دانلود و خرید کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر احمد حکیمی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر اثر احمد حکیمی‌پور

کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر

معرفی کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر

کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر اثری از احمد حکیمی پور است که در انتشارات حزب اراده ملت به چاپ رسیده است. این اثر مخاطبان را با بینش‌ها و دیدگاه‌های یکی از اندیشمندان سیاسی مصر آشنا می‌کند. 

درباره کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر

سید ابراهیم حسین شاذلی قطب شناخته‌شده با نام سید قطب، نویسنده و نظریه‌پرداز اسلام‌گرای مصری، است. او ۹ اکتبر ۱۹۰۶ متولد شد و ۲۹ اوت ۱۹۶۶ از دنیا رفت. عمده شهرت او به دلیل بازنگری در تأثیر برخی از مفاهیم اسلامی بر تحولات اجتماعی و سیاسی نظیر جهاد، میان پژوهشگران اسلام سیاسی است. اما همین اظهارنظرهای او سبب شده تا برخی از مخالفان اسلام وی را «آموزگار گفتمان تکفیر» در سده بیستم بخوانده‌اند. 

احمد حکیمی پور در کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر نگاهی به زندگی و بینش سیاسی او انداخته است و تاثیر او را بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر بررسی می‌کند.

کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و دوست‌داران آشنایی با زندگی بزرگان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اندیشه های سیاسی سیدقطب و تاثیر آن بر جنبش‌های اسلامی معاصر مصر

سید قطب بر خلاف «حسن البنا» ، نه رهبر افراد بود و نه سازمان دهندە یک گروه؛ بلکه تنها یک ادیب بشمار میرفت که طی پانزده سال آخر عمرش، ایدئولوگ اخوان المسلمین گردید. 

حوادث عمدە زندگی او نشان دهندە سیر زندگی یک مصری متعلق به قرن بیستم است که تصمیم میگیرد به اخوان المسلمین بپیوندد. سید قطب در سپتامبر ۱۹۰۶ در شهرستان موشا در ایالت »اسیوط« در مصر وسطی به دنیا آمد. او به خانوادهای از نجبای روستایی که از نظر مالی در تنگا قرار گرفته بودند، تعلق داشت. در این روستای بزرگ، جمعیتی مختلط از مسلمان و مسیحی و مزارع کوچک و فراوان خانوادگی، دو سیستم آموزش هم سطح یعنی مدارس دولتی از یک طرف و مدارس دینی (مکتب) از طرف دیگر به چشم میخورد. 

گرچه دو تن از وابستگان خانوادە مادری‌اش فارغ التحصیل الازهر بودند؛ اما خود سید به مدرسه دولتی فرستاده شد. او هنگام تحصیل موقت در مدرسه قرآنی (مکتب) از وقوع حادثه‌ای به شدت ترسید و به این جهت تصمیم گرفت پیش از رسیدن به سن ده سالگی، قرآن را حفظ کند. پدرش «الحاج قطب ابراهیم» ، نمایندە حزب ملی مصطفی کامل در موشا و یکی از مشترکین «اللوا» نشریه ارگان حزب بود. سید قطب به دلیل برپایی جلسات مکرر خصوصی در خانه پدرش در نوجوانی، یک فرد آگاه به مسائل سیاسی شد و ضمن طرفداری از ناسیونالیسم ضد انگلیسی، مطبوعات و آثار جهانی را از کتابفروشیهای دوره گرد محلی تهیه میکرد و میخواند. 

خانوادە او تصمیم گرفت قطب را به دلیل استعداد فراوانش پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسە موشا در ۱۹۱۸، به قاهره بفرستند؛ اما قطع ارتباطهای متأثر از انقالب ناسیونالیستی ۱۹۱۹ باعث شد فرستادن سید به قاهره تا سال ۱۹۲۱ به تعویق بیافتد...

نظرات کاربران

کاربر ۶۹۰۳۰۷۰
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

بسیار عالی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان