بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب داستان پیدایش | طاقچه
کتاب داستان پیدایش اثر دیوید کریستین

بریده‌هایی از کتاب داستان پیدایش

انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۳.۲از ۱۲ رأی
۳٫۲
(۱۲)
مذاهب، چارچوب‌های متفاوت و اغلب متضادی برای درک نحوهٔ شکل‌گیری وضعیت فعلی جهان ارائه می‌دهند.
blogofski
«اگر می‌خواهید یک کیک سیب را از همان مرحله اول درست کنید، ابتدا باید جهان را خلق کنید.» کارل سیگن
blogofski
چرا گیتی معمولاً تمایلش این است که پیچیدگی کمتر و آشفتگی بیشتری داشته باشد
پوریای معاصر
در سال ۱۷۸۸، جیمز هاتن زمین‌شناس نوشت: «ما نه ردی از آغاز پیدا می‌کنیم، نه چشم‌اندازی از پایان.»
blogofski
اگر یک شی مثل موتورسیکلت با سروصدا در حال نزدیک‌شدن به شما باشد، به نظر می‌رسد بسامد امواج این صدا در حال افزایش است و گوش‌های شما بسامد بالاتر را به عنوان گام صدای بالاتر در نظر می‌گیرند. ولی وقتی موتور از کنار شما عبور می‌کند، به نظر می‌رسد صدا در حال پایین‌آمدن است، چون در این لحظه امواج در حال کشیده شدن هستند. قطعاً خود موتورسوار که پیوسته کنار موتور است همیشه یک گام صدای ثابت را می‌شنود. اثر داپلر یعنی تغییر ظاهری در بسامد ارسال‌های الکترومغناطیس هنگامی که اشیا در حال نزدیک شدن یا دور شدن از هم هستند.
blogofski
انسان به طور میانگین روزی ۲۵۰۰ کالری دریافت می‌کند، یعنی تقریباً ۱۰.۵ میلیون ژول (واحد کار یا انرژی؛ هر کالری معادل حدوداً ۴۱۸۴ ژول است). این را تقسیم بر ۸۶۴۰۰ ثانیه هر روز کنید، یک فرد در هر ثانیه حدودا ۱۲۰ ژول کار انجام می‌دهد. این «نرخ قدرت» یک انسان است: ۱۲۰ وات، تنها کمی از نرخ قدرت بسیاری از لامپ‌های قدیمی بیشتر است.
blogofski
«آنچه در قلب هر موجود زنده‌ای وجود دارد نه آتش است، نه نفس گرم و نه "یک جرقه حیات". بلکه اطلاعات، کلمات و تعلیمات است... اگر می‌خواهید حیات را درک کنید، به مایع لزج زیر پوستتان فکر نکنید که می‌تپد، بلکه به فناوری اطلاعات فکر کنید.» ریچارد داوکینز، ساعت‌ساز نابین
blogofski
ماه خودمان هم احتمالاً حدوداً ۱۰۰ میلیون سال پس از تولد سامانهٔ خورشیدی، در اثر برخورد بین زمین جوان و یک پیش‌سیاره در ابعاد مریخ (تیا) شکل گرفته است.
blogofski
آن‌طور که نیوتن نشان داد، در جاهایی که جرم بیشتر است و چیزها به هم نزدیک‌تر هستند، قدرت جاذبه بیشتر است. به همین دلیل کشش گرانشی زمین از کشش شما بیشتر است و همچنین به همین دلیل است که هرچه از سطح زمین دورتر باشید و مثلاً بر روی ایستگاه فضایی بین المللی باشید، به شکل آرام‌تری به طرف زمین کشیده می‌شود.
blogofski
«بشر از ستاره درست شده است.» هارلو شپلی
blogofski

حجم

۴۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۴۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد