دانلود کتاب صوتی مرده ریگ های عاطفی ما با صدای ویکتوریا براری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی مرده ریگ های عاطفی ما

کتاب صوتی مرده ریگ های عاطفی ما نوشتهٔ گالیت اطلس و ترجمهٔ کیمیا انصاری است. ویکتوریا براری و سحر حمیدی و رضا بصیری و معین وصال گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات خانه رود آن را منتشر کرده است. این اثر حاوی روزنگاره‌های یک روان‌درمانگر از مراجعینش و آسیب‌های شدید روانی موروثی آن‌ها است.

درباره کتاب صوتی مرده ریگ های عاطفی ما

کتاب صوتی مرده ریگ های عاطفی ما، نوشتهٔ گالیت اطلس است. گفته شده است که زخم‌های ناشی از آسیب‌های موروثی، شکل منحصربه‌فردی به خود می‌گیرند. بخش خودآگاه ما، مانند یک کارآگاه، ردپایی را که ارواح در ذهن ما به جا می‌گذارند، دنبال می‌کند. این خودآگاهی به‌آرامی نوری بر راه‌هایی که گذشتۀ ما، بر حال ما اثر گذاشته و آن را کنترل می‌کند، می‌تاباند. مسائل احساسی به‌شیوه‌ای که عموماً مرموز به نظر می‌رسد، بدون پردازش باقی می‌ماند و در زندگی ما بارها و بارها ظاهر می‌شود. زندگی نزیستۀ ما دوباره تکرار و در طول نسل‌ها طنین‌انداز می‌شود. در این اثر، نویسنده ایده‌ای تحت‌عنوان وراثت عاطفی را مطرح کرده که به مدد آن می‌توانیم تأثیرات تجربیات نسل‌های قبل را (که هرگز با آن‌ها روبه‌رو نشده‌ایم) در زندگی خود دنبال کنیم. یافته‌های این کتاب صوتی با نظر به روزنگاره‌های گالیت اطلس به‌عنوان یک روان‌درمانگر نوشته شده و حاصل تجربیاتی است که او از واکاوی آسیب‌های روانی مراجعانش به دست آورده است.

پیداکردن سوابق آسیب روانی شدید در هر خانواده کار چندان دشواری نیست. جالب اینکه چنین آسیب‌هایی معمولاً تأثیرات عاطفی بلندمدت خود را بر کسانی که هنوز به دنیا نیامده‌اند، به جا می‌گذارند. همین مسئله سبب شده در گذشته، تحقیقات تجربی‌ روان‌کاوان معاصر به موضوع «محیط - ژنی» و آسیب‌های روانی شدید معطوف شود تا بتوانند راه‌های انتقال این آسیب‌ها را از نسلی به نسل دیگر پیدا و اثر آن را بر ذهن و بدن فرد بررسی کنند. نویسنده در بخش‌هایی از کتاب صوتی حاضر به بیان بخشی از رنج‌های موروثی خود در محیط خانواده‌اش پرداخته و وجود این‌گونه آسیب‌ها را تنها معدود به افراد مستعد بیماری‌های روانی ندانسته است. هر یک از افراد در برهه‌ای از زندگی خود به اهمیت بازگشت به گذشته و واکاوی آن برای تسکین رنج‌های روحی پی خواهند برد. با کتاب صوتی حاضر، خواهید دید رنج‌هایی که به ما تحمیل شده‌اند، چطور می‌توانند از جانب ما نیز به نسل‌های آینده نیز سرایت کنند؛ پس شاید بهتر است برای پایان‌دادن به بخشی از سازوکار این چرخهٔ معیوب، سهم خود را در پذیرش و قدم‌گذاشتن در مسیر درمان بپذیریم.

شنیدن کتاب صوتی مرده ریگ های عاطفی ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مرده ریگ های عاطفی ما

«هر سال، در این روز که در اواسط آوریل است، همه دو دقیقه سکوت می‌کنند. رأس ساعت ده صبح، همۀ بچه‌ها در حیاط مدرسه به شکل دایره‌ای ایستاده‌اند و منتظر صدای آژیر حملۀ هوایی هستند که نشان‌دهندۀ شروع سکوت است. هر کسی، مشغول هر کاری که باشد، کارش را متوقف می‌کند. عابران پیاده سر جای خودشان ثابت می‌ایستند، افرادی که در رستوران‌ها مشغول غذاخوردن هستند دست از غذا می‌کشند و می‌ایستند، و در شلوغ‌ترین بزرگراه‌ها، تک‌تک ماشین‌ها به کناری می‌روند و مردم از ماشین‌های‌شان پیاده می‌شوند تا ثابت بایستند. زمان یادبود شش میلیون نفری که در جریان هولوکاست به قتل رسیدند فرا رسیده است. ما در کودکی یاد گرفته‌ایم که ممکن است اتفاقات وحشتناکی برای مردم بیفتد. این یک بیانیۀ صریح نبود، بلکه واقعیتی بود که (مانند یک ادویۀ تند که به غذای ما اضافه می‌شود) به یک عنصر ثابت در زندگی ما تبدیل شده بود. تقریباً در هر ساختمان یک نفر از “آنجا” وجود داشت، یک بازماندۀ هولوکاست و منظور از آنجا، اروپای جنگ جهانی دوم است. معمولاً می‌دانستیم آن افراد چه کسانی هستند، حتی اگر تاریخچۀ آن‌ها را نمی‌دانستیم؛ حتی اگر اعداد خالکوبی‌شدۀ روی بازوهای‌شان را نمی‌دیدیم؛ حتی اگر اغلب از آن‌ها می‌ترسیدیم و از شنیدن داستان زندگی‌شان ویران می‌شدیم.»

نظرات کاربران

آتنا
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

خاطرات یک روانشناس در مورد مراجعانش صدای شخصیت ها تغییر میکنه و تفکیک میشه هم خیلی کتاب جذابتر شده برای کسانی ک‌ب روانشناسی علاقه دارند توصیه میکنم حتمن این کتاب و بشنون .

زمان

۸ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۹۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۹۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان