نظرات درباره کتاب فضیلت کناره گرفتن و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب فضیلت کناره گرفتن اثر سوند برینکمان

نظرات کاربران درباره کتاب فضیلت کناره گرفتن

۳٫۷
(۵۸)
محمدرضا
کتابی خوب که تلنگری به ما میزند تا در عصر بیشتر خواستن، بیشتر مصرف کردن، بیشتر پول در آوردن، بیشتر موفق شدن و بیشتر تحصیل کردن کمی بر رفتار و اندیشه خود و تاثیر این فرهنگ پرشتاب تامل کنیم. رفتارهایمان رو مورد بازنگری هرچند جزئی قرار دهیم تا کمی از اسارت شتاب و توسعه در زندگی خود خارج شویم.
زهرا
بسیار عالی🌺
Sajjad Moosavi
بسیار عالی 👍🏻👌🏻👌🏻👌🏻
محمد
به نظرم کتاب جذاب و متفاوتیه. حتی اگر با نتایجی که نویسنده از استدلال هاش میگیره مخالف باشیم باز هم خوندن کتاب به دلیل تبیین یک نوع نگرش اخلاق‌مدارانه، ارزشمند و قابل تحسینه
نغمه میلانی
لطفا در طاقچه بی نهایت قرار دهید 🙏
مری‌آنژ
از عنوان کتاب پیداست که رویکرد نویسنده ایدئولوژیک بوده، شاید به همین خاطر هم کتابی کاربردی برای وجوه مختلف زندگی می‌تونه باشه. اگرچه نقص‌های کتاب زیاده و استدلال‌های مغالطه‌آمیزِ زیادی داره اما چون ایده‌ی اصلی کتاب به‌شدت برای زندگی سالم مورد نیازه، کتاب قابل توجهی بحساب میاد.
امیر پیمان
استدلال مغالطه آمیز ؟.... به نظرم مشکلاتی که بررسی می کنه خیلی بزرگتر از مغالطاتی که داره
کنتس مونت کریستو
چی ایدئولوژیک نیست دقیقا؟ لیبرالیسم، سرمایه داری، مصرف‌گرایی و همه اونچه که انسان امروز رو به سمت و سویی سوق میده، همه بر اساس ایدئولوژی هستن.
miiimkaaaf
اگه حتی مقدار کمی با فضای مشاغل و کسب و کارها و شرکت‌ها آشنا باشید، حتما می‌دونید که فضای ذهنی حاکم بر اکثر افراد، توسعه و شکوفایی و کشف ابعاد جدید فردی و مفاهیمی از این دست هست. در اکثر موارد هم بعد اقتصادی این فضاها، بسیار پررنگ‌تر از بقیه ابعاد هست. به طوری که شاید حتی بشه از بقیه ابعاد صرف نظر کرد و در راستای بیش‌طلبی اقتصادی دونست. این کتاب دقیقا در مذمت همین توسعه (یا شاید زیاده‌خواهی) هست. اگرچه که به این نکته اشاره داره که شاید این حرف برای افراد یا کشورهای در حال توسعه که از یه سطح حداقلی برخوردار نیستند، درست نباشه. اما بحث اینه که سطح حداقلی کجاست؟ آیا برخی از ما دچار این بیماری نشدیم که به هر چیزی می‌رسیم، راضی نیستیم و کمال و حالت مطبوع رو در یک پله بالاتر می‌بینیم؟ و موقعی که به پله بالاتر می‌رسیم، پله بعدی و ... به طور کلی در کتاب، پنج استدلال برای کناره‌گرفتن مطرح شده. ۱- سیاسی: بر مبنای بحران‌های اقلیمی و نابرابری اقتصادی و ... ۲- وجودی: فضیلت طلب چیزی یگانه که در تناقض با همه‌چیز خواهی هست. ۳- اخلاقی: اشتباه‌بودن برخی تئوری‌های حاکم بر فضای زیاده‌خواهی در مورد انسان. ۴- روان‌شناختی: مشکلاتی که با زیاده‌خواهی در معرض آن‌ها قرار داریم. ۵- زیبایی‌شناختی: simple is beautiful. زیبایی را نه در کمیت و سطح که در کیفیت و عمق باید یافت. در کل به نظرم کتاب مفیدی بود. در میان این همه کتاب رشد و توسعه فردی، خوندنش رو پیشنهاد می‌کنم
abbas5549
کتابی خوب و کاربردی که به ما کمک می کند که خودمان را درجریان رودخانه ای که همه را با خود می برد نیاندازیم،از علایق مفرط و تمامیت خواه فاصله بگیریم و به داشته های خود قناعت کنیم تادرسایه رضایت،به آرامش درون برسیم ،از دوستان خواننده کتاب خواهشمندم با عجله کتاب را مطالعه نکرده و درمباحث آن تعمق نمایند و راهکارهای پیشنهادی نویسنده عزیز را به کار بندند👏🌺
hasan61
لطفا در طاقچه ی بی نهایت قرار دهید. سپاسگزارم
Mahshid
ترجمه کتاب بسیار روان بود و محتوای کتاب جوری بود که در عصر امروزی، شاید خوندنش برای هر شخص لازم باشه .
Number One
این کتاب را به این دسته از افراد پیشنهاد می‌کنم: ۱. کمال گراها، نه کمال طلب ها ۲. کسانی که احساس تکرار و روزمرگی در زندگی می‌کنند. ۳. تشنگان ثروت، قدرت، علم و... ۴. کسانی که از زندگی کنونی خود لذتی نمی‌برند. و... این‌ها همگی ویژگی‌های اشخاصی است که به بیشتر خواهی مطلق - نه مقید - عادت کرده‌اند و نمی‌توانند از بند این زیاده خواهی بی پایان رهایی پیدا کنند.
younes
عالی بود. بخشی از کتاب: "اگه بخواهیم با همه دوست باشیم، درواقع هیچ دوستی نخواهیم داشت" "اگر بخواهیم کار خوبی انجام بدهیم، نمی توانیم دست به همه کار بزنیم"
سورینام
ترجمه خیلی ضعیفه و اصلا روان نیست. خود کتاب هم حرف بسیاری برای گفتن نداره، اخرش به مفاهیمی می‌رسید که خودتون می دونستید فقط عملی نکردید.
میمْ؛ مثلِ مَنْ
اولا اینکه اگر کتاب رو بخوایم خلاصه کنیم تیترش مناسبه و متن کتاب تیتر رو بازتر کرده. اما در مورد متن ترجمه افتضاح بود، یک جاهایی مشخص نبود چی میگه. من به خاطر کنجکاوی در مورد محتواش خوندم ولی به خاطر ترجمه ارزش خوندن نداره.
رهگذر خورشید
کتابی بود در باب ارزش قناعت در دنیای مدرن امروزی. فرهنگ مدرنی که مدام ما رو برای بیشتر خواستن و رسیدن به چیزهای بهتر تشویق میکنه،حتی در زمینه ی موفقیت شخصی.
Sadegh
یکی از خوبی های این نوع کتاب ها اینه که آدم دیگه حس نمی کنه تو این دنیای پرشتاب و نسبتا تهی از اخلاق، تنهاست
namdariasma
مطالب کتاب خیلی منسجم نبود و توالی چندان جالبی نداشت. و به نطرم برای ما مسلمان ها هم حرف جدیدی نداشت. اکر کسی در زمینه علوم اسلامی مطالعه داشته باشد متوجه میشود که خیلی پیشتر از این کتاب مفاهیمی مانند «قناعت» در اسلام فضیلت شمرده شده و مبارزه با مصرف‌گرایی یکی از اصولی‌ترین آموزه‌های اسلام است. به نظرم خیلی ارزش خواندن نداشت مگر برای کسی که برای اولین بار می‌خواهد با این‌گونه مفاهیم آشنا شود.
tinygirl
خوب بود 🤭🖐️🌺
امیرحسین
ایموجی‌هات خیلی باحالند،انگار مثلا یکی بهت جُک گفته.😄😄😄
امیر پیمان
متن روان و ترجمه قابل قبول و حرفه ای از ویژگیهای این کتاب جذاب هست استدلال های پنج گانه نویسنده برادعای خودش ،علاوه بر تایید این نظریه دانستنی های فوق العاده ای را به خواننده منتقل می کند رویکرد نقدانه به فضاهای فکری جامعه جهانی در ضمن انصاف او درباره موقعیت متفاوتی که درش هست از نظرمن بسیار جالبه
das_ist_amir
نویسنده از در و دیوار و پنجره حرف زده و برای افزایش حجم کتاب ، به زور هم که شده چند تا چیز سر هم کرده کتاب بی‌نهایت کسل کننده هست و تماما حاشیه‌ پردازی شده
Zahra
تخفیف ۵۰٪ چطور محاسبه شده؟! از ۱۴۹۰۰ با تخفیف رسیده به ۱۵۶۰۰؟
kaveh
من نمیدونم چه لزومی داره حتما کتاب بنویسیم و حتما هم باید متوسل بشیم به فلاسفه و ..... مطالب این نویسنده و ۹۸ درصد نویسندگان کتب موفقیت بدرد اینجا و اینروزا نمیخوره
Salam Salami
شما این کتاب رو نخوندید درسته؟ دقیقا این کتاب به مخالفت با کتابهای موفقیت برخاسته

حجم

۱۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد