با بقیه بچهها بحث سر این است که کجا موقعیت بهتری برای دیدن آقا است. فاطمه که اخیرا به مراسم رفته، زاویه و موقعیت میدهد: صف اول نماز، کنار ستون، سمت چپ. از هجوم مردم آگاهمان میکند که اگر دیر بجنبیم، جایمان از دست میرود. کاملا معلوم است در آن فشار و گرما اذیت شده، ولی شعف و شادمانی از کلامش سرریز است.
گر بزنندم به تیغ در نظرش بی دریغ
دیدن او یک نظر صد چو مَنَش خون بهاست.
یاد فاطمیه ۹۷ میافتم.
داشتم با چشم، بچههای آن زن جوان …