دانلود و خرید کتاب تاریخ جامع نقد سینمای آمریکا جری رابرتس ترجمه رضوان بیاتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ جامع نقد سینمای آمریکا اثر جری رابرتس

کتاب تاریخ جامع نقد سینمای آمریکا

نویسنده:جری رابرتس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاریخ جامع نقد سینمای آمریکا

کتاب تاریخ جامع نقد سینمای آمریکا نوشته جری رابرتس است که با ترجمه رضوان بیاتی و الهه فراهانی منتشر شده است. این کتاب به تاریخ نقد سینما می‌پردازد و به همت مدرسه ملی سینمای ایران منتشر شده است.

درباره کتاب تاریخ جامع نقد سینمای آمریکا

ترجمۀ پیشرو محصول همکاری و اعتماد دو دستگاه مهم علمی و اجرایی کشور، دانشگاه تهران و سازمان امور سینمایی است. این همکاری که در قالب طرحی کلان با نام »مسائل، فرصت‌ها و چالش‌های پیشروی توسعۀ صنعت سینمای ایران« و با همت و نظارت مدرسه ملی سینمای ایران در فاصلۀ سال‌های ۹۳ و ۹۴ انجام گرفته، هم‌زمان گویای اهمیت و وضرورت همکاری دانشگاه و صنعت از یکسو، و علت وجودی مدرسه ملی سینمای ایران از سوی دیگر است. چه، مدرسه ملی بر اساس این ضرورت مهم و مبرهنِ پیوند میان حوزۀ نظر و عمل در هر دو عرصۀ آموزش‌ها و پژوهش‌های سینمایی بنا شده است.

اختراع سینما، در میان بزرگترین نوآوری‌های تاریخ بشر قرار دارد و حتی برخی آن را مهم‌ترین اختراع بشر از آغاز تا کنون دانسته‌اند. این اهمیت از آنجا ناشی می‌شود که ظهور سینما، مفاهیم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فردی و اقتصادی را تحت تأثیر خودش قرار داد و در زمانی اندک، دریچه‌های جدیدی را در حوزه‌های مختلف، به روی مردم و حکومت‌ها گشود. سینما نه تنها یک هنر، بلکه صنعتی بزرگ و پول‌ساز است. اما با نگاهی به تاریخ پر فراز و نشیب سینما، احتملا برای بسیاری عجیب خواهد بود که، در اوایل ظهور این پدیدۀ بزرگ اجتماعی، افرادی بودند که آن را گذرا می‌دانستند و ادعا می‌کردند که اقبالی که به تئاتر و دیگر هنر‌های نمایشی وجود داشته، به سینما وجود نخواهد داشت. ظهور سینما منجر به به پدید آمدن عرصه‌های جدیدی از فعالیت‌های حرفه‌ای و اجتماعی گردید که در این میان می‌توان به نقد فیلم و آثار سینمایی اشاره کرد. نقد فیلم در ابتدا به صورت یک سرگرمی و فعالیتی سطحی محسوب می‌شد. این در حالی بود که نقد ادبی، نقد کتاب و نقد تئاتر، در میان مردم برای خود، جای پایی باز کرده بودند. اوایل، نقد فیلم محدود به چند نشریه و آن هم متمرکز بر روی زندگی و شایعات، پیرامون فعالیت هنرمندان و بازیگران میشد. این طور میتوان ادعا کرد که تصوری درست از نقد فیلم وجود نداشت. با این حال، نقد آثار سینمایی و تلویزیونی رفته رفته از یک کار سطحی و شاید بیهوده، تبدیل شد به فعالیتی جدی و ارزشمند. به طوری که برخی از منتقدان، برای خودشان در آگاهی و اطلاع ‌رسانی، و نیز بسط ارزش‌های اخلاقی در فیلم‌ها، رسالتی قائل شدند. کتاب تاریخ جامت نقد سینمای آمریکا به قلم جری رابرتس نگاهی دارد به شکل گیری و تحولات عرصۀ نقد در سینمای آمریکا از آغاز تا زمان انتشار کتاب در سال ۲۰۱۰ میلادی. زبان کتاب، روایی و مستند است. وی به خوبی توانسته تأثیر و تأثرات اجتماعی در عرصۀ سینما و نقد را منعکس کند. کتاب در ۸ فصل به رشتۀ تحریر درآمده که از دوران صامت در سینمای آمریکا آغاز می‌شود و تا رنسانس بزرگ: قرن بیست و یکم را در برمی‌گیرد.

خواندن کتاب تاریخ جامع نقد سینمای آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینما پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۵۶ صفحه

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۵۶ صفحه

قیمت:
۸۱,۰۰۰
۴۰,۵۰۰
۵۰%
تومان