باز همان مشکل همیشگی تعطیلات نوروز و گذراندنش. سالهای پیش کارمان آسانتر بود چون یکراست میرفتیم سراغ برنامه سفر خارج. انتخاب مقصد کاری نداشت. من یا عیال مربوطه کره جغرافیا را میچرخاندیم. هر سال نوبت یکی از ما بود. چشمبسته انگشت بر نقطهای میگذاشتیم و کار تمام بود. آخرسر هم تصمیم میگرفتیم که آنجا «نرویم» و در خانه خود به قوت خود باقی میماندیم. آخرین برنامه سفر خارجیمان برای جزایر هاوایی بود، همین سال پیش و باز «نرفتیم» و چهقدر هم خوش گذشت؛ مخصوصاً که در آنجا با یک زنوشوهر خونگرم و دلنشین هم آشنا «نشدیم» به اسم جیمی و ژاکلین که آنها هم دقیقاً برنامهشان مثل ما بود؛ با این تفاوت که اول تصمیم گرفته بودند «نروند» جزایر قناری، بعد که جور شده بود بروند، کنسلش کرده و تصمیم گرفته بودند که «نیایند» هاوایی!
ولی امسال فرق میکرد و کارمان سختتر شده …