دانلود کتاب صوتی مزرعه‌ی حیوانات با صدای ملیحه رحمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مزرعه‌ی حیوانات اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی مزرعه‌ی حیوانات

معرفی کتاب صوتی مزرعه‌ی حیوانات

کتاب صوتی مزرعه حیوانات یکی از آثار ماندگار و شاخص جرج اورول، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است. مزرعه‌ حیوانات در قالب داستانی نمادین به‌طور غیرمستقیم اشاره به شرایط حاکم بر شوروی سابق دارد. مزرعه حیوانات به دلیل روابط خوب میان انگلیس و شوروی در آن زمان، مجوز انتشار نیافت؛ تا درنهایت در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر شد و در اواخر دهه ۱۹۵۰ به شهرت رسید.

این اثر را با ترجمه علی‌اکبر آخوندی و با صدای ملیحه رحمانی بشنوید.

درباره کتاب صوتی مزرعه حیوانات

حیوانات مزرعه آقای جونز در اقدامی انقلابی او را از مزرعه بیرون می‌کنند و خود اداره آن را به دست می‌گیرند تا برابری و رفاه و آسایش را برای حیوانات مزرعه فراهم کنند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به عهده می‌گیرند اما طولی نمی‌کشد که آنها هم به رهبری خوکی به اسم «ناپلئون» شروع به بهره‌کشی از حیوانات دیگر می‌کنند و مشکلات جدید به وجود می‌آید.

اورول با نگارش این کتاب از استبداد طبقه حاکم شوروی انتقاد کرد. او معتقد بود نظام شوروی به یک دیکتاتوری تبدیل شده‌ است. در رمان پیش‌رو، انقلاب حیوانات مزرعه، نماد انقلاب کارگری بر ضد نظام سرمایه‌داری و سرنوشت آن است.

شنیدن کتاب صوتی مزرعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

جرج اورول در کتاب مزرعه حیوانات، مدل حکومتی اتوپیامحورانه (آرمان‌شهری) که در نیمه نخست سده بیستم بسیار محبوب بود را به چالش می‌کشد. مطالعه این کتاب را به علاقه‌مندان رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم. کتاب مزرعه حیوانات جزو اثرگذارترین رمان‌های قرن بیستم است و مطالعه آن زمینه آشنایی مخاطبان با مدل حکومتی کمونیستی و چالش‌های آن را فراهم می‌کند.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نامِ مستعار جُرج اوروِل، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳، در شهر موتیهاری، بهار (استان هند) در راج بریتانیا زاده شد. زمانی که اریک یک ساله بود، مادرش او و خواهر بزرگترش را به انگلستان برد.

زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعثِ نگاهِ ویژه او به فقر شد؛ موضوعی که مهم‌ترین عنصرِ رمان‌ها و نوشتارهای جرج اورول را تشکیل می‌دهد. در جوانی برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا، بی‌خانمانان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشوییِ یک هتل کار می‌کرد. در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد که به نخستین کتابش آس و پاس‌ها در پاریس و لندن منجر شد. پس از انتشار این کتاب، به رمان‌نویسی پرداخت و دو رمان نخستش نیز بر اساس همین تجربیاتش در برمه (روزهای برمه) و انگلیس (دختر کشیش) شکل گرفت. هوای تازه واپسین رمان او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است. در سال‌های نخستین جنگ به روزنامه‌نگاری و نقد کتاب پرداخت، ولی در سال ۱۹۴۳ پس از مرگ مادرش کار بر روی رمانی که تا امروز به آن مشهور است یعنی مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) را آغاز کرد. باید خاطرنشان ساخت اورول را بیشتر برای دو کتاب سرشناس و پرفروشش مزرعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، اورول در بیستم ژانویه ۱۹۵۰ درگذشت. به درخواست خودش، پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام و پرت در دهکده‌ای به نام ساتن کورتینی در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

Nader
۱۳۹۸/۱۰/۲۳

حتما باید خوندش

کاربر 4917126
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

کتاب مزرعه حیوانات که به نوعی بازگو کننده انقلاب سوسیالیستی شوروی و نشانگر رفتار انقلابیون بعد از پیروزی انقلاب است بسیار ماهرانه و موشکافانه اولا از خصوصیات بارز و خاص حیوانات در زندگی عادی استفاده کرده و این کتاب رو

- بیشتر
ماهان عابدینی
۱۴۰۰/۰۶/۰۶

بیانگر انقلاب ها به ویژه انقلاب فرانسه به شیوه‌ ی کاملا متفاوت و زیبا

کاربر ۲۰۱۴۳۶۹
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

کتاب مفید و ارزشمندی هستش

زهرا
۱۴۰۰/۰۹/۱۴

قشنگ میخونی یاد انقلاب خودمون و حال وهوای گروه های مختلف خودمون میوفتی حتما بخون تا چشمت به دورو برت باز شه

کاربر ۳۱۲۸۸۸۱صدای گوینده عااالی
۱۴۰۰/۰۲/۰۹

همیشه تعریف این کتابو شنیده بودم ولی وقتی خوندمش تازه فهمیدم که چقدر ارزشمنده. دوبار گوش کردم و فکر میکنم بعدش یه حسی به آدم دست میده انگار دست همه سیاستمدارای دنیا براش رو شده، خخخ و البته که اینطور

- بیشتر
joker
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

عالی من کتابشو خوندم

پانیسا صادقی
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

همه باهم برابرند اما بعضی ها برابر ترند کتاب خوبه اما نمایشش بنظرم بهتره برای دیدن نمایش وارد گوگل شین بنویسید نمایش عروسکی مزرعه حیوانات جورج اورول منو تو این نمایش رو دایره یکی دوساعت هم هست اما بنظرم نمایشش بهتره

minajafari
۱۴۰۲/۰۳/۱۸

توصیه میکنم بخونید🙏🏻💖🌹

زمان

۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۱۹۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۱۹۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان