دانلود و خرید کتاب تاریخ مستبصر یوسف بن یعقوب ابن مجاور ترجمه هاله بادینده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ مستبصر اثر یوسف بن یعقوب ابن مجاور

کتاب تاریخ مستبصر

ویراستار:اسکار لوفگرن
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاریخ مستبصر

تاریخ مستبصر نوشته یوسف بن یعقوب ابن مجاور و ویراسته اسکار لوفگرن شما را با آداب و رسوم و جغرافیای سرزمین یمن، مکه و قسمت‌هایی از حجاز در قرن هفتم هجری آشنا می‌سازد.

شركت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامیاست. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن كریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل كتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و كلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر كرده. همچنین فروشگاه كتاب این شركت به عنوان بزرگترین مركز عرضه و توزیع كتب دینی در تهران فعالیت دارد.

 درباره کتاب تاریخ مستبصر

ابن مجاور، ابوالفتح نجم الدین یوسف بن یعقوب بن محمد بن علی شیبانی دمشقی مورخ و جغرافی نگاری است که درباره زندگی وی اطلاعات زیادی در دست نیست. او در دمشق به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در بغداد سپری کرد و سپس به هند رفت. مدتی در ملتان بود و در سال ۶۱۸ هـ./۱۲۲۱م. از راه دریا به عدن رفت و در فاصلۀ سال‌‌های ۶۲۷-۶۱۹ هـ. به سیر و سفر پرداخت و از شهرهای زبید، مکه و جدّه دیدن کرد. 

مدتی نیز در بندر غلافقۀ یمن و سایر نواحی عربستان اقامت کرد. تنها اثر مهم وی «تاریخ مستبصر» است که موضوع آن در مورد تاریخ، جغرافیا و آداب و رسوم مردم عربستان جنوبی و غربی است. تاریخ مستبصر که دربارۀ بلاد حجاز، مکه و یمن و اخبار مربوط به آنهاست، دو بخش دارد که در یک جلد گردآوری شده است. مطالب این اثر از مکه آغاز و با توصیف مختصری از بحرین پایان گرفته است. بیش از یک‌پنجم این کتاب مربوط به توصیف شهر عدن است. مؤلف بیشتر مناطقی را توصیف می‌‌کند که خود به آنها سفر کرده است. او مشاهدات خود را نوشته و کوشیده تا هرآنچه خود به صحت آن مطمئن است، در کتابش بنگارد؛ وی در این کتاب به توصیف و تعریف راه‌‌ها، تعیین مسافات و فواصل منازل، بقعه‌‌ها، کوه‌‌ها، دره‌‌ها، صحراها و مغازه‌‌ها می‌‌پردازد و اخلاق و عادات مردم، آیین و مراسم ازدواج و عروسی، اوزان و مقیاس‌‌ها، پول رایج، پوشاک، حقوق و نیز روایات و فولکلور و اساطیر رایج محلی را که غالباً جنبۀ غرابت آنها بیشتر است، به تفصیل شرح می‌‌دهد. همچنین، نقشه‌‌های سادۀ شهرهای جده، زبید و عدن و شکل بقعه‌‌ها را ترسیم می‌‌کند.

خواندن کتاب تاریخ مستبصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ ملل مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان