دانلود و خرید کتاب سیاست علوی سلیمه دارایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست علوی اثر سلیمه دارایی

کتاب سیاست علوی

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سیاست علوی

کتاب سیاست علوی نوشته سلیمه دارایی است. کتاب سیاست علوی را انتشارات تیرگان منتشر کرده است و به بررسی مضامین مشترک آیین کشورداری در سیاست‌نامه و نهج‌البلاغه می‌پردازد.

درباره کتاب سیاست علوی

در تاریخ انسان‌‌ها زندگی امام علی (ع) یکی از بهترین و عالی‌ترین نمونه دلاوری و جوانمردی، محبت و از خود گذشتگی است . سراسر زندگی امام علی (ع) سرشار از گذشت و ایثار و دلاوری است که انسان با خواندن و شنیدن این اعمال و رفتار بی‌اختیار به شخصیت والای ایشان درود می‌فرستد و پی به عظمت وجودی این امام راستین می‌برد . اخلاق و سیره این شخصیت عظیم اسلام و جهان سرمشق بسیار عالی برای انسان‌‌های در بند دنیا و زندگی مادی است . انسان‌‌ها با جستجو در اعمال ایشان می‌توانند ایمان راسخ و جان فشانی در راه دین و حقیقت و شجاعت و نوع دوستی را بیاموزند . در تاریخ اسلام شخصیت حضرت علی (ع) نیز یکی از شخصیت‌‌هایی است که همه در مورد آن اتفاق نظر ندارند . ایشان در نگاه اهل تسنّن و تشیع متفاوت هستند و نگاه به شخصیت ایشان یا اغراق‌آمیز و یا مغرضانه است . به همین دلیل هنوز ویژگی‌‌های بسیار ناب امام کشف نشده است و هیچ کس نتوانسته حق مطلب را در مورد زندگی و ویژگی‌های ایشان ادا کند.

نهج البلاغه نمونه زیبایی و جالبی از معارف شیعی است . مباحث توحیدی نهج البلاغه از معارف ویژه و بارگاه اهل بیت حکایت دارد که دیگران از فهم آن عاجز هستند . این کتاب مشحون از علم و عمل و زهد و جهاد و بلاغت است به گونه ای که تعجب بسیاری از بزرگان را گونه‌ای است که بعضی از مخالفین ، استناد آن را به امام انکار کردند ، برانگیخته است . خطبه‌‌های بلند حضرت در توحید و خدا شناسی به چون شامل نکات ظریفی است که از فهم مردمان آن دوره بیرون بوده است

معرفت و عبادت امام علی (ع) از عدالت جدا نیست اما درباره عدالت و حکومت حساسیت خاصی دارد . حق و عدالت دو محور اساسی حکومت امام علی(ع) را تشکیل می‌دهد و ایشان در این دو مورد پافشاری می‌کند. راهکار حکومتی امام علی(ع) را می‌تو ان از دل نهج البلاغه یافت . عهدنامه مالک اشتر نمونه والای شکل حکومتی امام است. نهج البلاغه لبریز از موعظه و حکمت است. تقوا، زهد، ایثار، آزادگی، اخلاق و صفات ممدوح و مذموم در همه جای نهج البلاغه مورد اشاره قرار گرفته است . وقایع تاریخی عصر امام جنگ‌‌ها و دشمنی‌‌ها، پلیدی دشمنان چون معاویه و سهل انگاری بیشتر کسانی که خود را پیرو امام علی(ع) می‌دانستند نیز از موضوعاتی است که در نهج البلاغه زیاد به چشم می‌خورد

سیاست نامه کتابی است که نتیجه تجارب خواجه نظام الملک در سالیان طولانی وزارت است. این کتاب در پنجاه فصل جمع شده است و امروزه یکی از بهترین آثار ادب فارسی شمرده می‌شود . این کتاب در سلامت انشا و جزالت عبارت و روشنی مطالب و تنوع موضوع در میان کتاب‌‌های فارسی کم نظیر است. 

در کتاب سیاست علوی این دو اثر بررسی می‌شوند و آیین کشورداری در هر دو کتاب تحلیل می‌شود.

خواندن کتاب سیاست علوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۶/۱۳

کتابی جالب در خصوص مقایسه اصول آیین کشورداری در سیاست نامه و نهج البلاغه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۵۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان