دانلود و خرید کتاب اصول ارتباط موفق فرد و سازمان سیداحمد علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول ارتباط موفق فرد و سازمان اثر سیداحمد علوی

کتاب اصول ارتباط موفق فرد و سازمان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصول ارتباط موفق فرد و سازمان

کتاب اصول ارتباط موفق فرد و سازمان نوشته سید احمد علوی است. این کتاب می‌خواهد به شما یاد دهد چطور در محیط کار خود یک ارتباط صحیح و سالم داشته باشید.

درباره کتاب اصول ارتباط موفق فرد و سازمان

از زمان انعقاد نطفه آدمی ارتباط برای هرکس شروع می‌شود ولی شاید بتوان گفت ارتباط حتی پس از مرگ هم ادامه پیدا می‌کند. همه علائمی که یک جنین از خود بروز می‌دهد از جمله تکان هایی که در رحم مادر دارد، ضربان قلب و ... در واقع نوعی ارسال پیام و نوعی ارتباط است، این روند تا پس از تولد هم ادامه پیدا می‌کند. دانشمندان و صاحب نظران در زمینه ارتباطات را، از مناظر مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند و هر یک تعریفی خاص برای این واژه بیان کردنده‌اند. تعریف‌های ارتباط بسیار متفاوت است اما همه در چند چیز اشتراک دارند، اول ارتباطات یک فرایند است،‌ دوم ارتباطات یک تعامل دو یا چند طرفه است، سوم ارتباطات وسیله انتقال اطلاعات است، چهارم ارتباطات وسیله‌ای برای اقناع است، پنجم ارتباطات وسیله‌ای برای بیان احساسات است. 

این کتاب سعی دارد پنج اصل بالا را کاملا شرح دهد.

خواندن کتاب اصول ارتباط موفق فرد و سازمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک ارتباط سالم در محیط کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول ارتباط موفق فرد و سازمان

اصول ارتباطات

هر پدیده‌ای در جهان هستی تابع اصول قوانینی می‌باشد که فرایند ارتباطات از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. اصول اساسی در نگهداشت ارتباطات انسانی را می‌توان به این صورت بیان کرد:

۱. اصل تقابل: وجود روابط متقابل لازمه ایجاد ارتباط انسانی است.

چه خوش بی‌تا محبت هر دو سر بی

که یک سر بودنش را درد سر بی

پیامی که هیچ گیرنده‌ای نداشته باشد همانند روشن و خاموش شدن کبریتی است که فقط باعث سوختن خودش می‌شود. در واقع پیامی که گیرنده‌ای نداشته باشد یک پیام مرده به‌حساب می‌آید.

۲. اصل اندیشه ترکیبی: در جریان ارتباطات انسانی باید از آنیت یا ارتجال محض پرهیز کنیم. این بدان معناست. که در هر واکنش اندیشیده عمل کنیم، گذشته را به خاطر آوریم و به نوعی عمل سنتیتک ارائه نماییم. مسلما هنگامی که پیامی از جانب هر ارسال کننده‌ای به شما می‌رسد، دو حالت دارد یا این فرستنده برای شما آشناست یا غریبه که در هر دو صورت برای شما یک چالش ایجاد می‌کند، صرف این‌که خود پیام چه باشد؛ این‌که منبع پیام کیست ذهن شما را درگیر می‌کند با توجه به ذهنیت قبلی که از فرستنده آشنا دارید یا این‌که این پیام را یک فرستنده غریبه برای شما ارسال کرده است، قبل از هرگونه واکنش، اندیشه‌ای و فکری خواهید داشت، این اصل اندیشه ترکیبی می‌باشد.

۳. اصل آگاهی (consciousness): منظور، گذر از مرز رفتار غریزی است که خاص حیوانات است. انسان‌ها باید در روابط خود به مرزهای بالای آگاهی دست یابند. در لغت مفهوم همدلی برای نشان دادن یکی از ابعاد اگاهی به کار آمده است منظور از همدلی توان خود را به جای دیگری نهادن است.

۴. اصل بقا (survival principle): باید توجه داشت امنیت ارتباطی یکی از مهم ترین خواسته‌های انسانی است. هر رابطه انسانی سرمایه‌ای بی نظیر است و همواره باید در اندیشه باشیم که تنها به دست اوردن کافی نیست بلکه نگهداری از آن هم مهم است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۱۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان