دانلود کتاب صوتی ذهن ارتجاعی با صدای فرناز مرکباتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ذهن ارتجاعی اثر کری رابین

دانلود و خرید کتاب صوتی ذهن ارتجاعی

معرفی کتاب صوتی ذهن ارتجاعی

کتاب صوتی ذهن ارتجاعی نوشته کری رابین است که با ترجمه شهریار خواجیان و صدای فرناز مرکباتی منتشر شده است. این کتاب سیر تاریخی محافظه کاری از ادموند برک تا سارا پالین را بررسی می‌کند.

درباره کتاب ذهن ارتجاعی

کتاب صوتی ذهن ارتجاعی کتابی است در باره تاریخ اندیشه محافظه کاری از انقلاب فرانسه تا قرن بیست و یکم در جهان. اما تمرکز اصلی کتاب بر اروپای غربی و آمریکا است و این موضوع را مطرح می‌کند که محافظه‌کاری در اساس راه و روشی سیاسی درواکنش به جنبش‌های چپ و رادیکال در جهان بوده است.

کری رابین نظریه‌پرداز سیاسی و روزنامه‌نگار اهل آمریکا است او تمرکز پژوهش‌های خود را بر مطالعه انواع و اشکال معاصر محافظه‌کاری و نومحافظه‌کاری آمریکایی، و نیز مشکلات لیبرال‌ها و چپ‌ها در برخورد با برتری‌طلبی آمریکایی پس از جنگ سرد گذاشته است. کتاب صوتی ذهن ارتجاعی بررسی تاریخ اندیشه و سیاست‌ورزی محافظه‌کاری از زمان تولد آن در انقلاب فرانسه تا امروز است و برای رسیدن به این هدف چهره‌های سیاسی، ادبی، هنری و حقوقی حامل اندیشه محافظه‌کاری و ذهن ارتجاعی را به نقد می‌کشد. او از واژه‌های محافظه‌کار، ارتجاعی و ضد‌انقلابی به جای هم استفاده می‌کند. همه ضد‌انقلابیون محافظه‌کار نیستند ولی همه محافظه‌کاران به این یا آن شکل ضد‌انقلاب‌اند.

او در این کتاب شخصیت‌ها را بر سر یک میز می‌نشاند افرادی مانند هابز در کنار هایک، برک در آن سوی پالین، نیچه بین آین رند و آنتونین اسکالیا، درحالی‌که آدامز، کالهون، اوکشات، رونالد ریگان، توکویل، تئودور روزولت، مارگارت تاچر، ارنست یونگر، کارل اشمیت، وینستون چرچیل، فیلیس اشلفی، ریچارد نیکسون، اروینگ کریستول، فرانسیس فوکویاما و جورج بوش که در میان آن‌ها نشسته است.

کتاب ذهن ارتجاعی، دو بخش اصلی دارد که به ترتیب عبارت اند از: «برشی از ارتجاع» و «فضیلت‌های خشنونت». هر کدام از این دو بخش نیز فصل‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. در بخش اول این فصل‌ها آمده است: محافظه کاری و ضدانقلاب، نخستین ضد انقلابی، زباله و جاذبه، پشت و رو، خلافکاران پیشین، دردانه قانون تبعیض مثبت.

در بخش دوم هم فصولی با عناوین «نسل کشی رنگین»، «یادی از امپراتوری‌های گذشته»، «پروتکل‌های مردسالارانه»، «تب پوتوماک» و «سهولت خشن بودن» چاپ شده اند.

شنیدن کتاب ذهن ارتجاعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

روزبه آقاجری
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

کتابی فوق‌العاده مهم برای فهم اینکه چگونه محافظه‌کاری و لیبرالیسم در پیوند با یکدیگر ساختارهای فرهنگی‌سیاسی و اقتصادی را جهت می‌دهند و اینکه چگونه با مذهب و نگرش‌های سنتی ارتجاعی پیوند می‌خورند آن هم در سیاست و اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته

- بیشتر

زمان

۱۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۹۶۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۹۶۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۴,۰۰۰
تومان