دانلود کتاب صوتی هشت گنج با صدای بیتا خداداد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هشت گنج اثر هانس کریستین اندرسن

دانلود و خرید کتاب صوتی هشت گنج

معرفی کتاب صوتی هشت گنج

کتاب صوتی هشت گنج هشت داستان از مجموعه داستان‌های کم‌نظیر هانس کریستین اندرسن نویسنده‌ی بزرگ داستان ژانر کودک و نوجوان است. نسخه‌ی صوتی هشت داستان این نویسنده‌ی بی‌تکرار که بسیاری از ما در کودکی خوانده‌ایم، با صدای بیتا خداداد منتشر شده است تا کودکان امروز هم شیرینی آثار جاودان هانس کریستین اندرسون را بچشند و بزرگسالان نیز خاطره‌های شیرین خود را تازه کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی هشت گنج

کتاب صوتی هشت گنج هشت داستان دست‌چین‌شده از میان چندصد داستان نویسنده‌ی سرشناس دانمارکی، هانس کریستین اندرسن است. داستان‌نویس اسطوره‌ای که از قرن نوزدهم تا به امروز در صدر فهرست داستان‌نویسان کودک و نوجوان است. به‌جرئت می‌توان گفت کودکی نبوده و نیست که از داستان‌های جذاب و دل‌نشین او خاطره‌ای نداشته باشد. از جوجه اردک زشت که اندرسن آن را داستان زندگی خود می‌خواند تا ملکه‌ی برفی و بندانگشتی و لباس جدید پادشاه و دخترک کبریت‌فروش.

یکی از این هشت ‌گنج ِ گلچین‌شده، داستان مشهور «جوجه اردک زشت» است. داستانی که پس از انتشار در سال ۱۸۴۳ در کپنهاگ دانمارک، در انواع متنوع هنری همچون اپرا و فیلم انیمیشن به اقتباس درآمد. برای این داستان ریشه‌ای از افسانه‌های فولکلور نیافته‌اند و تماما حاصل ذهن روشن و خلاق هانس کریستین اندرسن بوده است. این داستان به تمثیلی برای تاب‌آوری تبدیل شده و برخی از نویسندگان کتاب‌های خویاری نیز از آن در کتاب خود بهره گرفته‌اند.

داستان دیگری از کتاب صوتی هشت گنج که به‌طور وسیع مورد استقبال کودکان از نسل‌های مختلف قرار گرفته، داستان «دخترک کبریت‌فروش» است. هانس کریستین اندرسن این داستان را در سال ۱۸۴۵ به انتشار رساند. داستانی تلخ که باز هم در میان کودکان جای خود را باز کرد تا نشان دهد اندرسن می‌تواند هر ایده‌ی تلخ و شیرینی را به داستانی زیبا برای کودکان تبدیل کند. از این داستان هم انیمیشن‌ و فیلم موزیکال ساخته شده است.

«لباس جدید پادشاه» یکی دیگر از داستان‌های مجموعه‌ی کتاب صوتی هشت گنج است. این داستان نیز در سراسر جهان آن‌قدر خوانده شد و نسل‌به‌نسل و سینه‌به‌سینه نقل شد که در هر زبانی نسخه‌ای از آن بیرون آمد. اندرسن داستان «لباس جدید پادشاه» را به سال ۱۸۳۷ منتشر کرد. داستانی که جایزه‌ی تالار مشاهیر پرومتئوس را برایش به ارمغان آورد و بارها و بارها در گونه‌های مختلف هنری به اقتباس درآمد.

«پریچه‌ی دریا» یا «پری دریایی کوچولو» داستانی از گونه‌ی پریان است که در سال ۱۸۳۷ چاپ شد. داستانی که همانند سایر آثار هانس کریستین اندرسن الهام‌بخش و تاثیرگذار بوده است. این داستان برای منتقدان نیز بسیار جذاب و چالش‌انگیز بوده و تحلیل‌های بسیاری در مورد آن نوشته شده است. از «پریچه‌ی دریایی» نیز اقتباس‌های بسیاری صورت گرفته است. مجسمه‌سازی، نقاشی، فیلم، انیمه و باله بخشی از گونه‌های هنری به‌کار رفته برای اقتباس این داستان ماندگار است.

«دخترک انگشتی» یا «تامبلینا» داستان دیگری از اندرسن در گونه‌ی قصه‌ی پریان است که به همراه دو داستان دیگر به‌نام‌های «پسر شیطان» و «همسفر» در قالب کتابچه‌ای در سال ۱۸۴۵ منتشر شد. داستان دختری که از شکوفه‌ی یک دانه‌ی جو شکوفه شکفته می‌شود و چالش‌های سخت و ماجراهای هیجان‌انگیزی را از سر می‌گذراند. این داستان نیز کودکان نسل‌های مختلفی را در طول دو قرن به خود چذب کرده است.

«سرباز حلبی شجاع»، «شاهزاده خانمی روی نخود» و «بلبل» نام دیگر داستان‌های کتاب صوتی هشت گنج هستند. این هشت داستان به‌یادماندنی با ترجمه‌ی هرمز ریاحی و ناتالیا ایوانوا، با صدای بیتا خداداد و با موسیقی‌های زیبا و پردازشی دل‌نشین، به‌همت استودیوی نوار برای کودکان امروز و دیروز ایران به انتشار رسیده است.

شنیدن کتاب صوتی هشت ‌گنج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی هشت گنج را به‌دوست‌داران داستان‌های کودک پیشنهاد می‌کنیم. شنیدن داستان‌های اندرسن می‌تواند خاطره‌ای مشترک و شیرین برای کودکان نسل‌های مختلف باشد. همچنین دوست‌داران داستان‌ها و افسانه‌های ملل مخاطبان این کتاب هستند.

درباره‌ی هانس کریستین اندرسن

هانس کریستین اندرسن نویسنده و شاعر دانمارکی است. او در دوم آوریل سال ۱۸۰۵ در شهر ادنسه‌ی دانمارک دیده به جهان گشود. پدرش که او نیز هانس نام داشت خانواده‌ی خود را از اخلاف اشراف‌زادگان دیرین دانمارک می‌دانست، ادعایی که بعدها رد شد. گمانه‌زنی‌های عجیبی حول تولد اندرسن مطرح شده است و او از سوی بعضی از مورخان فرزند نامشروع پادشاه وقت دانمارک خوانده شده است. آن‌چه در آن تردیدی نیست، جایگاه بی‌مانند اندرسن در تاریخ ادبیات کودک در جهان است. هانس به‌وسیله‌ی پدرش با ادبیات آشنا شد. مرگ زودهنگام پدر او در سال ۱۸۱۶، باعث شد سختی‌های بسیاری را متحمل شود. هانس برای تحصیلات ابتدایی خود به مدرسه‌ای مخصوص کودکان فقیر فرستاده شد و برای گذران زندگی مجبور شد به‌عنوان شاگرد خیاط مشغول به کار شود. او در چهارده‌سالگی راهی کپنهاگ شد تا بازیگر شود. صدای خوبی داشت و همین باعث شد در گروه تئاتر سلطنتی دانمارک به‌کار گرفته شود. هانس پس از مدتی با تشویق یکی از همکارانش در گروه تئاتر به شعر گفتن روی آورد. هانس توسط کارگردان تئاتر سلطنتی به مدرسه‌ی گرامر فرستاده شد و هزینه‌ی تحصیلش نیز به همت او و درخواستش از پادشاه دانمارک تقبل شد.

هانی کریستین اندرسن در سال ۱۹۲۲ اولین داستانش را به‌نام «شبح در قبر پالناتکه» منتشر نمود. هانس دانشجوی موفقی نبود و تا سال ۱۹۲۷ در مدرسه‌ی السینور به تحصیل ادامه داد. اندرسن بعدها از سال‌های حضور خود در این مدرسه، به‌تلخی یاد کرد. اولین اثر موفقیت‌آمیز اندرسن داستان کوتاه «پیاده‌روی از کانال هولمن تا ایست‌پوینت جزیره‌ی آماگر» بود. این داستان در سال ۱۹۲۹ منتشر و سگوی پرتابی برای اندرسن جوان شد. اندرسن انواع ادبی را از نمایشنامه، سفرنامه، رمان و شعر آزموده، اما آن‌چه شهرتی کم‌نظیر در طول دو قرن برای او به ارمغان آورده است، داستان‌های او در ژانر کودک است.

داستان‌های اندرسن تاکنون به حدود بیش از ۱۵۰ زبان ترجمه شده است. جوجه‌اردک زشت، پری دریایی کوچولو، بندانگشتی، لباس نو امپراطور، زندگی من، ملکه‌ی برفی، دخترک کبریت‌فروش، سرباز حلبی شجاع، شاهزاده‌خانمی روی نخود و یخ‌زده عنوان برخی از مهم‌ترین و خوانده‌شده‌ترین داستان‌های هانس کریستین اندرسن هستند که از قرن نوزدهم تا به‌امروز نظر میلیون‌ها کودک را به خود جلب کرده است. از این آثار کم‌نظیر در انواع هنری همچون، تئاتر، باله، فیلم و رقص اقتباس صورت گرفته است. هانس کریستین اندرسن در سال ۱۸۷۲ بر اثر افتادن از تخت به‌شدت آسیب دید و در چهارم اوت سال ۱۸۷۵ درگذشت و در گورستان کمک کوپنهاگ به خاک سپرده شد. اندرسن پیش از مرگ از آهنگساز مراسم تدفینش خواست موسیقی این مراسم کودکانه باشد. زادروز اندرسن را در پاسداشت آثار بی‌تکرارش برای کودکان، روز جهانی کتاب کودک نام نهاده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد