دانلود کتاب صوتی زن سی ساله با صدای رامونا شاه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زن سی ساله اثر انوره دوبالزاک

دانلود و خرید کتاب صوتی زن سی ساله

گوینده:رامونا شاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زن سی ساله

کتاب صوتی زن سی ساله نوشته انوره دوبالزاک با ترجمه علی‌اصغر خبره‌زاده و گویندگی رامونا شاه در نوین کتاب گویا منتشر شده است. «زن سی ساله» رمانی کلاسیک از «بالزاک» است که داستان زندگی زنی را روایت می‌کند به نام «ژولی» و ازدواج عاشقانه‌اش که با شکست مواجه می‌شود. یک تراژدی غمناک که دوبالزاک آن را در بستر تاریخ فرانسه نگاشته است. .بالزاک داستان را در بستر مسائل تاریخی و اجتماعی پیش می برد. در واقع عشق ژولی به ویکتور با تاریخ فرانسه پیوند خورده و با شیوایی و ظرافت هر چه تمام تر نوشته شده است.شرح گرفتاری زن آن روز،مرد خیانتکار،مرگ پدر،بزرگ کردن فرزند و از همه مهمتر شناخت نویسنده از خواست زنان و افکار آنان از ویژگی های بارز این رمان است. رمان‌های بالزاک، به دور از خیال و بیشتر بر پایه عناصر و اتفاقات حقیقی نوشته شده است. آنگونه که، یکی از مرجع‌های خوب برای شناخت فرانسه قرن ۱۹ را، آثار بالزاک می‌دانند.

درباره کتاب زن سی ساله

ادبیات فرانسه هم مانند سایر نقاط اروپا در اواخر قرن هجدهم و قرن نوزدهم سرشار از داستان‌های عاشقانه‌‌ کلاسیک است. فرانسه در این سال‌ها بسیار پر تلاطم بود. فرانسوی‌ها در این دوران فروپاشی حکومت سلطنتی را دیده‌اند، حکومت انقلابیون بر فرانسه را تجربه کرده‌اند و زمامداری «ناپلئون» را در خاطرشان دارند. ادبیات این دوران از این حوادث بسیار تاثیر گرفته است و بسیاری از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی در این دوران نوشته‌هایشان را بر بستر این حوادث بنا کرده‌اند. 

اونوره دوبالزاک نویسنده‌ کم‌نظیر فرانسوی متعلق به این زمانه است و در رمان‌هایش زندگی فرانسوی در این دوران را برایمان تصویر کرده است. یکی از بهترین کتاب‌های دوبالزاک، زن سی ساله است. اونوره دو بالزاک نویسنده بزرگ سبک رئالیسم فرانسه،در رمان مشهور«زن سی ساله» از دختر زیبا و سرزنده ای به نام ژولی می نویسد که بر خلاف میل پدرش با مرد جوان نظامی ازدواج می کند.پدر معتقد است مردان نظامی آن وقت فرانسه (زمان ناپلئون )مردان قابل اتکایی نیستند و فقط خودشان و کارشان را می بینند.ژولی با ویکتور ازدواج می کند.

ژولی در داستان گاهی قهرمان و گاهی ضد قهرمانی است که، توسط دخترش و اتفاقات غم‌انگیز زندگی‌اش مجازات می‌شود. داستانی جذاب که بر خلاف دیگر آثار «بالزاک» شخصیت مثبت ویژه‌ای در آن وجود ندارد و علاوه بر واقع بینی، که سبک داستان نویسی بالزاک است، با مقداری بدبینی در هم آمیخته. «زن سی ساله» به دلیل بررسی دقیق عواطف انسانی، بخصوص تحلیل خواهش‌ها و هوس‌های زنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بالزاک سبک زندگی و نحوه مواجه زنان با احساسات و خانواده را در قرن ۱۵ فرانسه به خوبی توصیف می‌کند.

کتاب زن سی ساله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به آثار کلاسیک، دوست‌داران آثار بالزاک و کسانی که می‌خواند درباره فرانسه قرن ۱۹ اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زن سی ساله

بسیار خوب، فرزندم. گوش کن. دختران اغلب تصاویری دلربا و سرشار از نجابت و صورت‌هایی خیالی برای خودشان می‌آفرینند و درباره مردان و احساسات و دنیا خیال‌های هوس انگیز در سر می‌پرورانند، بعد با پاکدلی کمال مطلوب خود را که خیال‌های خوشی درباره‌اش دارند، در شخصی می‌یابند و خود را به پناه او می‌کشانند، آنها در مردی که بر گزیده‌اند، به آن موجود خیالی دلبستگی دارند، اما بعدها هنگامی که دیگر نمی‌توان از سدّ بدبختی گذر کرد، آن ظاهر فریبکارانه که آنها را فریفته است، آن بت اولی آنها، بالاخره به اسکلت نفرت‌انگیزی مبدل می‌گردد. ژولی بیشتر دوست دارم که تو را عاشق پیرمردی ببینم و تو را پایبند کلنل نبینم. آه! اگر می‌توانستی ده سال بیشتر در زندگی عمر کرده باشی، آنگاه به این تجربهٔ من واقف می‌شدی، من ویکتور را می‌شناسم. طراوتش روح ندارد، طراوت سربازی است، او بی استعداد است و افراط کار. یکی از مردانی است که خداوند آنها را آفریده است تا روزی چهار بار غذا بخورند و نشخوار کنند و بخوابند و اولین کسی را که در سر راه خود ببینند دوست بدارند و بجنگند. او معنی زندگی را درک نکرده است. قلب رئوفش، زیرا او قلب رئوفی دارد، شاید او را به جایی بکشاند که هستی‌اش را به یک بدبخت ببخشد یا نثار دوستی کند، اما بی‌غم و بی‌قید است از موهبت آن رقت قلبی که ما را بنده و بردهٔ خوشبختی یک زنی می‌سازد، برخوردار نیست، بالاخره او جاهل و جاه‌طلب است ... اماهای زیاد دیگر هم دارد.

نظرات کاربران

کاربر ۴۴۶۲۲۳۴
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

بیان ضعیف و بک نواخت است داستان اصلا روایت گری ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۴۹۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۴۹۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۴,۰۰۰
۳۰,۸۰۰
۳۰%
تومان