دانلود رایگان کتاب صوتی چارچوب (۱) با صدای گروه گویندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی چارچوب (۱)

کتاب صوتی چارچوب ۱ برای فارسی‌آموزان سطوح مقدماتی و پیش‌میانی نوشته رضامراد صحرائی، مرضیه سادات اعتمادالاسلامی، اکرم بیگم حاجی سیدرضایی و شهناز احمدی قادر است. این کتاب از مجموعهٔ چارچوب انتشارات آزفا وابسته به بنیاد سعدی است که با گویندگی جمعی از گویندگان به‌منظور آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان منتشر شده است.

درباره مجموعهٔ صوتی چارچوب

مجموعۀ چارچوب در ۳ جلد به آموزش کاربردی دستور زبان فارسی می‌پردازد. این مجموعه بر قواعدی تأکید دارد که ابزار اولیۀ برقراری ارتباط هستند. آموزش قواعد دستوری در این مجموعه، مبتنی بر کارکردهای زبانی است. به بیان ساده، در این کتاب قواعدی آموزش داده شده‌اند که به واسطۀ آن‌ها بتوان کارکردهای پربسامد زبان فارسی را در کلاس یاد گرفت. از این مجموعه می‌توان به‌عنوان یک کتاب خودآموز نیز یاد کرد، زیرا نکات دستوری گام‌به‌گام، با دسته‌بندی مشخص و با زبانی ساده ارائه شده‌اند. کتاب حاضر، جلد اول و برای سطح مقدماتی و پیش‌میانی در چارچوب استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی در جهان مصوب بنیاد سعدی طراحی شده است.

بنیاد سعدی مؤسسه‌ای است که با هدف گسترش زبان فارسی در جهان تأسیس شده است و وظیفۀ آموزش این زبان را به فارسی‌آموزان خارجی و ایرانیان مقیم خارج از ایران بر عهده دارد. طبق بند نهم مادۀ دوم اساسنامۀ بنیاد، «تألیف و تولید کتاب، نرم‌افزار، منابع و وسایل آموزشی و کمک آموزشی زبان و ادبیات فارسی به زبان‌های مختلف جهان و حمایت از تولید این منابع و محصولات» یکی از وظایف بنیاد سعدی است. بنابراین بنیاد، از آغاز تأسیس، تألیف کتاب‌های درسی گوناگون را در دستور کار خود قرار داده است.

 ساختار کتاب چگونه است؟ این کتاب به ترتیب شامل بخش‌های زیر است:

نقشۀ محتوایی

۱۲ فصل متشکل از ۳۵ درس و توضیحات دستوری هر فصل

پیوست‌ها که عبارت‌اند از: راهنمای تلفظ حروف و صداها، جدول مقوله‌های دستوری، فهرست واژه‌ها، ملیت‌ها، فهرست ریشه‌های فعلی، فارسی نوشتاری و گفتاری، پاسخ تمرین‌ها

ساختار هر درس چگونه است؟

در کتاب حاضر، چینش درس‌ها بر‌اساس پرکاربردترین ساخت‌های دستوری صورت گرفته است. هم‌زمان، کارکردهای پربسامد زبانی که از طریق این ساخت‌ها قابل بیان هستند، مورد تأ کید بوده است. در هر درس دست کم یک کارکرد زبانی و یک نکتۀ دستوری ارائه شده است. کارکردهای زبانی در ابتدای هر درس معرفی و نکته‌های دستوری در خلال درس به‌‌طور خلاصه آموزش داده شده است. هدف از این معرفی، یادآوری آموزش همزمان دستور و کارکرد است. علاوه بر این دو بخش، به اقتضای نیاز، در بعضی از درس‌ها بر یک یا چند حوزۀ واژگانی خاص نیز تمرکز شده است.

کتاب صوتی چارچوب ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مربیان و اساتید آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۱۶۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۱۶۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان