دانلود و خرید کتاب ابن تیمیه موسس افکار وهابیت علی اصغر رضوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابن تیمیه موسس افکار وهابیت اثر علی اصغر رضوانی

کتاب ابن تیمیه موسس افکار وهابیت

معرفی کتاب ابن تیمیه موسس افکار وهابیت

کتاب ابن تیمیه موسس افکار وهابیت اثر علی‌اصغر رضوانی از سلسله مباحث وهابیت است که در انتشارات جمکران به چاپ می‌رسد. 

مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه بزرگ تشیّع و نماد فرهنگ مهدویت از اواخر دهه ۶۰ شمسی شروع به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کرد. با همین هدف انتشارات کتاب جمکران، از سال ۱۳۷۳ با هدف نشر و گسترش معارف دینی و مهدوی و خدمت به دلدادگان حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه با عنوان «انتشارات مسجد مقدس جمکران» تأسیس شد. انتشارات تا اوایل دهه هشتاد فعالیت جدی نداشت ولی به تدریج، با رشد چشمگیر تیراژ و عنوان، به یکی از انتشارات مطرح در حوزه معارفی تبدیل شد. احیاء تراثی و پاسخگویی به شبهات مهمترین اهداف انتشارات در دوره اول به شمار می‌رود.

در اوایل دهه ۹۰، با تغییر مدیریت و سیاست‌ها، این نشر توسعه پیدا کرد و نامش به انتشارات کتاب جمکران تغییر کرد. این نشر مسیر گذشته را تکمیل کرد و به حوزه ادبیات داستانی و همچنین کودک و نوجوان وارد شد.

انتشارات کتاب جمکران از ابتدا تا کنون بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب (در حوزه‌های مهدویت، معارف اسلامی، داستانی، کودک و نوجوان و… ) منتشر کرده است.

هم‌چنین این نشر موفق به کسب عنوان «ناشر برگزیده سال ۱۳۹۶ جمهوری اسلامی ایران» شده است.

درباره کتاب سلسله مباحث وهابیت

ترویج فرهنگ ناب محمّدی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در طول تاریخ دچار کج اندیشی ها و نابخردی هایی بوده است که نمونه بارز آن را در اندیشه وهابیت و سلفی گری می توان نظارگر بود، تفکری که همه مسلمانان جهان را از دین اسلام خارج و فقط خود را مسلمان می دانند.

معمار این اندیشه، ابن تیمیه ازمخالفان اهل بیت می باشد که تفکر او از قرن هفتم تا سیزدهم به فراموشی سپرده شده و مورد مخالفت اندیشمندان مذاهب اسلامی قرار گرفت. مولف محترم با اشاره به این که کمتر از یک قرن است که این تفکر انحرافی دوباره در جامعه اسلامی توسط افرادی معلوم الحال مطرح گردیده، در مقام رد عقاید این فرقه انحرافی و پاسخ گویی و دفاع از کیان شیعه و مکتب پیامبر و اهل بیت برآمده است.

اثر حاضر یکی از موضوعات “سلسله مباحث شناخت وهابیان” است که به شرح حال ابن تیمیه، و برخی از فتاوا و آرای تکفیری و تناقضات و روش های غلط استدلالی ایشان پرداخته و دیدگاه اهل سنت را پیرامون ایشان بیان کرده و با رد بر نظریات و تفکرات ابن تیمیه، به موارد دشمنی او با اهل بیت و دفاعیات از مخالفان اهل بیت اشاره کرده است.

 خواندن کتاب ابن تیمیه موسس افکار وهابیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث کلامی و اعتقادی و شناخت جریان‌های انحرافی مخاطبان این کتاب‌اند.

برشی از کتاب:

ادّعای بغض صحابه نسبت به حضرت علی (علیه السلام)

او می‌گوید: «بسیاری از صحابه وتابعین، بغض علی را داشته، او را سب کرده وبا او جنگ نموده‌اند».

پاسخ : اوّلا دشمنی ابن تیمیه با حضرت علی (علیه السلام) باعث شده تا ادّعا کند که بسیاری از صحابه وتابعین او را دشمن داشته وسبّ نموده‌اند. چرا او اسم این افراد را نمی‌برد؟ آیا غیر از خوارج که ابن تیمیه از اسلاف آنان است، کسی دیگر از تابعین بوده‌اند که نسبت به حضرت امیرمؤمنان (علیه السلام) بغض وعداوت داشته باشند؟

ثانیآ: اگر همه صحابه ـبر فرض ـ بغض حضرت علی (علیه السلام) را داشته باشند، این نقص آنان است نه نقصی بر حضرت علی (علیه السلام) ؛ زیرا پیامبر (صلی الله علیه و آله) در شأن او فرمود: «لایحبّک إلّا مؤمن ولایبغضک إلّا منافق»؛ «تو را به جز مؤمن دوست ندارد ونیز به جز منافق تو را دشمن نمی‌دارد.»

مگر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در شأن او نفرمود: «من آذی علیّآ فقد آذانی»؛«هرکس علی را اذیت کند مرا اذیت کرده است.»

ومگر پیامبر (صلی الله علیه و آله) نفرمود: «من سبّ علیّآ فقد سبّنی» «هر کس علی را دشنام دهد مرا دشنام داده است.»

مگر پیامبر (صلی الله علیه و آله) نفرمود: «من أحبّ علیّآ فقد أحبّنی، ومن أبغض علیّآ فقد أبغضنی»؛«هر کس علی را دوست بدارد به طور حتم مرا دوست داشته وهر کس علی را دشمن بدارد به طور حتم مرا دشمن داشته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه