دانلود کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی با صدای فرناز مرکباتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی اثر دانکن هد

دانلود و خرید کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی

نویسنده:دانکن هد
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۰از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی

کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی نوشتهٔ دانکن هد و ترجمهٔ محمد آقاجری است. فرناز مرکباتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی

کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی حاصل پژوهش دانکن هِد است. او در این کتاب، بر اساس اسناد باستان‌شناسی و تاریخی، به توصیف ارتش هخامنشی پرداخته است. این کتاب صوتی، انواع دسته‌بندی و نیروهای حاضر در ارتش هخامنشی و سیر تحول آن‌ها را بررسی کرده و همچنین به سلاح‌ها و تاکتیک‌های نظامی آن روزگار پرداخته است. امپراتوری ایران در روزگار هخامنشی به‌مدت تقریباً ۲۰۰ سال، از نیمۀ سدهٔ ششم تا نیمۀ سدهٔ چهارم پیش از میلاد مسیح، بر خاور نزدیک و مدیترانهٔ خاوری تسلط داشت. این بزرگ‌ترین امپراتوری‌ای بود که جهان تا بدان‌روزگار به خود دیده بود و از بسیاری جهات موفق‌ترین نیز به شمار می‌رفت. ما برای مدتی طولانی تنها از دریچۀ چشم یونانیان باستان به ایران نگریسته‌ایم. مورخان یونانی منبع اساسی اطلاعات دربارۀ ایرانیان بوده‌اند و حتی امروزه نیز چنینند. این چشم‌انداز بدین معنی بود که ایران از دیرباز با دیدگاهی خصمانه نگریسته می‌شد و چون اتحادیه‌ای از دولت‌شهرهای یونانی مانع از گسترش این امپراتوری در باخترزمین شد و حملۀ یونان نیز سرانجام این امپراتوری را سرنگون کرد، از دید غربی‌ها ایرانیان دشمنانی شکست‌خورده هستند؛ دیدگاهی که ممکن است به‌سادگیِ هرچه‌تمام‌تر، همۀ دستاوردهای نظامی آنان را پنهان کند. خوشبختانه منابع دیگر به‌گونه‌ای فزاینده در دسترس قرار می‌گیرند تا این دیدگاه متعصبانهٔ یونانی‌ها را تصحیح کنند و ایجاد و ترسیم تصویر درستی از سازمان نظامی هخامنشی‌ها ممکن شود؛ تصویری که با وجود این هنوز هم به‌گونه‌ای گریزناپذیر به‌شدت وابسته به منابع یونانی است.

برخی از مورخان معتقدند که «کوروش هخامنشی» در ارتش و سازمان اداری هخامنشی برخی ویژگی های متمایز ایجاد کرد، اما معلوم نیست این امور حقیقتاً تا چه اندازه کار او بوده است. منابع تاریخ نظامی هخامنشی سرشتی ناهمگون دارد. باتوجه‌به اینکه ایرانیانِ کمی بودند که به تاریخ‌نگاری پرداختند، در این کتاب صوتی برای یک گفتار منسجمْ نویسنده به مورخان یونانی اتکا دارد. نخستین و بزرگ‌ترین این مورخان «هردوت» است که به‌عنوان زمینه‌ای برای داستان اصلی خود، نبردهای بزرگ ایران و یونان، به تشریح برپایی امپراتوری هخامنشی پرداخت. کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی سازمان نظامی این امپراتوری، فرماندهی، آموزش‌های نظامی پارس‌ها، یگان‌های پاسداران، سربازان استان‌ها و سازماندهی یگان‌ها را واکاوی کرده و در فصل‌های دیگری هم جامه‌های پارسی و مادی، سربازان ایرانی و بیگانه و آماده‌سازی ارتش را بررسی کرده است.

شنیدن کتاب صوتی ارتش ایران هخامنشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ ایران باستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

majid.niknafs
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

البته این کتاب به کمک تصاویر که در متن کتاب آمده بسیار دیدنی و مطالب راحت‌تر درک می‌شود ، لطفا نسخه متنی را هم در طاقچه بگذارید

زمان

۳ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۳۱۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۳۱۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان