دانلود کتاب صوتی چهار میثاق با صدای ابوالفضل شکیبا زاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

دانلود و خرید کتاب صوتی چهار میثاق

انتشارات:رادیو مثبت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چهار میثاق

کتاب صوتی «چهار میثاق» نوشتهٔ دون میگوئل روئیز با گویندگی ابوالفضل شکیبا زاد توسط رادیو مثبت منتشر شده است. تغییر برداشت ما از حقیقت در دست خود ماست تا بتوانیم از رؤیایمان، بهشت بسازیم، نه جهنم. پذیرش و دنبال‌کردن چهار میثاق به ما کمک می‌کند تا رؤیای جدید شخصی خودمان و رؤیای جمعی مردم کره‌ٔ زمین را خلق کنیم.

درباره کتاب چهار میثاق

دون میگوئل روئیز در کتاب چهار میثاق به ما می‌گوید که حقیقت هر یک از ما، باورها و توافقات درونی‌مان است که جهان‌بینی‌مان را مشخص می‌سازد. اما اکثر این توافقات اشتباه بوده و هیچ سودی برای خویشتنِ درونی ما ندارند. هدف دون میگوئل روئیز این است که رؤیای سیاره‌ای را که ما در آن هستیم درهم شکسته و رؤیای جدید خودمان را خلق کنیم. او از ابزارهای ساده‌ای می‌گوید که استفاده از آنها منجر به یک تحول همیشگی و بلندمدت فردی می‌شود، چیزی که بر اساس از هم گسیختن توافقات غلط و در عوض بکارگیری قواعد و مقررات خودمان شکل می‌گیرد.

این کتاب خردنامه‌ٔ مردمان سرخ است؛ مردمانی آگاه به ذات و خرد آدمی. آن‌ها که تن و روان را از هم گسسته نمی‌پنداشتند و می‌دانستند هرچه هست در پیوند با مام طبیعت تجلی می‌یابد. دون میگوئل روئیز، مردی از تبار تولتک‌ها، بومیانِ امریکای مرکزی است که با نگارش این کتاب سعی در انتقال مفاهیم والای انسانی، از نسل‌های گذشته به نسل حاضر و آینده را دارد. او سعی کرده با ودیعه گذاشتنِ باورهای بنیادینی که جهان را پاک‌تر و روشن‌تر می‌کند، رؤیای مشترک سیاره‌ی زمین را تغییر دهد.

هزاران سال پیش در مکزیک جنوبی، زنان و مردان خردمند را تولتک‌‌ها می‌نامیدند. متخصصان انسان‌شناسی، آن‌‌ها را به عنوان یک ملت یا نژاد توصیف می‌کردند، اما در واقع تولتک‌ها، دانشمندان و هنرمندانی بودند که جامعه‌ای تشکیل دادند تا خرد معنوی و آیین‌های کهن را کشف کنند و حفظ نمایند. این متخصصان به عنوان استاد و شاگرد در تئوتیهواکان؛ شهر باستانیِ اهرام در خارج از مکزیکوسیتی دور هم جمع شدند. جالب است بدانید که تئوتیهواکان، به مکانی که «انسان در آن خدا می‌شود» معروف است!

در فصل اول، دون میگوئل از اهلی‌شدن و رؤیای سیاره‌ٔ زمین می‌گوید. رؤیای مشترکی که از طریق نسل‌ها به ما منتقل شده است. انسان‌هایی که پیش از ما زیسته‌اند به ما می‌آموزند که چگونه به شیوه‌ٔ جامعه رؤیا ببینیم. اما این رؤیا آنچنان خوب و پذیرفتنی نیست. در رؤیای سیاره، رنج‌کشیدن بشر، زندگی در ترس و ایجاد فاجعه‌های عاطفی، همه امری عادی به شمار می‌آید.

چهار فصل بعد، چهار میثاق را به خواننده معرفی می‌کند که اگرچه عناوین آن ممکن است برای مخاطب تازگی نداشته باشند، اما شیوه‌ٔ نگرشِ تولتک‌ها به این آموزه‌ها زیبا و تحسین برانگیز است.

میثاق اول از چهار میثاق: با کلام خود گناه نکنید. به ما می‌آموزد که جادوی سیاه کلام می‌تواند همچون زهری کام و روان شنونده را تلخ کند و این جادو تمام عمر همراه او باقی می‌ماند و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دون میگوئل در کتاب مثالی آورده از مادری که چون خسته است به دخترش تشر می‌زند که چه صدای بدی داری، آواز نخوان! و همین باعث می‌شود دخترک در تمام طول زندگی‌اش از ابراز وجود در این زمینه خودداری کند. این نگاهِ تولتک‌ها بسیار به آموزه‌های کارل گوستاو یونگ نزدیک است.

میثاق‌های بعدی هم زاییده‌ٔ همین میثاق اول هستند و اگر میثاق اول را بتوان به‌خوبی درک و در زندگی پیاده کرد، تغییرات بزرگی را می‌توان شاهد بود.

میثاق دوم از چهار میثاق: «هیچ چیز را به خود نگیرید!» است. این میثاق همچون سپری از شما در برابر جادوی سیاه کلام سایرین محافظت می‌کند. همانند مثال قبل اگر دخترک حرف مادرش را به خود نمی‌گرفت، زهر کلام او زندگی‌اش را تحت‌تأثیر قرار نمی‌داد.

میثاق سوم از چهار میثاق: تصورات باطل نکنید؛ این میثاق در رابطه با باور درونی‌ای است که هر یک از ما در ذهن خود می‌پذیریم و زندگی را بر پایه‌ٔ آن‌ها مدیریت می‌کنیم.

میثاق چهارم از چهار میثاق این است که همیشه بیشترین تلاشمان را بکنیم.

در انتها نویسنده در چند صفحه روش جایگزین‌کردن این میثاق‌ها با میثاق‌های قبلی را شرح داده است.

کتاب صوتی چهار میثاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

درباره‌ دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از سرخ‌پوستان آمریکای مرکزی، متولد ۲۷ اوت ۱۹۵۲ است. او مدتی به‌عنوان جراح مشغول به کار بود اما بعد از تصادفی مرگبار از کار جراحی دست کشید. او سال‌ها نزد مادرش ماند تا خرد تولتک‌ها بیاموزد. مدتی نیز شاگرد یکی از شمن‌های صحرا بود. کتاب‌های دون میگوئل روئیز عموماً درباره‌ٔ خرد و حقیقت وجود انسان‌ها است. از مشهورترین کتاب‌های او می‌توان به چهار میثاق اشاره کرد. این کتاب تا هشت سال پس از انتشارش، در لیست پر‌فروش‌ترین کتاب‌ها قرار داشت. همچنین کتاب میثاق پنجم که در ادامه‌ٔ چهار میثاق نوشته شده است، اثر دیگر اوست. 

معرفی نویسنده
عکس دون میگوئل روئیز
دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از جمله نویسندگان تاثیرگذاری است که با نوشتن کتاب چهار میثاق به شهرت رسید و شناخته شد. مطالبی که او در کتاب‎‌هایش می‌نویسد، آموزه‌هایی برای رسیدن به بیداری درونی است. او با بیان خرد سرخپوستان تولتک به زبان ساده، مردم جهان را با بیداری و آگاهی درونی آشنا می‌کند و به همین دلیل موفق شده است تا نامش را وارد فهرست انسان‌های تاثیرگذار قرن کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۲۶۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۲۶۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان