دانلود و خرید کتاب طب فوتبال ترجمه محمدحسین علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب طب فوتبال

کتاب طب فوتبال اثری از محمدحسین علیزاده و دیگران است که در انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی منتشر شده است.

تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان یک حوزه علمی دانشگاهی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند رو به رشدی را در تمامی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی داشته است. یکی از مسائل مهم مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان، شناسایی، فراهم سازی و تقویت زمینه‌های لازم برای تولید علوم ورزشی و به کارگیری آن در عرصه‌های ورزش قهرمانی و میادین بین‌المللی است.

پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد و تلاش کرد تا فعالیت‌های پژوهشی‌اش را با هدف تولید روش و انتقال یافته‌های نوین علمی به جامعه ورزش و علاقمندان به نشر آثار علوم ورزشی همسو کند. پژوهشکده با همکاری ناشران دانشگاهی از سال ۱۳۷۹ وارد حوزه چاپ و نشر کتب علمی حوزه تربیت بدنی و ورزش شد و در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشار کتاب را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با عنایت به مجوز انتشارات تخصصی و دولتی خود، اقدام به دریافت، داوری و چاپ کتاب علمی فاخر اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در حوزه تربیت بدنی نمود که با توجه به نیاز مخاطبین از رشد فزاینده‌ای در این چند سال برخوردار بوده و باعث شده تا پژوهشگاه به عنوان قطب علمی کشور مطرح گردد.

 درباره کتاب طب فوتبال

فوتبال به‌عنوان محبوب‌ترین ورزش در سراسر جهان و کشور ما، علاقه‌مندان زیادی را از قشرهای مختلف به خود جذب کرده است. به‌گونه‌ای که موجب شادی، هیجان و لذت میلیون‌ها مرد و زن می‌شود. متأسفانه در سوی مقابل، افزایش تعداد آسیب‌ها و دیگر مشکلات و عواقب مرتبط با سلامتی در این رشته ورزشی نگران‌کننده است. اگرچه آسیب‌ها به‌عنوان بخش اجتناب‌ناپذیر فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شوند، اما تلاش‌های گسترده‌ای در جهت افزایش آگاهی و پیشگیری و کاهش آسیب‌ و خسارت‌های ناشی از آن صورت گرفته است.در این زمینه پزشکی فوتبال با ارائه تعاریف روشن و جامع از آسیب‌های رایج این رشته ورزشی و همچنین روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان، لزوم توجه هر چه بیشتر به سلامت و امنیت شرکت‌کنندگان را محقق ساخته است.

کتاب حاضر نمونه‌ای کم‌نظیر و جامع درزمینه پزشکی فوتبال است که بر پایه پژوهش‌های علمی و عملی بر روی لیگ‌های معتبر فوتبال و روش‌شناسی واحد بنا و جمع‌آوری‌شده است. با توجه به حرفه‌ای¬شدن فوتبال و صرف هزینه‌های هنگفت در کشور ما و همچنین انتظارات علاقه‌مندان به بهبود کیفیت این رشته ورزشی، ضروری است تا با دانش و آگاهی هر چه بیشتر به جذابیت آن افزود و در مقابل از آسیب‌ها و عواقب منفی مربوط به آن کاست.

طب فوتبال مشتمل بر ۲۷ فصل است که در آن عمده مسائل تأثیرگذار بر آسیب‌های فوتبال گنجانده شده است. در بخش‌های مختلف به ترتیب به همه‌گیرشناسی، پیشگیری از آسیب، عوامل بیومکانیکی، فیزیولوژی و تغذیه‌ای، کمک‌های اولیه، آسیب‌های عضلانی و اسکلتی به همراه روش‌های ارزیابی و تشخیص، درمان و پیش‌بینی روند بهبودی، ارزیابی پس از آسیب برای بازگشت به بازی رقابتی، توان‌بخشی آسیب‌های خاص فوتبال، بیماری‌ها و درمان آن‌ها، عواقب ثانویه آسیب‌های فوتبال، کودکان و فوتبال، جنبه‌های خاص فوتبال زنان، نقش داوران، مسافرت‌های برون‌مرزی تیم‌ها و دوپینگ، به‌طور جامع پرداخته شده است.

در چاپ نخست، نهایت تلاش بر این بود که دقت لازم به عمل آید، باوجوداین، اشکالات و خطاهای احتمالی اجتناب‌ناپذیر است. قدردان استادان، دانشجویان، پژوهشگران و دوستانی هستیم که ضمن مطالعه کتاب، موارد مذکور را خردمندانه یادآوری نمودند تا در این نسخه برطرف گردد.

خواندن کتاب طب فوتبال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه ورزش به ویژه فوتبال و دانشجویان تربیت بدنی پیشنهاد می‌کنیم.

کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) در مطالعات علمی
شرکت ازری ٍESRI
وقتی همه چیز تغییر می‌ کند، همه چیز را تغییر دهید
نیل دونالد والش
کم خوانده های سعدی
شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی
تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن
جفری ام. ویلاردسون
طراحی یک مجموعه سوارکاری
سیداحسان رفیعائی
تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا
گلن کاردول
قصه‌هایی برای کلاس پنجمی‌ها
گروه نویسندگان
جعبه سیاه مغز
میترا محمدی
ذهن، زبان، معنا
ندا خداشناس فیروزآبادی
آموزش نوین علم وقف و ابتدا (جلد اول، سطح مقدماتی)
ابوعبدالرحمن جمال بن ابراهیم القرش
کاش همانقدر از اسمت را می‌دانستم، که سهم من بود
فرهود شامحمدی
مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان
محمدصادق افراسیابی
برپا
مریم راهی
موفقیت در سایه نور
محمدرضا معصومی گودرزی
مکافات بازی
جواد نژادبخش (شهریار هدایتی)
آن جا که هندوانه ها می رویند!
سیندی بالدوین
خون نامه
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
خسرو و شیرین به نظم و نثر فارسی
نظامی گنجوی
گلستان سعدی
سعدی شیرازی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان