دانلود و خرید کتاب جوانان و احزاب سیاسی توماج دجلان ترجمه علیرضا مالمیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جوانان و احزاب سیاسی

جوانان و احزاب سیاسی یکی از کتاب‌های مجموعه گامی با نهادهای مدنی است. در این جلد جوانان می‌آموزند که چگونه با یک حزب سیاسی تعامل برقرار کنند. برای نمونه حزب کارگران انگلستان بررسی می‌شود.

 درباره مجموعه گامی با نهادهای مدنی

نهادهای مدنی مجموعه ساختارها و تشکل‌های رابط بین مردم و حاکمیت هستند و نقش مهمی در تحقق اراده توده مردم در حاکمیت و قدرت ایفا می‌کنند. نهادهای مدنی معمولا شامل احزاب، سندیکاها و اتحادیه‌ها، نهادهای صنفی و شغلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها، شوراهای محلی و گروه‌های ذی نفوذ می‌شوند.

مجموعه مکتوبات و مستندات در رابطه با حوزه نهادهای مدنی نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر است، یکی از دالیل این موضوع احتمالا نوپا بودن اینگونه نهادها در ایران است و علت دیگر می‌تواند گستره وسیع و چندوجهی این‌گونه نهادها باشد. از طرفی کمتر مترجمین و مولفین به سمت بازخوانی یا تولید ادبیات مرتبط با این حوزه رفته‌اند. لذا در سال‌های اخیر که این نهادها گسترش چشمگیری در ایران پیدا کرده‌اند و جویندگان زیادی را به سوی خود کشانده‌اند، با فقر منابع مطالعاتی به زبان فارسی در این حوزه روبرو شده‌ایم.

انتشارات حزب اراده ملت ایران یکی از رسالت‌های خود را تهیه ادبیات مرتبط با این نهادها دانسته است و لذا دست به تهیه مجموعه کتاب‌هائی با عنوان گامی با نهادهای مدنی زده است. تاکنون از این مجموعه چهار جلد کتاب منتشر شده است. در کتاب اول (دستنامه آموزشی حزب سیاسی) به طور خیلی خلاصه ولی دقیق نحوه تشکیل، کارکردها و ساختار یک حزب سیاسی توضیح داده شده است. این کتاب بخش بسیار کاربردی در مورد راه اندازی کمپین‌های انتخاباتی دارد.

در کتاب دوم (در مواجهه سیاست و روان) علاوه بر آسیب‌شناسی بسیار خودمانی از اشکالات موجود در احزاب و نهادهای مدنی بحثی در مورد خطاهای روان‌شناختی و نحوه حل تعارضات در داخل گروه‌ها و نهادها آورده شده است.

در کتاب سوم (افزایش مشارکت سیاسی جوانان از طریق انتخابات) که ترجمه‌ای از انتشارات سازمان ملل متحد است، نمونه‌های واقعی و کاربردی از مشارکت جوانان در نهادهای مدنی و حزبی همراه با توضیحات مفصلی در مورد نتایج و بروندادهای آنها آورده شده است.

 درباره کتاب جوانان و احزاب سیاسی

در کتاب حاضر که چهارمین کتاب از این مجموعه است رابطه جوانان با احزاب سیاسی مورد موشکافی و آسیب‌شناسی قرار گرفته است و تلاش شده راهکارهائی مفید برای حل مشکل جوانان با احزاب سیاسی ارائه شود.

کتاب در دو بخش ارائه شده است:

بخش اول ترجمه‌ای از کتابچه منتشر شده توسط مجمع جوانان اروپائی است که در سال ۲۰۱۸ تدوین شده است. قسمت‌های زیادی از این بخش کتاب به ارائه راهکارهایی برای جلب و مشارکت جوانان در احزاب و کارزارها سیاسی می‌پردازد. این کتاب توسط توماج دجلان استاد دانشگاه لیوبلیانا کشور اسلوونی تالیف شده است و توسط سه نفر از جوانان حزب اراده ملت ایران؛ علیرضا مالمیر، فاطمه فدایی و نرگس مهری ترجمه شده است.

بخش دوم کتاب، قسمتهایی از کتابچه تبلیغاتی حزب کارگر انگلستان برای جوانان است که در سال ۲۰۲۰ بیرون آمده است و توسط کارگروهی متشکل از اعضای شاخه جوانان حاما ترجمه گردیده است. 

خواندن کتاب جوانان و احزاب سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث علوم سیاسی به ویژه جوانان

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان