دانلود و خرید کتاب دیدار با خوشبختی زهرا قلی‌پور بازکیاگوراب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیدار با خوشبختی اثر زهرا قلی‌پور بازکیاگوراب

کتاب دیدار با خوشبختی

معرفی کتاب دیدار با خوشبختی

کتاب دیدار با خوشبختی نوشته زهرا قلی‌پور بازکیاگوراب است. این کتاب مسیر خوشبختی و آرامش را به شما یاد می‌دهد و کمک می‌کند خوشبختی را پیدا کنید. 

درباره کتاب دیدار با خوشبختی

مانند بسیاری از مسائل ذهنی و احساسی، خوشبختی نیز امری نسبی است و می‌توان گفت تعریف واحد، مشخص و مشترکی ندارد. دیدگاه افراد نسبت به خوشبختی در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. حتی ممکن است یک فرد در دوره‌های مختلفی از زندگی، دیدگاه متفاوتی نسبت به خوشبختی پیدا کند. راستی نظر شما درباره دیدگاه‌های زیر در تعریف خوشبختی چیست؟

بودن در صلح و آرامش؛

شادی و تفریح و لذت‌جویی؛

وقت گذراندن کنار خانواده و اطرافیان و سلامتی؛

ثروت، رفاه و آسایش؛ 

تعریف خوشبختی هرچه که باشد ثمره‌اش باید رضایت از زندگی و در حال زندگی کردن باشد. گفتن، انجام دادن و یا تجربه کردن هر چیزی با میل و رغبت و از صمیم قلب از نشانه‌های خوشبختی است. خوشبختی یعنی هر لحظه آگاه باشیم که خدایی داریم و او همواره حمایتمان می‌کند. اگر باور داشته باشیم خداوند دوستمان دارد، آن‌گاه دلیلی برای نداشتن احساس خوشبختی وجود ندارد. این کتاب به شما کمک می‌کند خوشبختی را پیدا کنید.

خواندن کتاب دیدار با خوشبختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در جست و جوی خوشبختی هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب دیدار با خوشبختی

- ثروتمندی: طبیعی است که وقتی انسان پول کافی به دست می‌آورد تا مایحتاج خود را تأمین کند احساس خوبی دارد و از داشتن آن پول احساس رضایت و خوشبختی می‌کند؛ اما چرا بسیاری از ما در عین برخورداری از پول، رفاه و آسایش وقتی با افراد توانگرتر مواجه می‌شویم، احساسات منفی مانند حسد، خشم، اندوه و ستیزه‌گری درونی یا بیرونی به سراغ ما می‌آیند. آیا در این مواقع به احساس خوشبختی و رضایت خود خاتمه می‌دهیم؟ شکی نیست که اگر انگیزه‌مان از ترقی مالی و کسب ثروت، آن باشد که دارایی بیشتر از دیگران داشته باشیم، هیچ وقت احساس خوشبختی ماندگاری با ما همراهی نمی‌کند.

همگان «بیل گیتس» مالک و موسس «مایکروسافت» و یکی از ثروتمندان برتر دنیا را می‌شناسیم. شاید او برای بسیاری محبوبیت «استیو جایز» را نداشت، ولی او در رقابت ثروت و در اوج، نیمی از اموالش را به راه‌اندازی موسسه خیریه مشهور خود و همسرش اختصاص داد. وی همچنین از قدرت کناره گرفت و مدیریت شرکت مایکروسافت را واگذار نمود و به رویا و معنای اصلی زندگی‌اش، یعنی بهتر کردن وضع دنیا جامه عمل پوشاند و به قولی به سخاوتمندترین خیر دنیا تبدیل شد. از این هیجان‌انگیزتر کمک مالی و سرمایه‌گذاری گیتس در کمپانی بزرگ و رقیب یعنی اپل، زمانی که در سال ۱۹۹۷ استیو جابز به این کمپانی برگشت، موجب نجات اپل از ورشکستگی شد. او این‌گونه به عبارت «رقیبت را دوست داشته باش» معنا بخشید. «وارن بافت»، ثروتمندترین استاد سرمایه‌گذاری نیز کمک‌های مالی زیادی به رقیب ثروتش یعنی بنیاد بیل گیتس و همسرش بخشید. ثروتمندان دیگر نیز همین تفکر را عملی می‌کنند؛ ثروتمندانی چون «گوردون مور»، «کارلوس اسلیم» و... . آری بخشیدن باعث پاکسازی و آرامش ذهن می‌شود.

۲- علم‌آموزی: وقتی کسی توفیق و همت آن را دارد که درس بخواند و به مدارج بالای علمی برسد، از پیشرفت خود خوشحال شده و احساس خوشبختی می‌کند؛ درحالی‌که اگر هدف وی پیشی گرفتن از دیگران باشد، نه‌تنها در طول تحصیل بلکه بعد از فارغ‌التحصیلی هم احساس رضایت و خوشبختی نخواهد کرد.

آیا رسیدن به هدف یعنی رسیدن به خوشبختی؟ در کتاب «مهندسی آرزوها» محمدپیام بهرام‌پور عقیده‌اش را این‌گونه بیان می‌کند که بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که پس از موفقیت و رسیدن به اهدافشان، خوشبخت خواهند شد. البته این به آن معنا نیست که اگر موفق نشویم، خوشبخت خواهیم بود. موفقیت تنها بخشی از خوشبختی است، نه اینکه دربرگیرنده همه خوشبختی باشد. 

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

بد نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۰۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان