دانلود کتاب صوتی آمریکا و روسیه با صدای فرناز مرکباتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آمریکا و روسیه اثر گری وینر

دانلود و خرید کتاب صوتی آمریکا و روسیه

نویسنده:گری وینر
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آمریکا و روسیه

کتاب صوتی آمریکا و روسیه نوشتهٔ گری وینر و ترجمهٔ فاطمه شاداب است. فرناز مرکباتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی تاریخچهٔ رابطه‌ای سرد و پیچیده را در بر دارد.

درباره کتاب صوتی آمریکا و روسیه

کتاب صوتی آمریکا و روسیه را گری وینر نویسندهٔ کتاب «پناهجویان در گذر تاریخ: در جستجوی امنیت» نوشته است. این کتاب دربارهٔ روابط پیچیدهٔ آمریکا و روسیه است. در این باره اظهارنظرهای مشهوری وجود دارد که کمک می‌کند درک بهتری از روابط این ۲ کشور و موضع آن‌ها در قبال یکدیگر داشته باشیم. این اظهارنظرها در دوران «جنگ سرد» در فاصلۀ زمانی سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۹۱ که تنش بین ۲ کشور به اوج رسیده بود و آمریکا و شوروی تا آستانۀ جنگ جهانی سوم پیش رفته بودند، مطرح شده‌اند.

پس از تشکیل اتحاد جماهیر شوروی، ایالات‌متحده خود را در رقابتی دید که نزدیک به یک قرن ادامه داشته است. پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، روابط بین ۲ کشور همچنان تیره است. کتاب صوتی حاضر دلایل این تنش پیوسته را بررسی می‌کند. در این کتاب نقل‌قول‌هایی از رهبران قدرتمند هر ۲ کشور و متنی پژوهشی گنجانده شده است. این موارد به شنوندگان کمک می‌کند تا دریابند چرا این ۲ کشور رقیب، سال‌ها، رابطهٔ سرد خود را حفظ کرده‌اند.

کتاب صوتی آمریکا و روسیه نوشتهٔ گری وینر از آغاز روابط روسیه و آمریکا شروع کرده و پس از بررسی جنگ جهانی اول، انقلاب روسیه و پیامدهای آن، جنگ جهانی دوم، جنگ سرد، پایان جنگ سرد و ظهور ولادیمیر پوتین، درمورد روسیه در قرن بیست‌ویکم نیز سخن گفته است.

شنیدن کتاب صوتی آمریکا و روسیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روابط بین‌الملل و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی آمریکا و روسیه

«احتمال تقلب در انتخابات سال ۲۰۱۲ روسیه منجر به برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در سراسر کشور شد. ده‌هاهزار روس به خیابان‌های مسکو ریختند, کسانی که حزب پوتین به نام حزب روسیۀ متحد را به دستکاری در نتیجۀ انتخابات متهم کردند و خواستار برکناری پوتین و برگزاری انتخابات مجدد شدند. این تظاهرات گسترده‌ترین اعتراضات سال‌های اخیر در روسیه بود. این‌گونه هرج‌ومرج‌ها پوتین را وحشت‌زده می‌کرد, مثل همان روزهایی که در مقام جاسوس کاگ‌ب شاهد فروپاشی شوروی بود. پوتین از ترس وقوع انقلابی مشابه انقلاب‌های رنگی که در کشورهای اقماری روسیه رخ داده بود نیروهای شبه‌نظامی وفادارش را به خیابان‌ها فرستاد تا شورش را سرکوب کنند. پس از این وقایع, روسیه در مالکیت پوتین قرار گرفت.

بسیاری از صاحبنظران مدعی‌اند که پوتین روسیه را خزانۀ شخصی خودش می‌داند و به یَُمن خصوصی‌سازی غیررقابتیِ اموال دولتی, بدون ارائۀ قراردادهای پیشنهادی, اختصاص وام‌های غیرقانونی, اعلام ورشکستگی‌های ساختگی, «استرداد» مالیات‌ها, اجرای پروژه‌های میهن‌پرستانه‌ای مثل برگزاری بازی‌های المپیک, و کارهایی از این دست ثروت‌اندوزی کرده است. ثروت شخصی او حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود, البته عده‌ای آن را تا ۲۰۰ میلیارد دلار هم تخمین زده‌اند. اگر عدد دوم درست باشد, او ثروتمندترین فرد دنیاست.

وقتی پوتین دوباره به ریاست‌جمهوری رسید, هیلاری کلینتون وزیر امور خارجۀ آمریکا بود. در سال ۲۰۰۸, رئیس‌جمهور باراک اوباما و کلینتون وزیر خارجۀ او به روسیه پیشنهاد کرده بودند تا تغییراتی را اعمال کند, و روابط بین دو کشور رو به بهبود گذاشت. (وزیر امور خارجۀ روسیه با این تغییرات موافق نبود و ادعا می‌کرد که با سلف کلینتون, کاندولیزا رایس, همکاری می‌کرده است.) در دوران اوباما, کارن دیانگ و جابی واریک در مقاله‌ای در واشینگتن پست نوشتند: «دو دولت به توافق‌های تاریخی نایل آمده‌اند, از جمله پیمان‌های مربوط به کاهش تسلیحات هسته‌ای و نیز توافقنامه‌ای مبنی بر حق استفادۀ هواپیماهای نظامی آمریکا از فضای هوایی روسیه به منظور رساندن تجهیزات به سربازان آمریکایی که در افغانستان می‌جنگیدند.» اما با وجود این, کلینتون اعتماد چندانی به همکاری با پوتین نداشت. در سال ۲۰۰۸, جورج دبلیو. بوش در مورد این‌که در چشم‌های پوتین نگاه کرده و «به عمق روحش پی برده است» سخن گفت. کلینتون بعدها گفت: «او عامل کاگ‌ب بوده, و طبیعتاً فاقد روح است.»»

نظرات کاربران

سبحان
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

از نظر من کتاب به صورت کامل وقایع تاریخی بین آمریکا و روسیه را گفت . اما کتاب کمی جهت دار و طرف دار آمریکا بود

زمان

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۲۸۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۲۸۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان