دانلود کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر با صدای مریم فخار + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر اثر مرتضی مطهری

دانلود و خرید کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر

معرفی کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر

کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر نوشتهٔ مرتضی مطهری است. آرش احمدی و مریم فخار گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات ندای فطرت آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر

کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر ۴ گفتار و یک مقاله از مرتضی مطهری را در بر گرفته است. نام گفتارها به‌ترتیب عبارت است از «خورشید دین هرگز غروب نمی‌کند»، «امدادهای غیبی در زندگی بشر»، «مدیریت و رهبری در اسلام» و «رشد اسلامی». عنوان مقالهٔ پایان کتاب «در پیرامون محلّل» است که در نقد فیلم سینمایی «محلل» (اثری از «نصرت کریمی» - دههٔ ۱۳۵۰ شمسی) به نگارش درآمده است.

شنیدن کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعهٔ آرای مرتضی مطهری درمورد موضوعات گوناگون پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مرتضی مطهری

مرتضی مطهری (۱۳۵۸ - ۱۲۹۸)، استاد فلسفه و کلام اسلامی است. مطهری در فریمان از توابع مشهد در خانواده‌ای روحانی با اصالت سیستانی زاده شد. مرتضی در کودکی برای فراگیری دروس ابتدایی به مکتب‌خانه و سپس در ۱۲سالگی به حوزهٔ علمیه مشهد رفت و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی پرداخت. او در ۱۳۱۶ برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزهٔ علمیهٔ قم شد. در دورهٔ اقامت ۱۵سالهٔ خود در قم از آیت‌الله بروجردی (فقه و اصول) و آیت‌الله خمینی (فلسفه و اصول) و علامه طباطبایی (فلسفه) بهره گرفت. در ۱۳۳۱ از قم به تهران مهاجرت کرد و به تدریس در مدرسهٔ مروی و تألیف و سخنرانی‌های تحقیقی پرداخت. در ۱۳۳۴ تدریس خود را در دانشکدهٔ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران آغاز کرد.

مطهری برخلاف کسانی چون احمد فردید که فلسفهٔ اسلامی را ذاتاً یونانی می‌دانند، برای فلسفهٔ اسلامی اصالت خاصی قائل بود؛ ازاین‌رو نه‌تنها مانند احمد فردید و اصحاب مکتب تفکیک، فلسفهٔ اسلامی را مغایر با اندیشهٔ اصیل اسلامی نمی‌دانست، در ریشه‌یابی آن به متون دینی رجوع می‌کرد. از نظر مطهری بیشتر فلاسفهٔ اسلامی شیعه بودند؛ چراکه عقل شیعی از ابتدا عقل فلسفی بود. مطهری یکی از منتقدان سازمان روحانیت است و از جمله مهم‌ترین نقاط ضعف آن را نحوهٔ تأمین بودجه می‌داند که به‌طور مستقیم از سوی مردم در قالب ارائهٔ وجوهات صورت می‌گیرد. به اعتقاد او این مسئله دارای این اشکال است که آزادی و حریّت عقیدهٔ روحانیت را در برابر مردم مخدوش می‌سازد.

مرتضی مطهری در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه‌ای در منزل یدالله سحابی (۱۳۸۱ - ۱۲۸۴)، از بنیانگذاران نهضت آزادی، به‌همراه گروهی از رجال سیاسی انقلابی، در تاریکی شب و هنگام خروج از محل جلسه هدف گلولهٔ یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه درگذشت. طی سالیان گذشته کتاب‌های او از استقبال قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

بخشی از کتاب صوتی امدادهای غیبی در زندگی بشر

«كمک‌هاى غيبى گاهى به صورت فراهم شدن شرايط موفقيت است و گاهى به صورت الهامات و هدايت‌ها و روشنی‌ها و روشن‌بينى‌ها. ولى بايد دانست كه اين‌گونه الطاف غيبى، گزاف و رايگان نيست؛ چنين نيست كه انسان در خانه‌اش بنشيند، دست روى دست بگذارد و منتظر باشد «دستى از غيب برون آيد و كارى بكند». خير چنين انتظاراتى بر خلاف ناموس آفرينش است.

انْ تَنْصُرُوا الله يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ اقْدامَكُمْ؛ اگر خدا را يارى كنيد خداوند شما را يارى مى‌كند و ثابت‌قدمتان مى‌دارد. (محمّد/ ۷)

ببينيد يارى الهى را كه مدد غيبى است مشروط مى‌كند به يارى قبلى خدا يعنى به اينكه خدمت و عمل و مجاهدتى در راه خير عموم صورت بگيرد و مخصوصاً در راه خدا باشد يعنى لله و فى الله باشد؛ يعنى هم عمل و مجاهدت و كوشش شرط است و هم اخلاص و حسن نيّت.

و الَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ انَّ اللهَ لَمَعَ المُحْسِنينَ؛ آنان كه در راه ما كوشش و جدّيت به خرج مى‌دهند ما راه‌هاى خود را به آنها ارائه مى‌دهيم. خداوند با نيكوكاران است. (عنکبوت/ ۶۹)

در اين آيه نيز هم كوشش را و هم اينكه «در راه ما» باشد ذكر مى‌كند، هم صرف نيروى بدنى و هم صرف نيروى روحى را شرط قرار مى‌دهد و در اين صورت است كه هدايت و روشنى باطنى به انسان داده مى‌شود. مى‌بينيد كه سخن از مددهاى گزاف و رايگان نيست.»

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

ريحانه
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

خدارحمتت کنه فیلسوف مومن تمام حرف های ایشون رو میشه با موضوعات روز جامعه تطبیق داد گویندگی هم بسیار خوب و دلنشین

زمان

۵ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۴۵۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۴۵۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان