دانلود و خرید کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک شارلوت فیل ترجمه مهرداد محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک اثر شارلوت فیل

کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک

کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک نوشته شارلوت فیل و پیتر فیل است. کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و که با ترجمه مهرداد محمدی منتشر شده است به آثار تعدادی از مشهورترین گرافیک‌های جهان می‌پردازد.

درباره کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک

اثر حاضر، گذشته از به نمایش در آوردن دستاوردهای ۴۵ طراح گرافیک برتر جهان، آینده‌ این رشته‌ هنری را از زبان خود ایشان به ما می‌نماید. به‌علاوه این کتاب به موازات مطرح ساختن جالب‌ترین آثار طراحی معاصر، در پی پیش‌بینی آینده‌ رشته‌ٔ طراحی گرافیک است؛ آینده‌ای که بی‌شک با رشته‌های دیگر، ارتباط مستمر با تکنولوژی، همایندی آن با فرایند جهانی شدن، و برگزیدن ابهام موجود در تفسیر فرهنگی پست مدرن در برابر شفافیت ارتباطات جهانی، عجین شده است. ما در راستای تعیین خط سیر طراحی گرافیک، پی بردیم، که دغدغه‌های مشترک طراحان منتخب عبارت‌اند از: محو مرزبندی میان رشته‌ها، اهمیت دادن به محتوا، نقش پررنگ تکنولوژی، گرایش به روابط عاطفی، رهایی از قیدهای تحمیلی نرم‌افزارهای تجاری، بی‌اعتمادی نسبت به سوداگری، کمیت و پیچیدگی رو به تزاید اطلاعات، علاقه به ساده‌سازی، و ضرورت ارتباط اخلاقی.

چهل و پنج طراح مطرح شده در این کتاب، به دلیل ارائه‌ آثار پیشروانه‌ٔ خود برگزیده شده‌اند؛ از هلند و سوئیس تا امریکا و ایســلند و ژاپن و استرالیا، همگی به واقع نمایانگر تمایل مشترک خالقان این آثار به برقراری ارتباط دیداری هستند. غالب طراحانی که در این اثر معرفی شده‌اند، رایانه را ابزار اصلی خود می‌دانند؛ مع‌ذلک تمایل به رهایی از قید و بند برنامه‌های نرم‌افزاری نیز در میان ایشان مشاهده می‌شود.

خواندن کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران گرافیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بزرگان گرافیک در قرن بیست و یک

امروزه پیغام‌های گرافیکی ما را احاطه کرده‌اند. در واقع این پیغام‌ها چنان در تار و پود زندگی مدرن تنیده شد‌ه‌اند (از بیلبورد‌های تبلیغاتی گرفته تا مارک روی البسه)، که به طور ناخودآگاه در ذهن ما نقش می‌بندند. طراحان با اتکا بر تاثیر بصری مداوم، در صدد جلب توجه بینندگان بوده اند. ایشان یا از رهگذر طرح و نقش‌های درشت و واضح، و یا در ‌هاله‌ی ابهام و معانی دو پهلو در پی برانگیختن توجه بیننده بر آمده‌اند. در چنین دریای بیکرانی از اطلاعات و نقوش مختلف، شکارچیان موفق (در شکار توجه)، مفاهیم با معنی، طبع هوشمندانه یا (البته به ندرت) ابتکار واقعی را بر سر قالب قرار می‌دهند. این بمباران جلوه‌های بصری نه تن‌ها موجب شده است تا بتوانیم هرچه بیشتر به نیات این طرح‌ها پی ببریم، بلکه به نوعی فرسودگی منجر شده است که حاصل یک‌نواختی جریان ارتباطی مجریان تبلیغاتی است. امروزه دیگر برای آن که چیزی توجه ما را به خود جلب کند باید واقعا تفکربرانگیز و گیرا باشد. امروز (بیش از هر زمان دیگری) فشار برای تولید آثار منحصر به فردی که پیغام را به طرزی جذاب به فرد منتقل کنند بسیار زیاد است. و البته این تمام ماجرا نیست؛ طراحی گرافیک رشد کرده است. هنر طراحی با کمرنگ شدن مرز‌های میان رشته‌های خالقانه و از رهگذر به کار بستن فنآوری‌های دیجیتالی نوین، گسترش بسیاری یافته است. غالب طراحانی که در این اثر معرفی شد‌ه‌اند، رایانه را ابزار اصلی خود می‌دانند؛ معذلک تمایل به ر‌هایی از قید و بند برنامه‌های نرمافزاری نیز در میان ایشان مشاهده می‌شود. شایان ذکر است که قدرت فوق‌العاده رایانه و اینترنت توانسته است در پیشرفت طراحی گرافیک تاثیر بسزایی داشته باشد، و در عین حال روند متروک شدن سبک‌های طراحی را نیز شتاب بخشیده است )مثال آنچه امسال روزآمد و روی مد به نظر می‌رسد احتمالا یک سال بعد منسوخ می‌شود(. ظرف ده سال گذشته، طراحی گرافیک از یک رسانه‌ی استاتیک صرف پیغام‌های خلاصه‌وار )از جمله کتب، پوستر‌ها، آگهی‌های نمایشی و غیره( به رسانه‌ای پویا و جذاب مبدل شده است که عرصه‌ی تعاملات گرافیکی مبتنی بر نقوش هستند. 

نظرات کاربران

sultani1371
۱۴۰۲/۰۲/۰۵

عالیست اما پرداختش برای بعضی ها مثل خودم غیر مم است چرا که رمز دوم ندارم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان