دانلود و خرید کتاب راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی علی رجب پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی اثر علی رجب پور

کتاب راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی

نویسنده:علی رجب پور
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی

کتاب «راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی» نوشتۀ علی رجب پور است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی

در دنیای امروز نیروی انسانی یک دارایی ارزشمند برای رسیدن به مزیت رقابت رقابتی به شمار می‌رود. مفهوم مدیریت منابع انسانی از اواسط دهۀ ۸۰ میلادی ابداع شد و هدفش ارائۀ روش‌هایی برای مدیریت کارکنان و کمک به بهبود عملکرد سازمان‌ها بود. در حال حاضر یکی از چالش‌های اصلی سازمان‌ها توانایی ایجاد ارتباط و هماهنگی میان راهبرد منابع انسانی با اهداف و راهبردهای استراتژیک است. در سال‌های اخیر حوزۀ منابع انسانی به علت تغییر نگاه ارزش‌گرا به سازمان در مقابل نگاه تولیدگرا و در نظر گرفتن ملاحظات ذی‌نفعان، تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

ازآنجایی‌که منابع انسانی به‌عنوان یکی از عناصر حیاتی هر سازمان در نظر گرفته می‌شود، مدیریت آن باید به شیوه‌ای کارآمد و هوشمندانه انجام شود. این مدیریت شامل کارکردهای گونانی مانند برنامه‌ریزی، استخدام، ارزیابی عملکرد، توسعه و آموزش، مدیریت پاداش و مدیریت روابط کاری می‌شود. کتاب راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی این حوزه را موردتوجه قرار داده است تا ضمن معرفی مدیریت منابع انسانی و بررسی اهمیت و کارکردهای آن، کمکی باشد برای روبه‌روشدن با چالش‌ها و فرصت‌های جدید. این کتاب همچنین استراتژی‌های مناسب برای توسعه و پیشرفت سازمان‌ها را ارائه داده است.

خواندن کتاب راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها، مشاوران و همچنین علاقه‌مندان به حوزۀ مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهبردها و ابزارهای توسعه مدیریت منابع انسانی

«مدیریت منابع انسانی شامل فعالیت‌های گسترده‌ای نظیر جذب نگهداری و پرورش نیروی کار بااستعداد و توانمند و حصول اطمینان از به‌کارگیری صحیح و مناسب استعداد آنان است. مدیریت منابع انسانی مجموعه اقدامات و سیاست‌هایی است که ماهیت کار در سازمان را تعریف کرده و رابطه استخدامی را تنظیم می‌کنند؛ مدیریت منابع انسانی متضمن فعالیت‌های تأمین نیرو، توسعه و آموزش ارزیابی عملکرد و پرداخت است. مدیریت منابع انسانی به طور اساسی در پی فراهم‌کردن نیازهای منابع انسانی است؛ با تأکید بر برنامه‌ریزی و کنترل به‌جای حل مسئله و میانجی‌گری. منظور از منابع انسانی یک سازمان تمام افرادی هستند که در سطوح مختلف سازمان مشغول به کار هستند. علاوه بر ویژگی‌های فردی و شخصیتی انسان، مسائلی که تجمع انسان‌ها، پیدایش گروه‌ها و رفتار گروهی به وجود می‌آورد، اداره و کنترل انسان‌ها را در سازمان دشوارتر می‌سازد. طبق الزامات استاندارد بین‌المللی (ایزو)، سازمان باید منابع انسانی موردنیاز برای استقرار و نگهداری نظام مدیریت کیفیت را شناسایی نموده و فراهم کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان