دانلود کتاب صوتی داستان تتو با صدای رضا فیاضی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی داستان تتو

کتاب صوتی داستان تتو اثری از رضا فیاضی، نویسنده و هنرمند محبوب ایرانی است که با نگاهی آسیب‌شناسانه به سن نوجوانی و مسائل و چالش‌های پیش‌روی آن‌ها اشاره کرده است. 

درباره کتاب صوتی داستان تتو

داستان تتو داستانی درباره نوجوانان جامعه است. نوجوانانی که می خواهند خود را به اثبات برساند، اما درگیر مسائلی می‌شوند که نتیجه‌اش گمراهی و تباهی است. در این کتاب نویسنده نگاهی به آسیب‌های اجتماعی انداخته است و آن‌ها را در قالب داستانی جذاب بیان کرده است. داستانی که برگرفته از واقعیت جامعه است و مشابهش را هر روز در اطرافمان به گونه‌های مختلف می‌بینیم. داستان تتو داستان رفتارهای اشتباهی است که همه از سر ناآگاهی شکل می‌گیرند. داستان تبعیض‌هایی است که در یک خانواده و در میان رفتار والدین با دختران و پسرانشان رواج دارد. قوانین، سنت‌ها و آداب و رسوم اشتباهی که نتیجه‌ مثبتی درپی ندارند و گاه انسان را به سمت تقلید کورکورانه از فرهنگ کشورهای دیگر می‌برد. فرهنگی که در ایران جایی ندارد...

رضا فیاضی در این داستان درد مشترک دختران ایرانی را فریاد زده است. دخترانی که برای رسیدن به آرزویی نه چندان بزرگ تلاش می‌کنند اما به دلیل ناآگاهی رفتاری صحیح خانواده‌هایشان در گرداب مشکلات افتاده و در ورطه نابودی دست و پا زده و زندگی خود را از دست می‌دهند. این داستان تلنگری است برای جامعه‌ای که جایگاه دخترانش را نمی‌شناسند. 

نویسنده درباره خود ورمانش چنین می گوید:

به دنیا که آمدم ملی خطابم کردند، چرا که یک سال پیش از ملی شدن نفت به دنیا آمده بودم. پانزده تیرماه ۱۳۳۲ برایم شناسنامه گرفتند و عبدالرضا خطابم کردند. دوستی از راه رسید و عبدل را برداشت و بعد از آن شدم رضا فیاضی.

من خواندن و شنیدن این کتاب را به همه بویژه نوجوانان کشورم سفارش می‌کنم تا اسیر وسوسه‌های کاذب و ظاهر دروغین افراد ناصالح نگردند. اما خانواده نیز موظف است حین مراقبت، به شخصیت آنان احترام بگذارد و آنان را مستقل بار آورند تا سرنوشت قهرمان داستان ریحانه را پیدا نکنند. نویسنده تلاش می کند زیباترین و موثرترین شکل ممکن مخاطبش را وارد داستان کند.و چنین می‌نویسد:

من اعتقاد دارم که زندگی دریایی است جاری و ساری،که در طول حرکت می‌کند گاه مسیرهای کوچکی را تجربه می‌کند، اما همچنان روبه پیش می‌رود نه رو به پس. گاه خروشان می شود گاه آرام، گاه مواج وطوفانی و ویرانگر است گاه همچون نسیمی سبکبال، آرام و رویایی. این گردونه عجیب وحیرت انگیز در عین حال که دور خودش می چرخد، در طول زمان به سرعتی غیر قابل تصور پیش می‌رود و هیچکس نمی‌تواند ادعا کند پایانی برای آن متصور است. و این راز بزرگ زندگی است که نویسنده واقعی خیال کشف آن را دارد شاید به همین دلیل است که نویسنده را خالق اثر می‌دانیم.

داستان تتو برگرفته از یک زندگی واقعی است در این داستان دختر نوجوانی به نام ریحانه است که قهرمان داستان است. ۱۴ سال دارد ومحصل است.

دراین داستان با نوجوان دیگری به نام مژگان ۱۷ ساله آشنا می‌شویم که در همان دبیرستان مشغول به تحصیل است.کشمکش، آشنایی و دوستی این دو دختر موضوع کتاب را که درباره تتو کردن است رقم می‌زند. تم اصلی داستان موضوع تتو است وحوادثی که پیرامون آن اتفاق می افتد، و در آخر به یک فاجعه انسانی تبدیل می‌شود. خانه حکم آتش زیر خاکستر را دارد. شعله‌ای تازه خاموش شده ی زلزله‌ای که آمده و انتظار پس لرزه‌هایش را داشته باشیم. امتحانات تمام شده و همه اعضای خانواده در منزل هستند. آقای ملکی در فکر است برای تعطیلات تابستانی‌اش چاره‌ایی بیندیشد و کاری پیدا کند...

کتاب صوتی داستان تتو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی داستان تتو را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌هایی با درونمایه اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره رضا فیاضی

رضا فیاضی، بازیگر سینما و تئاتر و نویسنده ایرانی، سال ۱۳۳۲ در اهواز، متولد شد. او از سال ۱۳۵۵ فعالیت خود را در سینما و تلویزیون آغاز کرد و کاراکترهای بسیاری را خلق نمود که از جمله آنها می‌توان به شخصیت آقای جمالی در مجموعه زی زی گولو اشاره کرد. وی علاوه بر بازیگری قلمی توانا و ذوقی سرشار در نوشتن دارد. 

از میان آثار رضا فیاضی می‌توان به کتاب‌های الو... اینجا پدری به قتل رسیده، ت، مثل تئاتر، بازیگر و بانوی نیلوفر، زن و شوهری با قامت متوسط و پرسه در پاریس اشاره کرد.

نظرات کاربران

کاربر ۴۸۶۲۶۸۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

کتاب خوبی بود مخصوصا برای گروه تین ایجر و مشکلاتی که توی محیط براشون ممکن پیش بیاد...من خودم به شخصه به محیط و تاثیراتش خیلی بیشتر ازتاثیر ژنتیک اعتقاد دادم...مخصوصا تو نوجونی تاثیر افراد از محیط صد چندان میشه و

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۳۷۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۳۷۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان