دانلود و خرید کتاب گلخانه فکر زهرا بهلولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گلخانه فکر اثر زهرا بهلولی

کتاب گلخانه فکر

نویسنده:زهرا بهلولی
انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گلخانه فکر

کتاب گلخانه فکر نوشته زهرا بهلولی است. این کتاب به مقایسه تصویرسازی از طبیعت در سروده‌های منوچهری دامغانی و سهراب سپهری می‌پردازد.

درباره کتاب گلخانه فکر

شعر برگرفته از تجربه‌های اصیل آدمی ‌است. تجربه‌هایی که توجه شاعر را به خود جلب می‌کند، پر رنگ می‌شود و در بین دیگر تجربیات برجسته تر می‌نماید. به همین خاطر شعر‌های تأثیر گذار متعلّق به شاعرانی هستند که نگرش و نبوغ منحصر به فردی دارند. اصولاً شعر بودن هر سروده‌ای مساوی است با تخیلی بودن آن و میزا ن استفاده شاعر از تخیل؛ یعنی اگر از هر شعر عادی و دل انگیزی جنبه خیال آن را بگیریم، جز سخن ساده و عادی که از زبان هر کس قابل شنیدن است، چیزی باقی نمی‌ماند. جوهر اصلی هر شعر عناصر خیال است. بنابراین نگارنده بر این است تا عناصر خیال انگیز از پدیده‌های طبیعی را در شعر مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار دهد و نیروی تخیل دو شاعر را در خلق تصاویر خیال انگیز معرّفی نماید و ارزش نهفته در شعر این دو شاعر را باز نماید.

 این کتاب بر آن است که تصویرهای شاعرانه از طبیعت را در اشعار منوچهری و سپهری با توجه به پرسش‌های تحقیقاتی بر اساس قواعد صور خیال در بیان مورد بررسی قرار داده و ارزش‌های نهفته در شعر این دو شاعر را باز نماید و به تجزیه و تحلیل بپردازد. در ادب پارسی تشبیه، استعاره، مجاز و کنایه از گونه‌های شکل خیال محسوب می‌شوند، که کتاب حاضر نیز بنای کلّی کار خود را بررسی تشبیه و استعاره در اشعار این دو شاعر قرار داده است. 

خواندن کتاب گلخانه فکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم


نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

یک ایده بکر که به خوبی پردازش شده و همین موضوع خواندن کتاب را لذت بخش میکند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۴۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان