گونه پژوهش فکری است. گونه نخست بررسی و نقد فلسفی و نظری مفاهیم است برای وارسی هرچه دقیقتر واقعیتی که در آن زندگی می‌کنیم. بنابراین دو فصل نخست مشغول نوسازی مفهوم بسیار بسیار کهنه طبیعت است که بر اندیشه غربی مستولی شده است. نوع دوم پژوهش بسیار جداگانه است که از نوعی شیفتگی به شهرهای آمریکای شمالی برآمد. در اواسط دهه ۱۹۷۹ بود که اسمیت به این نتیجه رسید که ساختار فضای شهری هم تمام الگوهای سنتی شهری را به مبارزه میطلبد و با این حال الگویی بسیار منسجم و در عین حال پویا دارد. فصل سوم در باب فضا کار انتزاعی‌تر در باب طبیعت را با پژوهش‌های نظری درباره توسعه نامتوازن که در فصل‌های چهارم و پنجم دنبال می‌شود، پیوند می‌دهد. 

به طور کلی توسعه نامتوازن نیل اسمیت جستاری است در توانمندسازی سیاسی و فکری، تحقیقی غیرمتعصبانه و گسترده در باب وجوه بنیادی شرایط انسان، متنی که می‌تواند در باب دنیایی دیگر که حقیقتاً ممکن است، همچنان الهام‌بخش ما باشد و چیزهایی به ما بیاموزد. این اثر شایسته خوانش و بازخوانی دقیق است. 

 خواندن کتاب توسعه نامتوازن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه جغرافیای شهری و علوم اجتماعی.

بخشی از کتاب توسعه نامتوازن

مارکس زمانی گفت: «هر آنچه سخت و استوار است دود می‌شود و به هوا می‌رود.» و یادمان باشدکه این فقط در باب جغرافیای سرمایه‌داری نیست؛ در چنین دورانی این امر در باب درگیری‌های سیاسی، که علیه استثمار و سرکوب انجام می‌شود، نیز صادق است. 


نظرات کاربران

Roya
۱۴۰۱/۰۳/۲۷

مارشال برمن گفته هر آنچه سخت و استوار است دود می شود و به هوا می رود، نه مارکس 😐🤨 داشتم کپشنو می خوندم که درمورد کتاب یه ذره بدونم، آخرش این نقل قول اشتباهو دیدم حالم بد شد! امیدوارم

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۱۱۴,۱۰۰
تومان