دانلود و خرید کتاب هنر قالی بافی راحیل راحله رحیمی قوتانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر قالی بافی راحیل اثر راحله رحیمی قوتانلو

کتاب هنر قالی بافی راحیل

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر قالی بافی راحیل

کتاب هنر قالی بافی راحیل اثری از راحله رحیمی است. این کتاب از صفر تا صد هنر فرش بافی را به شما می‌آموزد و تمام اطلاعاتی را که در این مسیر نیاز دارید به همراه تاریخچه‌ای از این هنر ارزشمند و اصیل، در اختیارتان قرار می‌دهد. 

درباره کتاب هنر قالی بافی راحیل

هنر قالی بافی راحیل، اثری از راحله رحیمی است که تمام آنچه را که لازم است درباره این هنر ارزشمند بدانید، به شما می‌آموزد. در این کتاب ابتدا تاریخچه‌ای از هنر بافت فرش می‌خوانید و با انواع و اقسام فرش‌ها و قالی‌ها آشنا می‌شوید. ادر ادامه همه اطلاعات و اصطلاحاتی را که در هنر فرش بافی به کار می‌رود، می‌آموزید. با ابزارهای مختلف (دار قالی، ابزارهای مختلف، نقشه و ...) و انواع جنس نخ‌هایی که در بافت فرش به کار می‌رود، مانند نخ و پشم، ابریشم، الیاف مصنوعی آشنا می‌شوید و درباره مزیت‌های هرکدام یاد می‌گیرید. 

همچنین راهکارهایی را می‌خوانید که به طول عمر فرش کمک می‌کند و درباره مشکلات مختلف فرش و روش‌های از بین بردنش و همچنین نحوه شستشوی هر فرش با توجه به ویژگی‌های خاص خودش مطالبی مفید می‌آموزید.

راحله رحیمی در مقدمه این اثر درباره این کتاب اینطور نوشته است: «با توجه به عشق و علاقه‌ام به بافت فرش، این هنر ارزشمند که حاصل زحمات چند هزار ساله نیاکان ایران زمین است اقدام به فراگیری آن و تدوین کتاب حاضر کرده‌ام. آرزو داشتم تا بتوانم به جامعه خود خدمتی کرده باشم. از این رو بعد از آموختن هنرها و صنایع دستی مختلف، هنر بافت فرش را به عنوان یک سرمایه ملی سر لوحه کار خود قرار دادم.

این تصمیم برای من مثل یک حیات دوباره بوده، گویی تازه متوجه شده بودم که با این کار به آرامش درونی می‌رسم و بعد از سالها مهارت آموزی و در پی آن تدریس این مهارت به افراد مختلف کم کم کار قالیبافی به افراد سالم و آسیب دیده (خانواده بزرگ بهزیستی) را آغاز کردم. به لطف خدا و کمک ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کشور یک دوره آموزش برای دختران مدرسه شبانه روزی نابینایان نرجس در شهر تهران برگزار کردیم. البته یقینا من اولین نفری هستم که هنر بافت فرش را به نابینایان آموزش داده و قطعا اخرین نفر نخواهم بود تلاش کردم تا با این کار دین خود به جامعه‌ام را ادا کنم و زکات علم کسب شده‌ام را بپردازم.

این تجربه‌ای بسیار ارزشمند برای من بوده است. در طول زمان آموزش به این افراد و این خانواده بزرگ از بهزیستی من تنها مربی صرف نبودم و از تجربیات انها برای سهولت آموزش استفاده می‌کردم و با شناخت تواناییهایشان شیوه آموزش را انتخاب می‌کردم.

در مورد اهمیت آموزش قالی بافی می‌توان گفت که هنر‌آموزان در طول زمان فراگیری تمرکز خود را افزایش داده و پس از اتمام دوره‌های مختلف می توانند به خود کفایی در زمینه اشتغال دست یابند و از این راه به تامین مایحتاج معیشت خود بپردازند.»

کتاب هنر قالی بافی راحیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب هنر قالی بافی راحیل را به تمام کسانی که دوست دارند با این هنر ارزشمند و اصیل ایرانی آشنا شوند و از این راه کسب درآمد کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

ویدا
۱۴۰۱/۰۶/۳۱

برای اطلاعات عمومی، کتاب خوبی به نظر میاد ولی خب، کتاب‌های خیلی بهتری هم هست. برای آموزش اصلا مناسب نیست!

کاربر ۳۹۳۶۹۱۴
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان