دانلود و خرید کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم علی حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم اثر علی حبیبی

کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم

نویسنده:علی حبیبی
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم

کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم نوشته علی حبیبی است. کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است، 

شركت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن كریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل كتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و كلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر كرده. همچنین فروشگاه كتاب این شركت به عنوان بزرگترین مركز عرضه و توزیع كتب دینی در تهران فعالیت دارد

درباره کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم

برای آموزش قرائت قرآن، در هر کشوری با توجه به مشترکات فرهنگی، الفبای نگارش و قواعد املا و انشای آنها با زبان عربی (که زبان قرآن است)، شیوه‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شود. این شیوه‌ها با توجّه به پیشرفت فنون آموزش و ابتکار و خلّاقیت معلّمان مؤمن و متعهد، همیشه در حال تکامل و پیشرفت بوده و هست. همه می‌کوشند در کوتاه‌ترین زمان، علاقه‌مندان را با قرائت صحیح قرآن کریم آشنا سازند تا در پرتو آشنایی با معارف قرآن و بهره‌گیری از نور هدایت آن، در صراط مستقیم اِلهی قرار گیرند.

علمای شیعه از صدر اسلام تا کنون قدم‌های مثبتی در امر صحیح‌خوانی و آموزش قرآن کریم برداشته‌اند. نخستین قدم در امر صحیح‌خوانی، توسط ابوالاسود دوئلی از شیعیان برجستۀ امیرالمؤمنین علی(ع) برداشته و سپس توسط دو تن از شاگردانش به نام‌های نصر بن عاصِم و یحیی بن‌یعمُر تکمیل شد و در اواخر قرن دوّم هجری، علامت‌هایی که امروزه در قرآن به کار گرفته می‌شود، توسط خلیل بن‌احمد فراهیدی از شیعیان اهل‌بیت؟عهم؟ برای سهولت در قرائت و آموزش قرآن انتخاب شد.

در ایران، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به مشترکات فراوان قرآن با الفبای فارسی و اصول نگارش و علامت‌های به کار رفته در آن، اقدامات مثبتی صورت گرفته و روش‌های بسیار ساده‌ای جهت آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم ارائه و کتاب‌های متعددی در این‌باره منتشر شده است که هرکدام محاسنی دارد.

مباحث این نوشتار، شامل سه بخش است:

۱. بررسی سیر تکاملی نگارش و علامت‌گذاری قرآن کریم؛ ریشه‌یابی علامت‌های قرآن کریم (ضبط‌القرآن) و بیان وجوه اشتراک و افتراق آنها با زبان فارسی؛ بررسی کلماتی که برخلاف تلفظ نوشته شده‌اند و حرفی کم یا زیاد دارند (رسم‌القرآن) و نحوۀ علامت‌گذاری آنها بر اساس رسم‌الخط‌های مختلف؛

۲. بررسی مقدار مطالبی که در هر جلسۀ آموزشی (با توجه به سطح افراد کلاس) باید گفته شود و ارائۀ روش تدریس مناسب و قابل اجرا برای همۀ عزیزان در سراسر کشور.

۳. کلیاتی دربارۀ مهارت‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم.

خواندن کتاب رسم و ضبط و راهنمای تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مربیان آموزش قرآن پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان