بریده‌های کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو
کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو اثر ارلینگ کاگه

کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو

۳٫۵
(۱۱۹)
در مسیر شناختن خودتان به شناخت دیگران می‌رسید.
rain_88
«تمام مشکلات انسان از این نشئت می‌گیرد که نمی‌تواند یک جا تنها، ساکت، و آرام بنشیند.»
ناهید
سکوت شکوه و ابهتی خاص هم در خود دارد، بله، همچون اقیانوس، یا پهنهٔ بی‌پایانی از برف. و هر کس با حیرت به تماشای این شکوه ننشیند، از آن هراس دارد. و به احتمال زیاد علت واهمهٔ بیشتر مردم از سکوت هم همین است (بی‌خود نیست هر جایی می‌روی، هرجا، موزیک به راه است).
اسکندر
بتهوون، همان‌طور که همه می‌دانند، آخر سر کاملاً ناشنوا شد. این تحولْ اصالتی عمیق و روحی آزادمنش در وجودش پروراند. سمفونیِ نهم را فقط با صداهایی که در سرش خانه کرده بود نوشت و رهبری کرد. در طول نخستین اجرای قطعه، پشت به جمعیت ایستاده بود تا ارکستر را رهبری کند. وقتی اجرا تمام شد، باید برمی‌گشت تا ببیند حضار دارند کف می‌زنند یا هو می‌کنند. نه‌تنها تشویق می‌کردند، بلکه اشتیاق و هلهله‌شان چنان اوج گرفته بود که پلیس وین را خبر کردند تا دوباره نظم و آرامش را برقرار کند.
Baseer Koushan
ما برای خوردن و پول درآوردن زندگی نمی‌کنیم. می‌خوریم و پول درمی‌آوریم تا بتوانیم زندگی کنیم. این معنا و غایت زندگی‌ست.»
rain_88
_ سکوت در ژاپن بخش مهمی از مکالمه است. وقتی دو نفر را می‌بینم که مدتی طولانی با هم ژاپنی حرف می‌زنند، به این فکر می‌کنم که چقدر مکث‌های کوتاه و بلند به اندازهٔ یافتنِ کلمهٔ درست دشوار است. سکوت به‌نظر همان‌قدر در مایه غنی‌ست که کلمه.
rain_88
اگر از من جوان‌ترید و این‌همه تولد را برای سن‌بالاها جشن نگرفته‌اید، بهتان می‌گویم حرفی که در اکثر این مهمانی‌ها ممکن است بشنوید این است: «تمام آن روزهایی که آمدند و رفتند __نفهمیدم آن روزها زندگی‌ام بودند.»
Baseer Koushan
همهٔ آن‌هایی که غرق تجملات‌اند چیزی بیشتر از بقیه می‌دانند: این‌که تجملات فقط حامل لذت‌های کوتاه‌مدت است.
Baseer Koushan
صبح زود از خانه‌های کوچکشان آمده‌اند بیرون تا دقایقی یا حتی ساعتی در ترافیک معطل بمانند. عینهو فیلم‌های صامت. پس از آن، داخل ساختمان‌های غول‌آسا می‌شوند و هشت، ده، یا دوازده ساعت را نشسته، خیره به صفحهٔ مانیتور، می‌گذرانند. بعدش هم در همان ترافیک به خانه‌های کوچکشان بازمی‌گردند. و هر شب هنگام شام خوردن اخبار می‌بینند. به همین منوال، سال از پی سال می‌گذرد
اسکندر
هایدگر میان زندگی کردن و گذران زندگی تمایز قائل می‌شود. این فیلسوف بر این باور است که آدم‌ها باید به خودشان سختی دهند تا به آزادی برسند. اگر مدام سهل‌ترین مسیر را انتخاب کنید، آن راه‌حلی که حداقلِ چالش را دارد همیشه ارجح می‌شود. انتخاب‌هایتان حالتی از پیش تعیین‌شده به خود می‌گیرند و نه‌تنها آزادی از زندگی‌تان رخت برمی‌بندد، که به ملال هم دچار می‌شوید.
rain_88

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۷صفحه بعد