دانلود و خرید کتاب تربیت جنسی کودک براساس ادبیات نمایشی الناز غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت جنسی کودک براساس ادبیات نمایشی اثر الناز غفاری

کتاب تربیت جنسی کودک براساس ادبیات نمایشی

معرفی کتاب تربیت جنسی کودک براساس ادبیات نمایشی

کتاب تربیت جنسی کودک براساس ادبیات نمایشی نوشته الناز غفاری است. امروزه یکی از بزرگترین دغدغه والدین حفاظت از فرزندانشان و آموزش مسائل جنسی به نحو مناسب به آنهاست. کودکان به طور غریزی در این زمی‌نه بسیار کنجکاوند و هر از چندی، سؤالاتی در این زمینه می‌پرسند که در بهترین صورت و بیشترین امکان از والدین و مربیانشان هست، بر اساس آمار تنها درصد کمی از مادران قادر به پاسخگویی صحیح به سؤالات جنسی فرزندانشان هستند.

درباره کتاب تربیت جنسی کودک براساس ادبیات نمایشی

عدم توانایی در پاسخ به سؤالات کودک به علت ناآگاهی و نداشتن اطلاعات کافی و درست درزمینه مسائل جنسی و نحوه انتقال درست آن به کودک است، مشکل موجود در مسیر تربیت جنسی کودکان نداشتن آگاهی و حجب کاذب است.

این دو عامل مانع ارتباط بین والدین و فرزندان برای بیان حقایق به روش اصولی و صحیح می‌شود لذا ناآگاهی والدین از چگونگی مواجهه با این موضوع مهم و ناتوانی آنها در پاسخگویی صحیح به سؤالات کودکان موجب می‌شود تا کودکان کنجکاوی خود را از طرق نادرست اعم از دوستان و فضای نامحدود مجازی به دست آورند که موجب ورود احتمالی آنها به مسائل دیگرمی‌شود که ثمره آن سوء رفتار کودکان در زندگی فعلی و آینده‌شان و در برخی موارد سوءاستفاده جنسی از آنان است. عواقب به موقع تربیت نکردن فرزندان در امور جنسی می‌تواند شروع روابط جنسی زودهنگام و محافظت نشده و با شرکای متعدد باشد؛ امری که جوانان را در معرض خطر بارداری و بیماری‌های مقاربتی ازجمله ویروس HIV قرار می‌دهد.

نگرانی و هراس والدین در مواجهه با نارسایی‌های رفتاری فرزندان خود و از طرفی عشق به فرزند خود سبب می‌شود آنها روش‌های علمی‌ تربیت را جستوجو و از آن آگاهی یابند؛ امروزه دیگر نمی‌توان با روش آزمون وخطا کودکان را تربیت کرد و والدین آگاه می‌کوشند از میان شیوه‌های تربیتی آن را که مؤثرتر و ماندگارتر و جذابتر است برگزینند. درصورتی که با یک آموزش اصولی و درست به والدین به عنوان بهترین مربی کودک و سپس آموزش به موقع آنها به کودکشان موجب افزایش آگاهی، تقویت بینش و نگرش و اصلاح عملکرد کودک شد و از سوء رفتار کودک در زندگی فعلی و آینده و در برخی موارد سوءاستفاده جنسی از کودک جلوگیری کرد، لذا پاسخ مناسب و به جا به کنجکاوی‌های کودکان یکی از پرچالش‌ترین موضوعات تربیتی محسوب می‌شود

نتایج مطالعه ویلسون، دالبرث و کو نشان داده که والدین اعتقادی به صحبت کردن در مورد مسائل جنسی با کودکانشان را دارند و معتقد بودند که انجام این کار می‌تواند مؤثر باشد؛ اما تابه حال آن را انجام نداده‌اند. در این کار، یک سری موانع اولیه وجود داشت. یکی از این موانع تصور والدین بود که فکر می‌کردند کودکانشان خیلی کوچک هستند و نمی‌دانستند که چگونه باید در این مورد با آنها صحبت کنند (دوران قبل از بلوغ زمانی مناسب است تا والدین، قبل از آغاز رفتارهای جنسی، پیام‌های پیشگیری از خطر جنسی را به فرزندان خود منتقل کنند) اما نیازهای والدین در این خصوص مشخص نیست و والدین هنوز تعریف درستی از آموزش جنسی را ندارند. بهترین مربی آموزش جنسی به کودک والدین او هستند که ضمن شناخت کودک خود به بهترین نحو، دلسوزترین افراد برای کودک می‌باشند که با دریافت آموزش صحیح می‌توانند مطالب را دسته بندی شده بر طبق خط قرمزها و شرایط خانوادگی خودشان به مرور و در زمان مناسب (و نه به صورت یکجا) به کودک ارائه دهند این امر موجب ایجاد آرامش و حس امنیت در کودک می‌شود زیرا می‌داند والدینش همواره در هر شرایطی برای پاسخگویی حضور دارند. با یک آموزش اصولی و درست به والدین به عنوان بهترین مربی کودک و سپس آموزش به موقع آنها به کودکشان موجب افزایش آگاهی، تقویت بینش و نگرش و اصلاح عملکرد کودک شد و از سوء رفتار کودک در زندگی فعلی و آینده و در برخی موارد سوءاستفاده جنسی از کودک جلوگیری کرد.

تئاتر و نمایش در رفع مشکالت تربیتی و روانشناسی کودکان در سال ۲۰۰۲ و از بیمارستان ژولیو هاتوس لیسبون آغاز و به تدریج وارد مسائل روان درمانی کودکان شد و سرانجام در دو کشور آمریکا و انگلستان تعدادی از پیشگامان تئاتر کودک نمایش را در رشد و درمان کودکان به کار گرفتند. امروزه دیگر نمی‌توان با روش آزمون وخطا کودکان را تربیت کرد و والدین آگاه می‌کوشند از میان شیوه‌های تربیتی آن را که مؤثرتر و ماندگارتر و جذابتر است برگزینند.

خواندن کتاب تربیت جنسی کودک براساس ادبیات نمایشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

پورنبی
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

پیشنهاد روش و راهکار جدید در زمینه ی تربیت جنسی واقعا کاربردیه و وجه تمایز این کتاب هست

کاربر ۱۱۲۴۱۶۴
۱۴۰۲/۰۹/۰۷

کتاب خوبی بود، مخصوصا چند فصل اول اینکه چطور اگاهی و آموزش جنسی ایجاد کنیم رو قشنگ توضیح داده اما دو فصل اخر مربوط به داستان و تئاتر اصلا مرتبط با موضوع کتاب نیست و صرفا ی سری کلیات مطرح

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان