دانلود کتاب صوتی ناپدیدشدگان با صدای تینا میرکریمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ناپدیدشدگان اثر آریل دورفمن

دانلود و خرید کتاب صوتی ناپدیدشدگان

نویسنده:آریل دورفمن
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی ناپدیدشدگان

کتاب صوتی ناپدیدشدگان نوشتهٔ آریل دورفمن با ترجمه‌ٔ احمد گلشیری و گویندگی مصطفی هرآیینی و تینا میرکریمی در نوین کتاب گویا منتشر شده است. مضمون اصلی این کتاب درد و رنجی است که بر زنان رفته است. داستان کتاب صوتی ناپدیدشدگان در یک روستای یونانی اتفاق می‌افتد. جسدی پیدا می‌شود که قابل شناسایی نیست، از طرفی عده‌ای از زنان روستا عزیزانشان را گم کرده‌اند و هرکس سعی دارد اثبات کند جسد متعلق به اعضای خانوادهٔ اوست.

درباره کتاب صوتی ناپدیدشدگان

این روستا که در اشغال نازی‌ها است، با جسدی مواجه می‌شوند که رودخانه آن را با خود آورده است. ازآنجاکه جسد قابل‌شناسایی نیست، زنانی که نزدیکانشان طی بازجویی‌های حکومت دیکتاتوری ناپدیدشده‌اند، ازجمله پیرزنی که پدر، شوهر و دو فرزندش گم‌شده‌اند، ادعا می‌کنند که جسد متعلق به آن‌هاست؛ و در این میان، بین سروان فاشیستی که اداره امور این روستا را در دست دارد و زنان روستا، کشمکشی درمی‌گیرد.

دورفمن در ناپدیدشدگان تنها گوشه‌ای از رنجی را که حکومت‌های دیکتاتور برای زنان به وجود آورده‌اند، به تصویر کشیده است. رنجی که زندگی‌هایی را نابود کرده است. او در تلاش است تا در کتاب ناپدیدشدگان این واقعیت را بیان کند که این اتفاقات گاه و بیگاه روی می‌دهند اما اگر صدای افراد ستمدیده به‌قدر کافی بلند نباشد تا توجه و حمایتی را جلب کند، تضمینی وجود ندارد که در نقاط و ادوار دیگر جهان روی نداده باشد و یا روی ندهد.

کتاب صوتی ناپدیدشدگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به رمان‌هایی که به درد و رنج زنان می‌پردازند، علاقه‌مند هستید، این کتاب را از دست ندهید.

درباره‌ٔ آریل دورفمن

ولادیمیرو آریل دورفمن در سال ۱۹۴۲ میلادی در بوینس آیرس آرژانتین متولد شد. کودکی خود را در ایالات‌متحده گذراند و در سال ۱۹۵۴ میلادی همراه با خانواده‌اش به شیلی مهاجرت کرد؛ به همین دلیل او بیشتر به نویسنده‌ای شیلیایی معروف است. پدرش آدولف دورفمن، از خانواده‌ای یهودی و استاد برجسته اقتصاد در آرژانتین و نویسنده کتاب «تاریخ صنعت آرژانتین» و مادرش نیز از خانواده‌ای یهودی بود. او مدتی به‌عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه شیلی تدریس کرد و سپس یک سال برای تحصیل به دانشگاه برکلی در آمریکا رفت و دوباره به شیلی بازگشت. او اولین کتاب خود را با نام «تخیل و خشونت» در سال ۱۹۶۸ نوشت. این کتاب که در آمریکا منتشر شد، شامل مجموعه مقالاتی است درباره ادبیات آمریکای لاتین در قرن بیستم و نقش این ادبیات به‌عنوان ابزار مقاومت در برابر انواع ارعاب و فشارهایی که ملت‌های آمریکای لاتین تجربه می‌کنند. او پس از خودکشی آلنده، از شیلی تبعید شد و پس‌ازآن در کشورهای مختلفی ازجمله فرانسه، هلند و آمریکا زندگی کرد. او از سال ۱۹۸۵ میلادی در دانشگاه دوک در ایالت کارولینای شمالی آمریکا، به‌عنوان استاد مطالعات آمریکای لاتین تدریس می‌کند. کتاب‌های دورفمن به بیش از ۴۰ زبان ترجمه‌شده و در بیش از ۱۰۰ کشور به چاپ رسیده است. دورفمن تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به جایزه لارنس‌اولیویه و جایزه انجمن نویسندگان بریتانیا اشاره کرد.

بخشی از کتاب ناپدیدشدگان

منشی از جا برخاست و شروع به خواندن دادخواست مورد بحث کرد که به‌موجب آن، خانم کاترینا تئوگونافیس حق و وظیفه خود می‌داند که شوهر متوفی خود، بخشدار سابق، آقای آندره تئوگونافیس را که به علت‌های نامعلوم، اما تصادفی، درگذشته و در روز دوشنبه، هشتم ژوئن، جسد بی‌جانش را هنگامی‌که با زن‌های دیگر مشغول شستن لباس بوده یافته، به خاک بسپارد.

سپس منشی با لحنی یکنواخت و خسته‌کننده افزود که خانم تئوگونافیس این دادخواست را با اذعان به این واقعیت که ارتش جسد را در اختیار گرفته و درجایی نامعلوم به خاک سپرده تنظیم کرده است. به این دلایل، موجب خشنودی بسیار او خواهد بود که به او اجازه داده شود وظایف خود را به‌عنوان همسر و مادر فرزندان متوفی به انجام برساند و تشییع‌جنازه‌ای درخور او ترتیب دهد. او به همراه مدارک رسمی معتبر، یک گواهی غسل‌تعمید، یک گواهی ازدواج به‌وسیله کلیسا و گواهی غسل‌تعمید شش فرزند که متعلق به او و آقای آندره تئوگونافیس است تقدیم می‌دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد