دانلود و خرید کتاب ارزهای دیجیتال محمد شفایی نجف‌آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارزهای دیجیتال اثر محمد شفایی نجف‌آبادی

کتاب ارزهای دیجیتال

انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ارزهای دیجیتال

کتاب ارزهای دیجیتال نوشته محمد شفایی نجف‌آبادی است. کتاب ارزهای دیجیتال به مبانی و مفاهیم بلاک‌چین و بیت‌کوین می‌پردازد. 

درباره کتاب ارزهای دیجیتال

در این کتاب به چگونگی پیدایش بیت کوین، مفهوم پول دیجیتال، آشنایی با مخترع آن و دیگر مفاهیم کلی خواهیم پرداخت. پول در طی زمان در شکل‌‌های مختلفی بروز و ظهور پیدا کرده و در قالب‌های متفاوتی خدمات مبادلاتی خود را برای جوامع ارائه داده است. از ابتدایی‌ترین شیوه‌های مبادله که به بیش از هزاران سال پیش بازمی‌گردند تا پیدایش چند هزارساله سکه‌های فلزی، تأسیس اولین شبه بانک‌‌ها که به واسطه اعتبارشان میانجی مبادلات پرارزش می‌شدند و شکل گیری اولین بانک‌‌ها در اروپا، حجم گسترده و لجام گسیخته پول ریخته شده در بازار به کنترل خاص و علمی‌ نیاز داشت. این موضوع، نیاز به باز مهندسی بانک‌های مرکزی به عنوان کنترل کننده پولی در کشوهای مختلف رایج کرد. قرن بیستم با سیل عظیم مدرنیزاسیون، تحولات شدیدی در سازوکار پولی و بانکی ایجاد کرد. پدیده اینترنت که جزو نیرومندترین امواج فناوری در اواخر قرن بیستم بود، پیش زمینه بانکداری الکترونیک را پدید آورد. 

در ادامه با گسترش و پیشرفت هوش مصنوعی و تلفیق علوم کامپیوتر و ریاضیات و اقتصاد، شبکه سراسری اینترنت به عنوان زیرلایه بانکداری جای پای خود را محکم کرد. دراین بین، پیدایش فناوری جدیدی معادلات را عوض کرد: بلاک چین یا زنجیره بلوکی که منجر به بروز پدید‌های به نام پول دیجیتالی شد که در این کتاب بعد به تفصیل در مورد آن سخن خواهیم گفت. نام‌هایی چون ارز رمز نهاد، کریپتو کارنسی، ارز رمزینه، ارز رمزپایه و ارز دیجیتالی از دیگر نام‌های این پدیده است. بیت کوین به عنوان اولین و برجسته‌ترین عضو این خانواده است که مدعی جایگزینی با سیستم پولی دنیا است.

 کارشناسان بسیاری معتقدند چرخشی که از سکه به حواله و از حواله به اسکناس در طول تاریخ ثبت شده است، احتمال وقوع دگردیسی جدیدی به سمت و سوی محوریت یافتن ارز دیجیتالی را محتمل‌تر می‌کند. شناخت و درک پدیده بیت کوین و چگونگی عملکرد آن، نیازمند گذراندن دو پیش نیاز مفهومی‌ است. اولین پیش نیاز، شناخت ساختار پایگاه داده‌های اینترنتی است و شناخت سازوکار بلاک چین یا همان زنجیره بلوکی، دومین پیش نیاز آشنایی با پدیده بیت کوین است. بیت کوین با قیمت صفر دلار در سال ۲۰۰۹ کار خود را شروع کرد و در ۲۲ می‌ ۲۰۱۰ ،برای اولین بار دو عدد پیتزا به قیمت ۱۰۰۰۰ بیت کوین (ارزش آن‌‌ها ۲۵ دلار بود) خریداری شد. در آن زمان ارزش هر بیت کوین ۰.۲۵ دلار بود. این روز به روز به (پیتزایی بیت کوین) مشهور شده است که در آن، یک شخص حقیقی ۱۰ هزار بیت کوین برای خرید دو پیتزا به قیمت ۲۵ دلار پرداخت کرد. این میزان از بیت کوین در هفته اول ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارزش داشت. در ۹ فوریه ۲۰۱۱ بود که قیمت هر بیت کوین تقریبا برابر یک دلار ارزش پیدا کرد. بعد از این واقعه بود که توجه رسانه‌‌ها به بیت کوین جلب شد، به طوری که وب سایت رسمی‌ بیت کوین ساعاتی از دسترس خارج شد. این روند ادامه داشت تا امروز این پول دیجیتال بسیار مشهور شده است. این کتاب شما را به طور کلی با پول‌های دیجیتال آشنا می‌کند. 

خواندن کتاب مبانی و مفاهیم بلاک‌چین و بیت‌کوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال پیشنهاد می‌کنیم. 

اقتصاد بیمه
علی سوری
شیمی صنعتی
علی حقیقی اصل
راهنمای کاربردی مدیریت سرمایه گذاری
لوکاس اسنوپک
تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار
استفن واینز
درختان و درختچه های مناطق خشک و نیمه خشک
حمید خیرالدین
تحلیل تکنیکال، بنیادی و روش های معاملاتی
وین والکر
امپراتوری بلاکچین
محمد هلاکویی
فارکس برای مبتدیان
آنا کولینگ
خودآموز بورس
سیدمجتبی فنایی
شگرد دستیابی به سود قطعی در بازار بورس
عباس علاف‌صالحی
ورود به بازی گاوها و خرس ها
مهدی کنعانی
بازارهای مالی و پول در عصر دیجیتال (فارکس، بورس و ارز دیجیتال)
جعفر حقیقت
آموزش سرمایه‌گذاری در بورس: از صفر مطلق تا تحلیل تکنیکال
یوسف غواصی
از اصفهان تا ویرجینیا
مهدی باجغلی
چگونه سرمایه گذاری در سهام را شروع کنیم؟
محمود خسروی
خلاصه الاشعار و زبده الافکار (بخش قزوین، گیلان و دارالمرز و نواحی آن)
میرتقی‌الدین کاشانی
۱۰۱ استراتژی معامله گری تکنیکال در بازارهای سرمایه
سیدسعید خلیقی پور
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان