دانلود کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد با صدای علی درویشوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد اثر چیماماندا انگزی آدیچی

دانلود و خرید کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد

معرفی کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد

کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد نوشتهٔ چیماماندا انگزی آدیچی (Chimamanda Ngozi Adichie) و ترجمهٔ سولماز دولت زاده است. علی درویشوند گویندگی این رمان صوتی آفریقایی را انجام داده و انتشارات استودیو صداهای همراه آن را منتشر کرده است. این اثر شما را به آشوب‌های دههٔ ۱۹۶۰ میلادی در نیجریه می‌برد.

درباره کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد

کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد (Half of a Yellow Sun)، داستان زندگی چند دوست در قلب آشوب‌های دههٔ ۱۹۶۰ میلادی در نیجریه و نیز حاوی ماجرای استقلال «بیافرا» است. این کتاب صوتی که برندهٔ جایزه‌های گوناگون شده، قصه‌ای از ایستادگی در برابر ظلم، عشق و وفاداری را به تصویر می‌کشد. رمان صوتی «نیمی از خورشید زرد» به قلم چیماماندا انگوزی آدیشی، داستانی تحسین‌شده و خوش‌ساختار است که در بستر ماجرای واقعی جنگ داخلی نیجریه اتفاق می‌افتد. مردمان ناحیه‌ٔ کوچکی به نام بیافرا در جنوب شرقی نیجریه در سال ۱۹۶۷، علیه حکومت مرکزی ظالم و فاسدشان قیام کردند و موفق شدند بیافرا را به منطقهٔ مستقل سیاسی تبدیل کنند. این آزادی دوام چندانی ندارد؛ چون در سال ۱۹۷۰ حکومت مرکزی با هجومی خونین و وحشیانه بیافرا را تسخیر و دوباره به خاک خود اضافه می‌کند. چیماماندا انگوزی آدیشی در کتاب صوتی حاضر، داستان این اتفاقات را به قصهٔ زندگی چند شخصیت خیالی گره زده است. استاد دانشگاهی انقلابی و جسور به نام «اودنیگبو» همراه با معشوقهٔ جوان و خدمتکارش در خانه‌ای در نیجریه زندگی می‌کند. «اوگوو» نام پسرک خدمتکاری است که از روستایی دور، خودش را به خانهٔ اودنیگبو رسانده تا آنجا کار کند و «اولانا» نیز نام آن معشوقهٔ زیبا است که زندگی مفرحش در لاگوس را رها کرده تا در کنار اودنیگبو زندگی کند. «کاینن» خواهر دوقلوی اولانا است که با وجود ظاهر زیبایش، زبانی تند و گزنده دارد. او سال‌ها پیش به‌خاطر تفاوت‌هایی که در طرز فکر با خواهرش داشت، مسیرش را از او جدا کرد، اما جریان انقلاب در بیافرا این دو خواهر را بر آن می‌دارد تا فارغ از طرز فکر متفاوتشان در کنار هم و برای آزادی مبارزه کنند. «ریچارد» در این رمان، نویسنده‌ای انگلیسی است که دل در گروی کاینن دارد. سرنوشت، مسیر زندگی این چند نفر را به‌طرزی عجیب در هم پیچیده است. با آن‌ها همراه شوید.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، فیلمی سینمایی بر اساس کتاب نیمی از خورشید زرد و با همین نام و به‌کارگردانی «یی بندل» ساخته شد. این رمان برندهٔ جایزهٔ زنان در بخش داستان (Women's Prize)، برندهٔ جایزهٔ اورنجِ بهترین داستان در سال ۲۰۰۷، نامزد دریافت جایزهٔ حلقهٔ ملی منتقدان کتاب، کتاب شایستهٔ تقدیر نیویورک تایمز، برندهٔ جایزهٔ Anisfield-Wolf Book و برندهٔ جایزهٔ PEN Open Book است.

شنیدن کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آفریقا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی نیمی از خورشید زرد

«یک بار ریچارد شنید که هریسون به جومو می‌گفت: «گل‌های پشت پنجره‌ی اتاق مطالعه رو آب نده، اون آقا داره می‌نویسه و صدای آب تمرکزش رو به هم می‌زنه.» و چون می‌خواست ریچارد هم صدایش را بشنود درست زیر پنجره با صدای بلند با جومو حرف می‌زد. چاپلوسی هریسون و احترامش به نوشتن او مایه‌ی تفریح ریچارد شده بود. هرروز می‌آمد و با اینکه روی ماشین تحریر اصلاً خاکی ننشسته بود گردگیری‌اش می‌کرد و رغبتی به دور ریختن صفحه‌های توی سطل زباله نشان نمی‌داد. هر دفعه کاغذهای مچاله‌شده را برمی‌داشت و می‌پرسید: «آقا دیگه از این برگه‌ها استفاده نمی‌کنید؟ مطمئنید؟» ریچارد هم می‌گفت که مطمئن است. بعضی وقت‌ها با خودش فکر می‌کرد اگر به هریسون می‌گفت خودش هم مطمئن نیست درباره‌ی چه چیزی می‌نویسد، هریسون چه فکری در موردش می‌کرد. اگر برایش تعریف می‌کرد که داستان باستان‌شناسی را نوشته و بعد نیمه‌کاره رهایش کرده و داستان دیگری درباره‌ی عشق مردی انگلیسی و دختری آفریقایی نوشته و آن را هم نیمه‌کاره رها کرده و حالا دارد داستان دیگری درباره‌ی زندگی در شهر کوچکی در نیجریه می‌نویسد، چه می‌گفت.»

معجزه چسب زخم
مهشید شفیعی
بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (جلد چهاردهم)
داوود علی بابایی
تدبر در قرآن کریم؛ جلد پنجم (استنادی و استدلالی)
علی صبوحی طسوجی
ترفندها و تکنیک های برنامه نویسی پایتون
رمضان عباس نژادورزی
امیدواری بی تدبیر (جلد سوم؛ گفتگو)
علی محمدزاده
ارزیابی پوسچر
جین جانسن
مبانی هنرهای تجسمی ۲
حمید آقاخانی
هنر و تمدن اسلامی ۱
نفیسه مهاجرپور
محدث صادق
مجيد معارف
بخشش، کلید آرامش
اصغر خدابنده‌لو
ما همه ماهی می گیریم
سارا قهرمانی
نقش بدنه شهری بر اضطراب و استرس شهروندان
میترا امیری
مناقب مرتضوی
محمدصالح الحسینی ترمذی
موفقیت تیم های مجازی
دارلین دروزا
راهنمای بین المللی کار و کاریابی
موسسه فرهنگی اطلاع
نانحس
نیما خادمی
طراحی پارچه و لباس
ندا عابدینی
راهکارهای روانی و شناختی در کاهش تنش نیروهای عملیاتی (جلد سوم)
مارتا کی لنهارت
اقتصاد مقاومتی از منظر دین (مجموعه مقالات)
حجت الله نیکی ملکی
منطقه‌های مستعد بلاهای طبیعی؛ توفان گرد و غبار
ونسا بلک
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۰ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان