
Sobhan Naghizadeh
۲۲
امام برای من
نه یک اسم است، نه یک حس
امام برای من
اصالت زندگی است
اول و آخر و اصل و فرع و بود و نبود همهی زندگیم است.
آقا جان!
من برای شما که هستم؟!
یک فدایی
میپذیری مرا؟
دوستت دارم عزیز
MłΛΛÐ
۱۸
خدا ظلم نمیکند. هیچوقت و هیچجا به هیچکس!
حتی ذرهای؛
همین که من و شما در این دنیای وسیع و عجیب، بیهمراه و همدل و معلم و پیامبر و امام و راهبر رها نشدهایم...
خدا رهایمان نکرده... اولین مخلوق عالم یک پیامبر است... اولین انسان روی کرهی زمین یک پیامبر است... اول راهنما فرستاده، هادی و دستگیر... بعد ما را خلق کرده...؛
که حتی برای لحظهای و ذرهای هم زندگیمان خراب نشود... برای خوابمان، خوراکمان، کلاممان، پوششمان، رابطههایمان، دید و ندیدمان و...
انسانها خودشان امام را رها میکنند، تکیه بر قوانین بینالمللی و مندرآوردی آدمیزاد میکنند، اما کتاب خدا و احادیث و روایات را نمیخوانند و با مَنمَن کردن خودشان، همقدم شیطان میشوند.
خودت دستت را بیرون نکشی، خدا دستت را رها نمیکند
گل نرگس
۱۲
گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم
چه بگویم که غم ازز دل برود چون تو بیایی
h.114
۱۰
برای من سخت است که همه را ببینم و تو را نبینم!
h.114
۱۰
خودت دستت را بیرون نکشی، خدا دستت را رها نمیکند.
Elahe
۹
نه غرب به شرق برتری دارد و نه شرق به غرب.
برتری از چهار جهت با کسی است که در محوریت عالم با مرکزیت خدا قرار بگیرد.
عالم هستی و مردمانش زیر پرچم ولی خدا به وحدت میرسند.
و توحید هیچ نیست الا الله.
شکوفه ▪︎
۹
مردی از قم، مردم را به حق فرا میخواند،
گروهی چون پارههای آهن همراه او جمع میشوند که بادهای تند آنان را منحرف نمیکند.
از نبرد خسته نمیشوند و نمیترسند و عاقبت از آنِ پرهیزکاران است...
امام کاظم(ع) این را فرمودند.
- بحارالانوار، ج ۵۷، ص ۲۱۵
Elahe
۸
خدا، داستان نجات بشر آخرِ زمانها و برای همهی امتها و میان همهی اقوام و ملل را بهگونهای ترسیم کرده که شرق و غرب عالم را به وحدت میرساند.
شکوفه ▪︎
۷
همه را که کشتند، ماند امام سجاد(ع).
صحرای غریبی بود کربلا، امام تنهایی بود بعد از عصر عاشورا
باید تشکیلاتی میبست برای دنیای اسلام. پنهانی، در غربت و کنترل شدید...
امام روشی دیگر برگزید...
دعا و مناجات و تربیت غلامانی که میخرید، آموزش میداد و آزادشان میکرد.
شیعیانی پابهرکاب که از سراسر دنیای اسلام بودند، میرفتند و آدابی را که آموخته بودند در شهر و دیارشان آموزش میدادند...
کلام تربیتی امام سجاد شد؛ صحیفهی سجادیه.
حجتبنالحسن برای نزدیکی به خودش، یارانش را در حیطهی صحیفهی سجادیه تربیت میکند...
- صحیفهی سجادیه بخوان...
شکوفه ▪︎
۶
گناه، تو را ضعیف میکند. گناهکار امام را تضعیف میکند.
این را امامصادق؟س؟ میفرماید:
- کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً؛ برای ما مایهی زینت و آبرو باشید و نه مایهی سرافکندگی و بیآبرویی. کافی، ج ۲، ص ۷۷
شیعه حواسش باشد... گناه او را به پای امامش حساب میکنند.
بینظمیاش، بد سخن گفتنش، فحش و ناسزا دادنش، غیبت و تهمت زدنش، بداخلاقیاش، بدحجابیاش...
اگر برای امام کاری نمیکنیم، مایهی آبروریزی هم نباشیم.
شیعه آینهی امام است. کدر نکن آینه را!
Elahe
۵
نه غرب به شرق برتری دارد و نه شرق به غرب.
برتری از چهار جهت با کسی است که در محوریت عالم با مرکزیت خدا قرار بگیرد.
عالم هستی و مردمانش زیر پرچم ولی خدا به وحدت میرسند.
و توحید هیچ نیست الا الله.
کاربر ۱۰۳۱۶۱۴۶
۵
امام زمان(عج) مقتدر است. انتقام مظلومان را از ظالمان میگیرد.
کسی نمیتواند مقابل او متکبرانه سر بالا بگیرد و حدود الهی را زیر پا بگذارد.
امام زمان مظلوم نیست... محکم و مقتدر است...
یارانش هم باید اینگونه باشند.
ys1378
۴
راه هیچگاه بنبست نمیشود.
شاید تنگ و تاریک شود، اما مسدود نه!
اگر طالب باشی واصلی!
مُترَصّد
۴
مدت عمر من و شما طولانی نیست.
در همین زمان کوتاه ثبتنام میکنند برای یاری حجت بنالحسن و بر دوش هر کس کاری میگذارند.
بار دنیایت را از دوشت بگذار پایین، تا بتوانی کار و بار حضرت را به دوش بکشی. ناکام از دنیا نروی...
مُترَصّد
۴
اگر جای بیان حق باشد و تو سکوت کنی، طاغوت و شیطان را تایید کردهای.
اگر از ولایت دفاع کنی، از مظلوم، از اندیشهی الهی، در هر زمانی که باشد، در هر مکانی از این دنیای وسیع که باشی، نامت در زمرهی مدافعان حریم الهی ثبت میشود.
Sobhan Naghizadeh
۳
جمکران یک مکان نیست، یک مسجد نیست، یک گنبد و گلدسته نیست، یک زمین وسیع نیست، یک دو رکعت نماز نیست. جمکران محل تبلور یک اندیشه است.
در مسجد مقدس جمکران از توحید تا ظهور را میتوانی در پیدایش و بودنش دریابی.
جمکران یک نماد است از اندیشهی شیعه.
یک امید به امامی که دست تو را میگیرد
نگار
۳
امید، اصلا یک کلمهی چهارحرفی نیست،
امید اصل خلقت من و شماست!
حس خاص نیست، فکر و اندیشه نیست...
امید روح عالم و آدم است... جلوهای از روحالله است!
همان که کافر ندارد و من و شما داریم!
امید، مهدی فاطمه(ع) است، عیسی مسیح(ع) است که همزمان با ظهور منجی میآید و در پشت سرش نماز میگذارد،
امید زنده میکند و میبردت تا بینهایت، تا خدا!
سلامت میمانی اگر مؤمن بمانی.
نگار
۳
به قول امام باقر(ع):
- اصلا مگر دین چیزی غیر از محبت (بخوانید عشق) است؟
نگار
۳
اگر جای بیان حق باشد و تو سکوت کنی، طاغوت و شیطان را تایید کردهای.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
۳
حیا، عفت،... محدودیت نیست! حجاب،... محدودیت نیست. بیرون نرفتن از محدودهی الهی است! بودن و ماندن در محوریت خالق است. مخلوق با کمک شیطان مدام تو را به بیرون از حریم الهی میکشاند. عقل، اگر سلیم باشد، تو را دعوت به ماندن در میدان مغناطیسی خالق میکند. بمانی، ماندگار میشوی. بیرون بروی، له و خراب میشوی. آب آلوده را کسی نمیپذیرد، چه رسد به روح آلوده، زندگی آلوده، انسان آلوده، که حتی خود شیطان هم نگاهش نمیکند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
۳
همه هستند و من یک نیستِ بزرگ در زندگیام دارم. همه چیز دارم و فقیر و بیچارهام!
برایم یک چشمهای، یک دریای آب شیرینی، یک زندگی هستی، یک هست ناتمامی!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
۳
اگر چشم باز کنی، اگر دقت کنی، میبینی و میفهمی که یکی برای قرضش، یکی برای بیماریاش، یکی برای خانهاش، یکی برای...
به امام متوسل شده است.
و چه اندکاند کسانی که امام را بهخاطر خودش میخوانند و میخواهند.
seyed
۳
دروغگوها، سرمایهدارها ، لذتطلبهای خودخواه، کلاهبردارها، عقدهایها... همه چیز را دروغ جلوه میدهند. همهی پیامبران را، خدا را...
دروغ حرفهای خودشان است و آنانکه دلشان خدا را نمیخواهد، گول میخورند.
و زمان میگذرد و مرگ پایان لذتهاست و دروغها...
و خدا خالق معجزهی مرگ است.
Sobhan Naghizadeh
۲
در انجیل متی گفته است:
همچنان که برق از مشرق ساطع شده تا به مغرب ظاهر میشود، ظهور پسر انسان نیز چنین خواهد شد... جمیع طوایف زمین سینهزنی کنند و پسر انسان را ببینید که بر ابرهای آسمان با قوت و جلال و عظیم میآید... اما از آن روز و ساعت هیچکس اطلاع ندارد، حتی ملائکهی آسمان... پس شما نیز حاضر باشید، زیرا در ساعتی که گمان نبرید، پسر انسان میآید...
عهد جدید، انجیل متی، باب ۲۴.
عرفانه زنگنه
۲
باید همیشه و هرجا که دل میگیرد و یا نمیگیرد و فقط میخواهد، آنکس باشد، باید باشد، همهجا و همهوقت... باید یکنفر باشد که همهکس من باشد و تو، همهکس منی!
شکوفه ▪︎
۲
امام برای من
نه یک اسم است، نه یک حس
امام برای من
اصالت زندگی است
اول و آخر و اصل و فرع و بود و نبود همهی زندگیم است.
آقا جان!
من برای شما که هستم؟!
یک فدایی
میپذیری مرا؟
دوستت دارم عزیز
شکوفه ▪︎
۲
صحیفه خواندن و تفکر کردن در جملههایش... بنبستها را میکند آزادراه...
شکوفه ▪︎
۲
تاریخ به هم پیوستگی دارد و در این میان دو دسته همیشه بودهاند: حزب خدا و طاغوت.
من و شما هم از این دو حال بیرون نیستیم... یا در مسیر حزبالله، یا سرسپردهی طاغوت.
ساکت هم نداریم. اگر جای بیان حق باشد و تو سکوت کنی، طاغوت و شیطان را تایید کردهای.
اگر از ولایت دفاع کنی، از مظلوم، از اندیشهی الهی، در هر زمانی که باشد، در هر مکانی از این دنیای وسیع که باشی، نامت در زمرهی مدافعان حریم الهی ثبت میشود.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
۲
مهدیفاطمه(عج) هم برای ما دعا میکرد و میفرمود:
- خدایا شیعیان ما، از اضافهی گل ما سرشته شدهاند، اشتباه و گناه میکنند، آنها را به من ببخش.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
۲
پرسید:
- زندگی چند قسم است؟
گفت:
- سه قسم! کودکی و پیری!
پرسید:
- پس جوانی چه؟
گفت:
- فدای حسین...
حسینجان! کربلا نبودم تا یاریات کنم،
اما هرکس که تو را شناخت، جانش را فدای مهدی فاطمه(عج) میکند...