دانلود و خرید کتاب قطره ای از اقیانوس وحی؛ جلد دوم فاطمه سپهرنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قطره ای از اقیانوس وحی؛ جلد دوم اثر فاطمه سپهرنژاد

کتاب قطره ای از اقیانوس وحی؛ جلد دوم

معرفی کتاب قطره ای از اقیانوس وحی؛ جلد دوم

مجموعه دو جلدی قطره‌ای از اقیانوس وحی اثر فاطمه سپهرنژاد، کشف‌الایات غزلی از حافظ شیرازی شاعر بی‌همتای پارسی‌گوی است.

درباره کتاب قطره‌ای از اقیانوس وحی

نویسنده با نگرش بر قران کریم و نهج‌البلاغه امیرامومنین (ع) تاثیر این دو کتاب و ارتباط تنگاتنگ انانا را با غزلی از دیوان حافظ سنجیده است. او بعد از آوردن هـر بیـت از ابیـات ایـن غـزل ابتـدا اشـاره‌ای بـه اقتباسات، تلمیحات و تضمینات قرآنی داشته و سپس در شـرح بیشـتر این آیات در میان تفاسیر معتبر شیعی به تفسیر مجمـع البیـان تـألیف عالم و مفسر گرانقدر مرحوم فضل بن حسن طبرسی اسـتناد کرده است.

با نگاهی به کلام زیبای حافظ در دیوانش به راحتی درمی‌یابیم که وی دارای بینشی عمیق نسبت به جهان هستی بوده و زینت این بینش برگرفته شده از آیات قرآن کریم است و درست به همین دلیل کلام او نافذتر و زیباتر از سایر کلامی است کـه بسـیاری از عرفـا آن را مطـرح کرده‌اند. حافظ در دیوان خود بهره‌ای وافر از کلام خداوند برده تا آنجا که در بسیاری از ابیات به طور مسـتقیم و گـاه بـه شـکل غیرمسـتقیم بهره‌مندی از آیات و روایات در دیوان وی کاملاً مشهود است.

از جملـه هنـرهای حافظ ایجـاد تداعـی معـانی در ذهـن خـواننـده است، بدیـن معنـا که بـا ایـن روانشناسی تداعی آزاد در معـانی مقصـود خود را طوری بیـان می‌کند که خواننـده یا شنـونده علاوه بر دریافــت معنی و مضمـون مورد نظـر او اطلاعات و خـاطرات فرامـوش شـده‌اش نیـز احیـاء گردد. این عارف بـزرگ از ایـن نظـر در حـد متعـالی است چرا که بـا بهره‌گیـری از آیات قرآن کریم (قصص، تاریخ و ...) خواننـده را بـه تفکّـر و تاملوا می‌دارد و در پاره‌ای از اوقات اشـاره‌ای لطیـف بـه صورت ایهام بـه آیـات قرآن کریـم دارد.

خواندن کتاب قطره ای از اقیانوس وحی؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

حافظ‌پژوهان و دوست‌داران غزلیات این شاعر بزرگ مخاطبان این مجموعه‌اند.

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

برای علاقه مندان به موضوعات مذهبی میتواند کتاب جذابی باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان